Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Egyesek miért gondolják azt,...

Egyesek miért gondolják azt, hogy ha kilépnénk az EU-ból, már nem lennénk értékes szövetségesek Oroszország számára?

Figyelt kérdés

Egyre gyakrabban merül fel a huxit gondolata. Az is egyértelmű, hogy ha bekövetkezne, Orbán valószínűleg 100%-osan kifejtené támogatását Putyin mellett. És a nép egy része is azt gondolja, hogy jó szövetségcserét kötnénk ezzel. Viszont a másik oldalról az szokott lenni az ellenérv, hogy Putyinnak csak addig vagyunk jók, amíg az EU-ban képviseljük az érdekeit, ha nem lennénk EU tagok, egyből leszarna minket. Miért gondolják ezt?

Az én álláspontom, hogy bár tény, hogy Putyinnak nagyon jól jön egy barát, aki EU-n belül támogatja, de ebben a háborús helyzetben neki igenis szüksége van minél több teljes értékű szövetségesre. Akivel maximális szimbiózisú szövetséget alakíthat ki. És azért ha belegondolunk, mekkora erkölcsi presztizs lenne már ez Oroszországnak, hogy egy ország azért hagyja ott az EU-t, hogy vele teljes szövetségre lépjen. Ez lenne a világtörténelem egyik legnagyobb pálfordulása, és a világ minden táján elismerően csettintenének, hogy ez megtörtént. Putyin meg büszkén döngethetné a mellét, mert ez az egész országa számára dicsőség.



2022. máj. 1. 23:37
1 2 3 4 5 6
 41/52 anonim ***** válasza:
97%

Ja és még valami... ha megnézed, az átlag ember szívesebben megy a gonosz multihoz dolgozni, mint egy magyarhoz, mert jóval többet keres, ennél fogva többet is költ.


A gonosz multi meg a saját profitját viszi ki, nem az állam pénzét... azazhogy részben igen, és ezzel baromira nem értek egyet. Orbán támogatja agyon a multikat a kis és középvállalkozások helyett. Igen, ez baromira rossz. Majd szólj be neki ezért, ha legközelebb találkozol vele, ebben egyetértenék veled.

2022. máj. 3. 23:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/52 anonim ***** válasza:
0%

#40 Ha kereslet van, kínálat is van. Ha elmennének a multik (de nem menne el az összes), akkor magyar vállalkozások vennék át a helyüket. Nyilván ők is zsebreteszik a hasznot - nem is állítottam mást -, de van egy fontos különbség: ők itthon adóznak, tehát a magyar államot gazdagítják.

A multiknál azért keres jobban az ember, mert a multikra jóval kedvezőbb adózási feltételek vonatkoznak, mint a magyar vállalkozásokra. Ráadásul míg a multikat a gyakorlatban soha nem ellenőrzik, a magyar vállalkozásoknál törzsvendégek a navosok. Nem csoda, hiszen egy magyar vállalkozásnak lehetetlen úgy túlélni, hogy minden szabályt maradéktalanul betart. Abban egyetértek, hogy orbánnak változtatnia kellene ezen (ha fideszesnek néztél, csalódást kell okoznom), viszont ha megtenné, seggberúgna minket az EU. Már csak ezért is ki kellene lépnünk.

2022. máj. 4. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/52 anonim ***** válasza:
95%

Szerintem tévedsz. A multiknak - legalábbis a legtöbbnek van egy magyar leányvállalatuk, és itt adóznak. Pl. az Interspar, Spar üzletlánc multi a szemedben, de ennek a láncnak a teljes neve Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. Bicskén vannak bejegyezve, van adószámuk is. [link]


Vagy nézd a dél-koreai Hankookot, Hankook Tire Magyarország Kft

[link]

[link]


Mindazonáltal trükkök Magyarországon belül is vannak, nem véletlen az, hogy annyi multi és magyar cég van bejegyezve Budaörsre vagy más tipikus helyre, ezek Magyarország "adóparadicsomjai".


Egyébként hülyeség, hogy "ha kereslet van, kínálat is van". Vegyük a Hankook gumigyárat. Van gumira kereslet, és foglalkoztatnak x embert. Azt hiszed, ha kiüldöznénk őket, akkor nem gyártanának gumit? Dehogynem! Csak külföldön. Megnézném én a magyar gumigyárat, amelyik ennyi embert foglalkoztat és külföldre is termel. Akkor bizony külföldről vásárolnánk be a gumit. Persze akkor mondhatnád, hogy de akkor megadóztatná az állam (VÁM) igen, csakhogy annyival drágább lenne a magyar embereknek a termék. Minden külföldi cuccnak megugrana az ára, és nincs nekünk olyan nagy belső piacunk, hogy csak úgy gyártogassuk a magyar elektronikai termékeket, ill. azok világszínvonalú fejlesztéseket tartalmazzanak.


