Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Kifizetődő lesz a 3 ezer...

Kifizetődő lesz a 3 ezer milliárdos vasútfejlesztés?

Figyelt kérdés

Kifizetődő lesz a 3 ezer milliárdos vasútfejlesztés Budapest és Pest környékén?


Elég nagy összegről beszélünk. Az államadósság 42 ezer milliárd.

Ehhez még 3 ezer hozzájön egy ilyen fejlesztéssel. (Vagy ha nem is hozzá megy, de nem csökkenti.)


Készítettek hatástanulmányt?

Sok vonat így is csak félig van teli.

Egy ekkora fejlesztés miért volt most célszerű?


2022. jan. 12. 19:07
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:

#5 megadod a linket de megnézted?

"A következő húsz évben – döntően EU-s forrásokból – 3000 milliárd forint jut Budapest és a várostérség közlekedésének fejlesztésére, további ezer milliárd pedig HÉV-fejlesztésre, amire az Európai Unió 2027-ig már garantált egy 1500 milliárd forintos keretet. "

Ez az első mondata.

Nem a vasútfejlesztés kerül 3000 milliárdba, hanem egy átfogó közlekedésfejlesztésre. Ebből maga a vasúti fejlesztés csak egy kis rész. Ahogy írják ez a következő 20 év terveinek összességét jelenti, amiket a közlekedésben meg szeretnének valósítani, csak nem külön-külön lesznek hol itt hol meg máshol tervek, hanem előre egy átfogó, átgondolt utat jelölnek ki.

Nagyon rövid a cikk amit linkeltél, ott van benne az is, hogy mik fognak majd beletartozni ebbe a költségbe - persze sok más mellett, mint a szükséges terek, kereszteződések, megállók, felül vagy aluljárók építése, felújítása is.

2022. jan. 12. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 A kérdező kommentje:

11#

És a cikk főcíme:

ZÖLD LÁMPÁT KAPOTT A BUDAPESTI AGGLOMERÁCIÓS VASÚTI STRATÉGIA

2022. jan. 12. 21:14
 13/18 anonim ***** válasza:
Zöld lámpát kapott, azaz elfogadták az agglomerációs vasúti stratégiát, de az még nem jelenti, hogy el is kezdik építeni. Ez csak annyit jelent, hogy az így jó, ha lesz pénz megcsináljuk.
2022. jan. 12. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:

#12 Igen. EZÉRT kell elolvasni a cikk címe után az egész cikket - főleg ha erre akarsz hivatkozni egy kérdésben - mert az csak egy cím, a lényeg mindig utána jön.

A cikkben pedig pontosan le van írva, hogy nem a vasútfejlesztést tervezik 3000 milliárdosra.

2022. jan. 12. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 A kérdező kommentje:

14#

Mit értesz mást a vasúton kívül?

De nem is a részletekről akarok vitatkozni itt. Csak, hogy egy igen komoly átgondolást igénylő beruházás lesz. Csak azért a GDP-nk 6%-át kitevő beruházás mégiscsak elég komoly.

Persze kell is fejleszteni a vasutat idővel.


Vasút és hozzá kapcsolódó elemek, infrastruktúra ...


[link]

2022. jan. 12. 22:30
 16/18 anonim ***** válasza:

Megkeresed az az napi magyar közlönyben:


[link]


12496 oldal, A Kormány 1994/2021. (XII. 28.) Korm. határozata

a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia elfogadásáról


Ez 50 darab "project" amiket egyenként kellene végrehajtani, külön külön kis pénztemetők és nem egyben a GDP 6%-a.

2022. jan. 12. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:

#15 legalább ennyi idő után megnézhetnéd a SAJÁT linkedet.

Az 1 ÉVES GDP-nek 6%-a, de 20 ÉV alatt lesz elköltve. Az arányosan az éves GDP-nek csak 0,3%-a.

Most beteszel egy másik linket amit szintén nem olvasol el?

2022. jan. 12. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
nem igazán lesz kifizetődő, mindig spórolnak, vagy a projektre szánt pénzt felét elrakják zsebükbe... látszatot meghagyják.
2022. jan. 16. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!