Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Mi ez a piaci liberalizációs...

Mi ez a piaci liberalizációs dili manapság?

Figyelt kérdés

Minden területen.

Úgy tudom, most az EU előírta, hogy 2020-ra (lehet később) meg kell nyitni a vasúti személyszállítás piacait, aztán meg kell nyitni a menetrend szerinti buszközlekedés terén is a piacokat.


Teljesen az Egyesült Államokat akarják másolni.Viszont, ami ott jó és működik, az itt nem biztos, hogy jó lesz.


A múltkor olvastam egy blogon, hogy Németországban komoly gondokat okoz az állami vasúttársaságnak ez a piacnyitás.

[link]


Mint írták a 30-as évek óta egészen mostanáig egy törvény "védte" a távolsági vonatközlekedést.Most ez megszűnt és vannak párhuzamos távolsági buszjáratok.


Több milliárdot költöttek a vasúti infrastruktúrára, ezek szerint feleslegesen.


Vajon megéri-e a környezetbarát villamos vontatást beáldozni a szabad verseny oltárán?



2015. febr. 18. 22:34
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
43%

"Teljesen az Egyesült Államokat akarják másolni."


Nem akarják.

Muszáj.


Az USA időt, pénzt és fáradtságot nem kiméve, megzsarolta, vesztegette, vásrolta az EU-s döntéshozókat, hogy a szája íze szerint alakítsék az európai gazdaságot.


Sajnos az EU-s politikusok mind lefeküdtek az USA-nak.


De már látszik, hogy van kiút.

Például amíg a nagyokos EU-s vezetők rágták a gittet Brüsszelben az ukrán válság alatt, addig Merkel elcipelte Hollande-t kievbe és Moszkvába, hogy megakadályozza, hogy az USA kirobbantsa a harmadik világháborút.


Az EU bedőlt, mint politikai entitás - szerencsére, mert az USA egy ilyen súlytalan társaságot mószerolt be.


A súlyosabb államok ha későn is, felébredtek, és elkezdték Európa politikáját alakítani.

2015. febr. 18. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
6%
Nyissák is a piacokat. Az állami tömegközlekedési vállalatok kivétel nélkül ótvar minőségűek. Ha már választani lehet, inkább egy magánvállalkozó zsebét tömöm aki a pénzemért nem egy 30 éves ikarusszal, állva zötyögteti ki belőlem a szart is 150 kilóméteren.
2015. febr. 18. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
44%

#2

Majd a vállalkozó nem indít semmit.

2015. febr. 18. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
36%
Akkor megyek ahhoz aki igen. Ilyen rohadt egyszerű. Azért tehet meg bármit az állami tömegközlekedés mert nincs versenyhelyzetbe kényszerítve. Ha harcolniuk kellene az utasokért, nem tehetnék meg hogy beleszarnak mert úgyis velük utazol.
2015. febr. 18. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

#4

Nem utaztat mert ahol nem éri meg.

Járhatsz a piacosítással úgy, hogy senki nem lesz ha pl te valamely kisebb településen élsz.


De Budapest és Győr között 4-5 vállalat is lesz aki szolgáltat.


Akik versenyeztetnek vasúti szegmensben ott is a fővonalak fővonalait szeretnék a piaci cégek a többi vonalat nem és a pályafenntartást sem (utóbbit az Unió megengedi, hogy állami kézben maradjon)

2015. febr. 18. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
100%

A kérdésben felhozott példához:

Itthon az összes vasútvonal azonnal összeomlana a BP-Hegyeshalom és a Dél Balatoni vonalon kívül.

Jelenleg állami szinten sem a vasutat részesítik előnyben:lásd mellékvonalak, tervezett járatcsökkentés, leromló vasútvonalak, 160km/h az elméleti magyar maximum.

2015. febr. 18. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
100%

A kötött pályás személyszállításban én nem igazán tudom elképzelni a piaci versenyt. Van egy sín, ott be kell tartani a biztonsági előírásokat stb.

Ez csak úgy működne, ha a MÁV/BKV pálya részlegét, síneket, infrastruktúrát és magát a személyszállítást külön választanák. Ennek könnyen lehet, hogy több hátránya lenne, mint haszna.


A közutakon jobban elképzelhetőnek tartom a versenyt. Ott megoldható, hogy adott útvonalon, azonos időpontban több cég is működtessen járatot és az emberek választhassanak, hogy melyiket szeretnék igénybe venni. Vagy az állam pályázaton versenyeztetné a buszos cégeket.


Azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a tömegközlekedés egy alapvető közszolgáltatás, állami feladat. Nem lehet, hogy csak hosszú távú intercityket, buszjáratokat működtessünk, mert az termeli a profitot. A kisvárosoknak, falvaknak is biztosítani kell a tömegközlekedés lehetőségét, még ha ez ráfizetéses is. A menetjegy árak meghatározásánál sem lehet csak piaci szempontokat érvényesíteni, mert akkor a falusiak nem tudnák megfizetni, nem lenne versenyképes, megszűnne minden járat. A diákok iskolába járását is biztosítani és támogatni kell az államnak.

2015. febr. 18. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
50%

Halál egyszerű:

Azok fizessenek a vasútért, akik használják is, és ne minden szerencsétlen adófizető. A MÁV amúgy is az ország egyik legnagyobb pénztemetője.

2015. febr. 19. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%

2: Mint az Orange Ways, aki otthagyja az utasokat a horvát tengerparton? Vagy elfelejtenek járatokat indítani? Inkább kösz nem.


Ráadásul ne a magyar mutyi vállalatokból indulj ki, ahol minden egyes fillért kilopnak. Ugorj ki Bécsbe, vagy Berlinbe.. de akár Varsóba és utána mondd azt, hogy szar dolog az állami tömegközlekedés.


5: Pontosan ez fog történni. Már akkor ez történt, amikor a Mávval szarakodtak. Szépen lefölözte az osztrák ÁLLAMI VASÚT a magyar áruszállítást és ennyi. A személyszállítás meg úgyis veszteséges általában, úgyhogy azt oldja meg a magyar állam.


Vagy elég csak megnézni azt, hogy mennyi rengeteg magán busztársaság indít Budapest-megyeszékhelyek között járatokat. Nem fognak például dolgozó, vagy iskolás járatokat fenntartani, mert a kutyának sem éri meg. Azt majd ugyanúgy állami pénzekből kell fenntartani (ami járatritkításokkal fog járni, pedig hol vannak már a régi bányászjáratok, amik még a menetrendben sem voltak benne?), miközben a távolsági (valóban jövedelmező) utakat majd viszik a magánvállalatok.


6: Sok helyen szándékosan rohasztják le. Például olyan frankón rakják össze a menetrendet, hogy még véletlenül se lehessen elérni a csatlakozást. Aztán lehet mondani, hogy nincs utas és mehet a bezárás. Ezt egy Mávos mérnök ismerősöm mondta konkrétan.


7: Már felosztották a kötöttpályás piacot és gyönyörűen meg van oldva. Erre valóak a közlekedésmérnökök, hogy megmondják, mikor indulhat a külföldi tulajdonú társaság tehervonata. A rail cargo vonatain kívül rendszeresen látok más árufuvarozó cégek mozdonyait is.


8: Pedig egy oltárian jó dolog lehetne belőle. Csak lopni kell mindenhonnan.

2015. febr. 19. 01:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Jártam Varsóban, semmi baj vele. Olcsó és emberséges. Én konkrétan a magyar tömegközlekedésről beszéltem. Az orangeways pedig egy szar, de abban az árkategóriában ott sem nagyon van alternatíva sajnos.
2015. febr. 19. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!