Persze nosztalgiázni nosztalgiázhatsz a Kádár-rendszerben meg a KGST-vel, csak mielőtt ellentmondásba zavarodnál, megjegyzem, hogy baromira nem azért volt Magyarország veszteséges, mert hatalmas jólétet (pl. bevezették a nyugdíjat) biztosított, amit nem tudtak fedezni, hanem azért, mert a KGST és "néhány" nagy "okosság" iszonyatosan nagy veszteséget hozott. Nos, a "KGST" most se működne, Putyinnal szemben Orbán egy lepkefing, és baromira nem tudja képviselni a magyar érdeket. Az orosz metró hol volt magyar érdek? Annyiból sokkal modernebb, olcsóbb üzemköltségű, tartósabb, biztonságosabb, kényelmesebb ÚJ nyugati metrót vehettünk volna. A sok "okosság" szintén megvan, lásd pl. kínai vasút vagy felcsúti kisvasút...

2022. máj. 4. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/52 anonim ***** válasza:
0%

Mint azt korábban írtam, jóval kedvezőbb adózási feltételek vonatkoznak a multikra, mint a magyar vállalkozásokra, és a NAV sem ellenőrzi a multikat, tehát még ezeket sem kötelező betartaniuk a gyakorlatban. Ebből következik, hogy ha kevesebb lenne a multi, és több a magyar vállalkozás, akkor több bevétele lenne az államnak.

A Hankook nem EU-s cég, nekik maximum az számít, hogy innen vámmentesen szállíthatják EU-tagállamokba az áruikat, de valószínűleg ők sem csak EU-n belül szállítanak. Amúgy ha az autógyárakat vesszük példaként, közülük egyedül a Mercedes érkezett az EU-csatlakozás után, a többiek (Suzuki, Audi, Opel) előtte.

A magyar ipar kipusztulásának legfőbb oka az EU. Jó példa erre a cukorgyárak esete: egy kivétellel az összeset felvásárolták, majd bezárták, hogy a nyugatnak ne legyen konkurencia. Addig nem is lesz újra magyar ipar, amíg ki nem lépünk az EU-ból.

A KGST azért nem működött, mert minden az államé volt, így nem tartották szem előtt a nyereséget és a gazdaságos működést. Nem azért, mert magyar tulajdonban voltak a cégek. Piacgazdaságban semmivel nem lennénk rosszabbak, mint a nyugat, ha hasonló lehetőségeink lennének.

A metró meg pont rossz példa. A 2-es és 4-es vonalon futó Alstom metrók konkrétan életveszélyesek. A fékjeik nem teljesítették az előírásokat, ezért, hogy a korrupciós beszerzés nehogy kútba essen, az előírásokat változtatták meg. Ennek a következménye volt a Pillangó utcai baleset is. Szóval az, hogy valami nyugati, nem jelenti azt, hogy jó.

A felcsúti kisvasútnak meg végképp nem értem, mi köze van az unióhoz. Orbán az EU leghűségesebb pincsikutyája, esze ágában sincs kilépni, amíg ennyi pénzt zsebre tehet helytartóként.

2022. máj. 4. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/52 anonim ***** válasza:
100%

A két említett cég tényleg csak hirtelen jutott az eszembe, de rögtön megtaláltam a magyar leányvállalatát. De te mondtad a Suzukit, ott van a Magyar Suzuki Zrt. 1991-ben alapították. Elméleted szerint nem lett volna rá szükség, hiszen akkor még nem voltunk EU-s tagállam, de mégis. [link]


Az, hogy őket nem ellenőrzik, így nem kell betartaniuk semmit, csupán a te feltételezésed, ill. a feltételezésedből levont következtetésed. A tényekhez nem sok köze van.


Szerintem sorra tudnék a multi cégeknek magyar leányvállalatot találni, de bocs, nem vagyok a titkárnőd. Szóval szerintem ez csak egy városi legenda, hogy ők aztán nem itt fizetnek adót, ezt akartam ebből kihozni.


A cukorgyárakkal kapcsolatosan annyit, hogy a tagországok 2006 és 2009 között összesen 5,8 millió tonna cukorkvótáról mondtak el, a teljes kvóta 14 millió tonnára csökkent. Ebből 13,3 millió tonna cukor, a többi izoglükóz volt, és igen, Magyarország uniós csatlakozásakor a rendelkezésre álló cukorkvótájának nagyjából 75 százalékáról, 2007 és 2009 között összesen valamivel több mint 300 ezer tonnányi cukorkvótáról mondott le. Az uniós szabályok alapján így kiegészítő támogatásra volt jogosult.

És igen, azért volt kvóta, hogy ne legyen túl olcsó a cukor, ne legyen mindenkinek veszteséges a cukortermelés. Szerintem ha nem lenne állami kvóta, akkor már az az egy cukorgyárunk is tönkrement volna.


Tehát semmi átverés nem volt, semmi zsákbamacska, ezzel együtt nagyon akartunk belépni, és ezzel együtt nagyon előnyös volt a belépés.

Ha azt mondják, hogy holnaptól napi 100 kalapács helyett csak napi 99-et gyárthatok, de ezt az egyet kifizetik, akkor nem biztos, hogy siránkoznék. Persze lehetnek itt is nosztalgiázók.

