Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Lehetséges volna, hogy a...

Lehetséges volna, hogy a jövőben a nagysebességű vonatok vennék át a repülés helyét a kontinenseken belül?

Figyelt kérdés

Éppen tegnap olvastam róluk, a hagyományos ICE, TGV vonatokról és a MAGLEV mágnesvasútról. Akkor jutott az eszembe, hogy egy megfelelően kiépített vasúti hálózat esetén, a megfelelő sebességgel sokkal célszerűbbnek tűnnének a kontinenseken belüli tömegközlekedésre, mint a repülőgépek. Egyrészt a repülőterek a városhatáron kívül helyezkednek el, a ki és beutazás, valamint a becsekkolás órákba telik és kényelmetlen. (Ezzel már vissza is jön az idő.)

A repülőgépek irdatlan mennyiségű üzemanyagot igényelnek és a legjobban károsítják az ózonréteget.

Ehhez képest áramot messze gazdaságosabban lehet termelni és a ezzel a környezetet sem szennyezik. A vonatokra szinte a városközpontban fel lehet szállni és ugyanúgy leszállni.

Mindezeket figyelembe véve sokkal célszerűbbnek tűnne a vasút alkalmazása szárazföldön belül és a légiközlekedésnek jutna a kontinensek közötti.

Megvalósulhat vajon ez a jövőben vagy nem?



2013. szept. 18. 23:33
 1/9 anonim ***** válasza:

Kifelejtetted a matekból a nagy sebességű vasúti pályák építési költségeit.


Azt se felejtsük el, hogy a repülőgép két pont között kb egyenesen és megszakítás nélkül repül. A vonat egyenesen sem megy és akadna pár utazásmegszakítás út közben. Egy Budapest-Amszterdam mondjuk 2 óra repülővel, vonattal alapból 4 órát igényelne, ha az 300km/h-s átlagsebességgel pirítana. De gondolom azt te is elképzelhetetlennek tartod, hogy egy Budapest Keleti pu. - Amszterdam járat ne álljon meg Bécsben meg még egy két nagyobb városban és ez mind idő meg idő...

Megállás nélküli irányvonat meg nem lenne túl gazdaságos, nem hiszem, hogy meg lehetne tölteni egy 6-7 kocsis ICE szerelvényt így naponta többször ( kisebb szerelvénnyel szerintem szintén nem lenne gazdaságos).

2013. szept. 18. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ, erről valóban megfeledkeztem!
2013. szept. 18. 23:53
 3/9 anonim ***** válasza:

"Akkor jutott az eszembe"


Eszedbe jutott? Erről szól az egész, ezért kezdtek neki a fejlesztésnek és ez a végső cél.

2013. szept. 19. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Dörmögő ***** válasza:
Lehet hogy az elektromos vasút nem termel káros anyagot, de a működtető áram előállítását nem hívnám minden esetben környezetbarátnak.
2013. szept. 19. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Egyes, te is kifelejtettél valamit a matekból. Kijutni a repülőtérre Budapesten 1 óra. Biztonsági ellenőrzés, beszàllítás 1 óra. Utazás 2 óra. Bejutás A'damba 45 perc. Ha csomagod volt feladva, kicsit még arra is várhatsz. Máris hasonló nagyságrendnél tartunk.


De ezzel együtt nem az 1500-2000 km-es, hanem a 300-1000 km-es szegmens az, ahol a nagysebességű vasút veri a repülést és erre kell rámenni. Londonból Budapestre, Moszkvából Párizsba valószínűleg igen sokáig a repülés fog nyerni.

2013. szept. 19. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Elképzelhető, hogy tágulni fog az a távolság, ahol a vonat a jobb választás, de azért mondjuk Moszkvából Madridba még jó ideig repülővel fognak közlekedni.


Nyugat-Európában inkább az autó az amivel kezdi újra felvenni a versenyt a vonat.

2013. szept. 19. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

Nem felejtettem ki a matekból amit te írsz. De, ha a 300-zal közlekedő gyorsvasút megáll addig 6-7 helyen, akkor az még mindig több időt fog igényelni, mint a repülés,transzfer,becsekkolás.


Néhány országban ( Franciaoszág,Németország pl ) a közepes távokon - amit te is írsz - ott már lehet hogy most is a vasút vezet.

2013. szept. 19. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Egyszer valószínű.

De a repülőgépek és a hajók az üzemanyag előállítás salakjával működnek. És bőven marad a benzin és gázolaj kinyerése után ezekből az anyagokból.

Nem tudom tisztában vagy e vele hogy a kerozin közelében sincs minőségileg még a fűtőolajnak se. A hajók meg még ennél az üzemanyagnál is rosszabb minőségű anyagot égetnek el. Ez után a kőolajból már csak a kátrányt pakurát és az aszfalthoz szükséges szurkot állítják elő.

Kisgyermek koromban azt hittem a kerozin micsoda szuper anyag. Hát csalódnom kellett. Az iszonyatos fogyasztás miatt ez az üzemanyag sokkal olcsó hiszen semmi másra nem használható.

A vonatokhoz visszatérve.

Ha kifogyunk a kőolajból vagy elérhetetlen árba lesz valószínűleg a vasút lesz az új szállítási alternatíva. Hiszen áramot előállítani több mindenből lehet mint üzemanyagot. Ha csak addig nem találnak ki valami kőolaj pótló alternatívát.

2013. szept. 19. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:
Szerintem nem lenne annyira rossz ötlet,hogy vonatok váltsák fel a repülőket!Már Kínában 415 km/h val közlekednek a vonatok és lehet 10-15 év múlva akár a duplájára is emelkedhet ez a sebesség és akkor érdemesebb volna áttérni a vonatra főleg a kontinensek között és olcsóbb az üzemeltetése mint a repülőnek !
2013. szept. 19. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!