Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Szerintetek 1918 utan hogyan...

Szerintetek 1918 utan hogyan kellett volna meghuzni a hatarvonalakat ahoz hogy (utolagos feszultsegeket elkerulendo) nagyjabol mindenki elegedett legyen?

Figyelt kérdés
2013. jan. 16. 10:14
1 2
 1/11 tetro ***** válasza:
Nemzetiségi alapon kellett volna, habár a lakosság nagyon kevert volt...
2013. jan. 16. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Ahol magyar többség volt, és határon kívülre kerültek: Csallóköz, Kárpátalja, Észak-Erdély, Bácska, Bánát északi része
2013. jan. 16. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim válasza:
100%
Úgy kellett volna ahogy a 2. világháboróban visszacsatolták, + Arad + Pozsony
2013. jan. 16. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Etnikai határok talán. De persze így is lettek volna kisebb villongások. De azért a józan magyar ember még szerintem a sajátjának tekintette volna Partiumot így is, mert a románok főleg a 19. században költöztek oda.
2013. jan. 16. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Erdélyt, plusz a határmenti nagyobb városainkat a hozzájuk tartozó vonzáskörzettel. Ez így is töredéke a Trianon után elcsatolt résznek, és jobb lett volna mindenkinek. A környező országoknak is, mivel kisebb lett volna a magyar kisebbség. Magyarország vasútvonala pedig nem lenne ilyen gyenge, sugaras szerkezetű.
2013. jan. 16. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
77%
Utolsó, pont az volt a szerencsénk, hogy Magyarország vasútvonalait centralizáltan tervezték. Mivel a főbb vonalak mind áthaladtak Budapesten, így a mag megmaradt és a periféria vonalai kerültek más országokhoz.
2013. jan. 16. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

A többségi magyar részeket meg kellett volna hagyni, de a kapzsi "kisantant" kissé ferdítős etnika térképekkel etette be a "művelt nyugatot".


De járhattunk volna még rosszabbul is, mert pl. a szőröstalpúak a Tiszáig akarták volna eltolni a határokat!

2013. jan. 16. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
100%

A magyar közvélemény és politika egy etnikailag igazságos rendezést is nemzeti katasztrófaként fogott volna fel, a béketeremtők ezzel azért tisztában is voltak, jobbnak látták tehát a mindenképpen ellenségessé váló Magyarországot minél jobban legyengíteni és megkisebbíteni. Annyira, hogy a magyarság többsége azért a saját országában maradjon, de elég jelentéktelen ország legyen ahhoz, hogy az őt körbefogú új kisantant államok féken tudják könnyűszerrel tartani.


Ettől függetlenül a határ menti magyar többségű területek megtartása lett volna igazságos + Kárpátalja, tehát északon az első bécsi döntésnek megfelelő etnikai vonal + Pozsony, Románia felé a Partium, délen É-Bácska, É-Bánát.

2013. jan. 16. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Sehogy nem kellett volna határvonalat húzni.

Meg kellett volna hagyni az ezeréves határokat és olyan országot építeni, ahol egymás mellett megfér minden nép.


Aki szerint nem képes egy országon belül élni magyar, német, horvát, szlovák, román, szerb, az akar változtatni.

Több száz évig sikerült, aztán bemagyarázták a kisebbségeknek, hogy eljön a világvége, ha gyorsan nem szakadnak ki. Ők naivan elhitték, de Trianon után pár évvel már visszasírták a magyarokat...


A magyar, német, szlovák, román, szerb paraszt megfért egymás mellett egy faluban, a politikusok szították az ellenségeskedést.


Adni kellett volna egy esélyt Magyarországnak és nem szétszabdalni.

Egy új kiegyezéssel, autonómia biztosításával, hangsúlyosabb népképviselettel simán kivitelezhető lett volna a dolog.


Még azt se tartottam volna ördögtől valónak, ha a Monarchia egybemarad.

2013. jan. 16. 15:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
67%

"Utolsó, pont az volt a szerencsénk, hogy Magyarország vasútvonalait centralizáltan tervezték. Mivel a főbb vonalak mind áthaladtak Budapesten, így a mag megmaradt és a periféria vonalai kerültek más országokhoz."


Te tévedésben élsz. Nem a vasútvonalakat igazították a határokhoz, hanem a határokat a vasútvonalakhoz.

A határ menti magyar városok (Losonc, Rimaszombat, Kassa, Ungvár, Beregszász, Szatmárnémeti, Nagyvárad, Arad) éppen azért került az ellenséghez, mert ezeket a városokat végig vasútvonal kötötte össze. Így a kisantant mozgósítás esetén végig tudta rakni katonákkal a magyar határt, míg a magyaroknak erre nem volt esélye. És a vasútnak békeidőben is fontos stratégiai szerepe volt a katonák szállítása mellett a kereskedelmet is elősegítette a kisantant országai között.

2013. jan. 16. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!