Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Középtávokra miért nem épít...

Középtávokra miért nem épít az EU nagysebességű vasút hálózatot a repülőzés helyett?

Figyelt kérdés

Nagyon sok mostanában a repülős balhé, baleset.

Pedig 500-600 kilométeres távokon elkerülhető lenne a repülőzés, helyette lehetne összefüggő nagysebességű vasutat építeni Európában.


Például, Budapest-Bécs táv IC szerű vonattal rövidebb,mint repülővel, hogyha hozzászámítjuk a csekkolásokat meg a városközpontba, illetve az onnan kiutazást a reptérre.

Pedig Budapest és Bécs között a magyar meg az osztrák félen sem nagysebességű, nálunk amin megy, az 1-es vonal 160, Ausztriában az Ostbahn 140 km/h-val járható.

És városközponttól városközpontig visz, nem kell külön utazgatni.


Például Párizs és Brüsszel között is megszűntek a repülőjáratok, mert a TGV visz mindenkit, gyorsabb és kényelmesebb is.


Emellett, a vasút melletti érv, hogy teljesen környezetbarát, mivel elektromos.Nem füstöl, nem enged ki káros anyagokat.

[link]


Hátránya,hogy az infrastruktúra kiépítése nagyon drága.


A vonatos baleset sokkal ritkábbak.A francia TGV cirka 30 év működik és még nem halt meg rajta senki.


Emellett, a TGV nyereséges is, a franciák nem győzik a kapacitásbővítést.



2015. márc. 29. 17:51
 1/6 anonim ***** válasza:
Ennél sokkal egyszerűbb és olcsóbb kérdésekben sem tudnak megegyezni. Az EU mint olyan, nem épít semmit. A tagországok építenek, ha megegeznek valamiben. De ilyen vezetőkkel, mint ami itt is van, mégis mit vársz? Csoda, hogy még egyben vannak, ha mind úgy csinálná, mint innen, már rég semmi se lenne.
2015. márc. 29. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Folyamatban van: [link]
2015. márc. 29. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A repülő az egyik legveszélytelenebb utazási mód. Csak hát minden egyes baleset több hónapos figyelmet kap. A séta, a biciklizés és az autózás mind veszélyesebb közlekedési módok. A vonatot mondjuk pont nem tudom mennyire veszélyes.

Az EU támogatja, hogy a tagországot megépítsék az ilyeneket maguknak, de ez a szervezet nem tudná megszervezni az egész építkezést. És nem is célja ilyeneket csinálni.

2015. márc. 29. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

2: Pont ezt akartam én is mondani.


Szerintem előbb, vagy utóbb lesz valami. A tervek között szerepelt már a TGV, vagy a német ICE Budapesti meghosszabbítása is.


Viszont amíg süllyedünk lefelé a balkáni szintre, ez nem fog megvalósulni. A kutya sem használná.

2015. márc. 29. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
0%
Az EU-nak rabszolga gyarmat országnak vagyunk jók. Mégis mire lenne jó nekik, a Bp.-Bécs közötti gyors járat? Hogy minél gyorsabban átérjenek az általuk rühellt bevándorló parasztok?
2015. márc. 29. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

A probléma forrása az, hogy a tagállamok autópályákat akarnak (pl itthon is épül most 10 autóút/pálya és felújítunk 2 vasútvonalat).

Az ICE és a TGV iszonyat drága ráadásul nálunk csak uniós városok között van értelme.

Nálunk még a 200 km/h -val járható pályát sem akarják vagy a 100-120 km/h -val járható mellékvonalakat.

2015. márc. 30. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!