Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Hogy lehetséges, hogy benzines...

Hogy lehetséges, hogy benzines motorokból a szívók csak ilyen későn kezdenek kiszorulni, amikor a dízeleknél már több, mint 10 éve megtörtént?

Figyelt kérdés

A szívódízelek már régen nyugdíjba vonultak.

A szívóbenzinesek meg csak mostanában kezdenek.


Amiért ez érdekes, hogy a turbófeltöltő nagyon régóta rendelkezésre áll, sőt előbb használták benzines motorokon, mint dízelen.


Érdekes, hogy csak az utóbbi pár évben fedezték fel újra a turbóbenzines motorokat.


A szívómotorok, benzines és dízeles motorok esetén is baromi rossz hatékonysággal működnek.A turbónak kötelező tartozéknak kellene lennie már 15 éve.

Miért?

Az autó kipufogógázával rengeteg energia távozik a motorból.Ezt az energiát használják a turbófeltöltők, de egy szívómotornál ez az energia teljen elvész, nem kerül felhasználásra, ami óriási pazarlás.


A másik, hogy egy turbómotort sokkal jobb vezetni, ugyanis már alacsony fordulaton is húz, nem kell kinyomni a szemét,hogy menjen.


2017. dec. 21. 22:15
 1/5 anonim ***** válasza:
Azert mert inkabb vesznek az emberek szivomotort a turboval szemben. Foleg, aki mar fizetett ki turbo javitast.
2017. dec. 21. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:

"Az autó kipufogógázával rengeteg energia távozik a motorból. Ezt az energiát használják a turbófeltöltők, de egy szívómotornál ez az energia teljesen elvész, nem kerül felhasználásra, ami óriási pazarlás."

De nem nálunk! Ugyan nálunk is szívómotoros autó van de, a kipufogójára rá van húzva egy biciklibelső amitől olyan leírhatatlan hangokat produkál, amitől jópár autós nagyon lemarad mögöttünk + még a gyalogosok is a hang irányába fordulnak.

Ja és ha valamikor egy fehér Fiat Punto-t lát akkor hegyezze a füleit!

2017. dec. 21. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A jó édes ***** válasza:

Mert nem volt szükség eddig arra a +energiára az eddigi környezetvédelmi előírások betartásához és a vásárlók teljesítményszükségletének kielégítéséhez. Az emberek viszont egyre tisztábbat és egyre gyorsabbat akarnak - ami egyébként egy őrültség és a gyártók gyakran ütköznek falakba, amit a VW dieselbotrány is jól mutatott.

Nehogy azt hidd, hogy olyan egyértelmű a dolog, hogy rárakják a turbót és akkor mindenki boldog, megmenekülnek a fák és a kisnyuszik. Maga a turbófeltöltés általában nem hogy fogyasztáscsökkenést nem hoz, de pont, hogy növeli azt azonos lökettérfogat esetén. Persze ha 2/3-ára vagy 1/2-ére veszik a motor hengereinek űrtartalmát, akkor már lehet értelme, de egyrészt ekkor felmerül az a kérdés, hogy nem-e egy eleve kis motorral kéne összehasonlítani és hogy egyáltalán visszahozza-e a turbó bekerülési költségét a használat alatt tapasztalható spórolás (már ha van ilyen).

2017. dec. 22. 03:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A kényszer szülte, a környezetvédelmi előírások. Nekem pl. szívó Hondám volt 11 évig, 1.8, 140 lóerő, imádtam, hogy a világba lehetett pörgetni.


Ami nincs, nem tud elromlani, ha a turbó elromlik, az nagyon sokba tud kerülni.


Az új kocsim már 1.5 turbó, meglátjuk, kicsit tartok tőle. Egész más érzés, szinte dízeles, eddig megszoktam, hogy 6000 - ig huzatom a motort, a benzines turbó már alacsony fordulaton is húz.

2017. dec. 22. 07:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Úgy, hogy a turbo egy több százezres fordulaton forgó, forró gázok által hajtott izé, ami nem hosszúéletű... olyan mint a rettegett 677654433455-os tömegű lendkerék.
2017. dec. 22. 09:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!