Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » "Ideiglenes" vasút leépítés?...

"Ideiglenes" vasút leépítés? miért nincs erről több szó? Nagyobb arányú vonatmegszüntetés lesz mint eddig valaha.

Figyelt kérdés

Gondolom emlékszünk rá 2007-ben és 2009-ben az akkori vasút-bezárásokat valóságos társadalmi felháborodás kísérte, Kóka emiatt lett népszerűtlen 2007-ben. A Fidesz megnyitott tíz vonalat, majd 2012-ben a mellékvonalak jó felét lényegében véve használhatatlanná tették, ilyen napi két vonatpárt meghagyva a korábbi 6-8 helyett.

Itt az újabb leépítés az "Ideiglenes járványügyi menetrend" néven, ami bár nem mondják ki, de gyakorlatilag vonalbezárás ezeken a vonalakon:

Nagyatád–Somogyszob (38-as vasútvonal)

Villány–Mohács (66-os vasútvonal)

Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as vasútvonal)

Vámosgyörk–Gyöngyös (85-ös vasútvonal)

Nyékládháza–Tiszaújváros (89-es vasútvonal)

Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es vasútvonal)

Fehérgyarmat–Zajta (113-as vasútvonal)


Komárom–Esztergom (4-es vasútvonal)

Székesfehérvár–Komárom (5-ös vasútvonal)

Székesfehérvár–Sárbogárd (45-ös vasútvonal)

Godisa–Komló (47-es vasútvonal)

Abaújszántó–Hidasnémeti (98-as vasútvonal)

Karcag–Tiszafüred (103-as vasútvonal)

Nyíregyháza-Nyírbátor (113-as vasútvonal)

Mátészalka–Csenger (114-es vasútvonal)

Mezőhegyes–Újszeged (121-es vasútvonal)

Mezőhegyes–Battonya (125-ös vasútvonal)

Szentes–Orosháza (147-es vasútvonal)


ezeken ugyanis marad NAPI EGY vonat "sínt csiszolni", csak azért, hogy ne mondják rájuk, hogy "megszüntették" a vonalat, helyette "járványügyi menetrendet" vezetnek be. Ez gyakorlatilag pár kivétellel a magyar mellékvonali hálózat! Tehát itt már nem arról van szó, hogy pár mellékvonal mint 2007-ben, 2009-ben, hanem gyakorlatilag pár mellékvonal marad meg rendes menetrenddel!


pár vonalnak "megkegyelmeznek" és hagynak napi kettő vonatot a korábbi nyolc helyett:

Gyékényes–Barcs (60-as vasútvonal)

Mátészalka–Záhony (111-es vasútvonal)

Nyíregyháza–Vásárosnamény (116-os vasútvonal)

Szarvas–Mezőhegyes (125-ös vasútvonal)

Szeghalom–Gyoma (127-es vasútvonal)

Szeghalom–Püspökladány (128-as vasútvonal)

Kötegyán–Szeghalom (128-as vasútvonal)

Szentes–Hódmezővásárhely (130-as vasútvonal)

Lakitelek–Szolnok (145-ös vasútvonal)

Kiskunfélegyháza–Szentes (147-es vasútvonal)


Ezen felül pedig még pár fővonalon is kurtítják a menetrendet meg szétverik, hogy félig busszal félig vonattal kelljen utazni.


Erről most miért nincs szó? Vagy ennyien beveszik, hogy ez tényleg ideiglenes?



2020. máj. 30. 10:07
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
8%
Talán mert nem érdekel senkit rajtad kívül.
2020. máj. 30. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
1-es! Értem, tehát akkor a magyar vidék le van szarva a kormány által? Eddig nem ez volt a fáma.
2020. máj. 30. 10:15
 3/11 A kérdező kommentje:
Mellesleg amúgy ez több százezer embert érint, akik az érintett vasútvonalak mellett laknak, szerintem őket érdekli.
2020. máj. 30. 10:16
 4/11 anonim ***** válasza:
86%
Mert a Fidesz kezében van a sajtó, főleg a vidéki. Még azt is el fogják hinni, hogy ez nekik így jobb, ha sokszor mondják.
2020. máj. 30. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
34%
Ha félretesszük a politikát és az érzelmeket, akkor egyértelmű lesz, hogy a távolsági vonatok és a budapesti elővárosi vonalak kivételével semmi értelme Magyarországon vasútvonalakat fenntartani. A kistelepüléseket buszokkal sokkal hatékonyabban ki lehet szolgálni, pláne az Alföldön, ahol a vasútállomások jobb esetben a település szélén, rosszabb esetben a puszta közepén vannak. A Fidesz is jól tudja, hogy a Gyurcsány és Bajnai féle bezárások racionálisak voltak, csak felhergelték a népet politikai haszonszerzés miatt.
2020. máj. 30. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
45%

"Nagyobb arányú vonatmegszüntetés lesz mint eddig valaha."


Viszont helyette épül a Belgrád-Mészáros-Felcsút gyorsvasút.

2020. máj. 30. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 SzittyaWarrior lvl99 ***** válasza:
0%
Az 5-ösnek tökéletesen igaza van. Ezzel le is zárhatjuk a témát.
2020. máj. 30. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 A kérdező kommentje:
7-es! Aki viszont kicsit gondolkodik az nem zárja a témát. Például szerintef mennyivel lesz olcsòbb ettöl a tömegközlekedés fenntartása? Semmivel. Mennyivel lesz rosszabb? Sokkal. Ha valaki zárja a témát akkor lènyegében véve nem gondolkodik.
2020. máj. 30. 12:15
 9/11 anonim ***** válasza:
75%

"hogy a Gyurcsány és Bajnai féle bezárások racionálisak voltak"

A libás kormánya 2009-ben első körben fel akarta számolni a Kiskunhalas-Baja-Bátaszék vonalat is, a közfelháborodásra visszakoztak. Vagyis egy tollvonással elvágták volna a déli országrészek vasúti összeköttetését, ahol valóban van forgalom. Ennyit a vasútbezárások szakmai profizmusáról.

Másrészt a vasút költségei jelentős részben állandó, fix költségek. A kétezres évek vasútbezárásaival néhány milliárdos "megtakarítást" céloztak meg. A kisebb forgalmú vonalakon a járatszám csökkentése alig kimutatható "megtakarítást" eredményez. Szemben a társadalmi károkkal, amiket soha senki nem tárt fel és szemben a vasút saját magának okozott károkkal, amikről szintén senki nem nyilatkozik.

2020. máj. 30. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

ilyenkor senki sem kiált nemzethalált én azt furcsállom emlékszem 2007ben a helyi polgári kör még tüntetést is szervezett a vasútért. Álszent, képmutató férgek.


#9! Most is több polgármester, köztük fideszesk is tiltakoznak a dolog ellen, csak 2007ben még erről volt szakmai egyeztetést, vélemények kikérése most egyszerűen eldöntötték.

2020. máj. 30. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!