Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért mondják, hogy szegény...

Miért mondják, hogy szegény az élet Magyarországon, amikor 400e az átlagkereset?

Figyelt kérdés

Egy friss kimutatás szerint 400e az átlagfizetés. Ennyit keres (275e nettó) egy átlag magyar. Miért megy a panaszkodás a fórumokon, amikor ebből egész jól meg lehet élni?


Nagyon sok fizikus,villamosmérnök, technikus ismerősöm ennél jóval többet keres. Van szerszámkészítő barátom fél milliós fizetéssel. Egy sima technikus a gyárban is megkeresi a 350-et műszakpótlékkal. Én magam tanár vagyok a párommal 250 nettó mellett magánórákkal megvan a 350. Nem fáraszt ki a főállás, sok lyukas órával, helyettesítéssel is 9-10-re járok be többnyire. Egy sok évtizedet tanító pedagógus is keres alap 350-et, akkor miért kell panaszkodni ebben az országban?


Elhiszem, hogy az irodai szférában sok helyen alig lehet 160-at keresni, de miért nem tanult/képezte magát az az ember?



2020. máj. 28. 19:00
1 2 3 4 5
 31/46 anonim ***** válasza:
100%
Elég szomorú, hogy a 275ezer forint szerinted sok. Lehet néha elkéne nézned messzebbre is, mint a kertvége, hogy tudd, az semmi, 1 heti fizetésem angliában. Még annyi se igazából :D
2021. máj. 25. 02:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/46 anonim ***** válasza:
69%
Budapesten Győrben milliomos képzés van, elmész Békésbe meg meglátod a szegénységet.
2021. máj. 25. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/46 anonim ***** válasza:
58%
Jézus! Ki az az igénytelen szerencsétlen, aki szerint 275 ezerből "egész jól meg lehet élni?"
2021. máj. 25. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/46 anonim ***** válasza:
71%

Két információ fontos az ilyen kimutatások megértéséhez, mielőtt dührohamot kapnánk.


Az egyik az, amit többen írtak: ez átlag. Ha tízen vagyunk, ebből 9-en 100 rugót keresnek, a főnök meg 1 milliót, akkor cégnél 190 ezer az átlagkereset, pedig egyetlen alkalmazott sem keres ennyit. A fogalom, amire ti gondoltok, a medián, azaz sorrendben a középső alkalmazott bére.