A leálló cukorgyárakat felvásárolták, és bezárták, igen, ha úgy tetszik, eladták ócskavasnak, vagy ki tudja, minek, aminek megérte. Hogy ezt a gonosz multik tették, vagy egyes magyarok, bocs, de most nem nézek utána, bárkinek megérte volna, és részletkérdés, hogy ki lépte meg, kié volt a haszon. Ha nem vásárolták volna fel, csak porosodik üresen, annak sincs nagyobb teteje.

Olvass többet innen: read://https_infostart.hu/?url=https%3A%2F%2Finfostart.hu%2Fbelfold%2F2017%2F10%2F16%2Figy-epult-le-a-magyar-cukorgyartas---mi-lesz-a-valtozas-az-eu-mostani-dontese-utan


A magyar ipar kipusztulásának egyáltalán nem az EU a legfőbb oka, hanem az, hogy

1. kapitalizmusba tértünk

2. privatizáció olyan volt, amilyen

3. racionalizálás következtében hatalmas leépítések voltak, ami miatt nagy munkanélküliség lett, így a fizetőképes kereslet megcsappant.

4. a magyar ipar egyáltalán nem volt versenyképes a külföldivel, ahol sokkal olcsóbban állították elő a termékeket, és elárasztottak minket. Ha annyira versenyképesek lettünk volna, mi áraszthattuk volna el az egész világot.


"A KGST azért nem működött, mert minden az államé volt, így nem tartották szem előtt a nyereséget és a gazdaságos működést. Nem azért, mert magyar tulajdonban voltak a cégek. Piacgazdaságban semmivel nem lennénk rosszabbak, mint a nyugat, ha hasonló lehetőségeink lennének."

Ez úgy zavaros, ahogy mondod. A KGST-nek alapból nem volt köze ahhoz, hogy állami tulajdonú vállalkozás van, és ki mennyire érdekelt a nyereséges termelésben.

A KGST sok dolog miatt nem működött, leginkább azért mert a nagy orosz medve diktálta a feltételeket, és baromira nem volt senki olyan helyzetben egy tagállam részéről se, hogy nagyon hadakozzon. EU-n belül van jog erre, és láthatóan megy is. Ezt Szovjetunióval szemben nem ment és Oroszországgal szemben se menne.


Metróbaleset.

Ott több ok is volt:

A KBSZ megállapította, hogy a kedvezőtlen időjárás miatt a sínek csúszóssá váltak, az Alstom szerelvények nem rendelkeznek olyan berendezésekkel, amely a tapadást javítaná. A csúszós pálya megszüntetésére irányuló tevékenységek nem voltak elegendők az esemény megelőzésére és folyamatos sebességkorlátozást nem vezettek be. A metró szabályzata rendkívüli időjárás esetére nem tartalmaz előírásokat. A járművezetők kedvezőtlen időjárás esetén történő közlekedésre nem rendelkeznek megfelelő kézi vezetési rutinnal. (forrás Wikipédia)


De ne mondjuk már, hogy a "felújított" orosz metrókkal minden rendben van, már most rohad az egész, és a garancia is korlátozott, amit egyébként mondjuk most fel is dughatunk magunknak. Eleve nem is nagyon tudunk pereskedni velük, mert hát hol, milyen bíróság dönt...


A felcsúti kisvasútnak kizárólag annyi köze van az EU-hoz, hogy kb. az egész agyrémet EU-s pénzből valósították meg, de némi megtévesztéssel, pl. kicsit nagyobb utasszámmal kalkuláltak a nullánál, cserébe viszont nagyon jó haszonra tett szert a kivitelező.



Szerintem a hűség definícióját nem ismered elég jól, és a pincsikutya pejoratív jelentésével sem, különben mindent mondanál Orbánra, csak ezt nem.



Amúgy meg ha Orbán így folytatja, nem sokáig kapjuk ezt a sok pénzt, beindult végre az eljárás, talán már nem tud annyira nyerészkedni a Fidesz-maffia az EU-s pénzekből, így nem tudja magát annyira szinten tartani, mert ők is pénzből élnek, és a sok hazugságot, látszatot stb. csak pénzből tolják.


Ha szépen egyre másra beomlik a gazdaság, ill. minimálisra csökkennek a dolgok, akkor két út lesz: vagy demokratikusabb pályára áll Orbán, mert rájön, hogy mégis kell az EU-s pénz, vagy mindenhol nyőgni fognak, de mivel nyugdíjat fizetni kell, kevesebbet tudnak lopni, így a maffiahálózat kevésbé fog működni. Persze nem féltem őket, még úgy is sokat nyúlnak le, és sok hasznot fölöznek le törvényesített erkölcstelenséggel, de nagyságrendekkel kevesebbet.

2022. máj. 4. 15:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/52 anonim ***** válasza:
29%

#39 Azért azt se felejtsük el, hogy az EU előtt is voltak itt multik, nem a csatlakozással kezdődött ez (gondolj bele, '92-ben gördült le a gyártósorról az első hazai gyártású Opel kocsi). Az EU tagság előtt is baromi nagy kedvezményeket kaptak, ki volt nyalva a hátsójuk. Egyáltalán nem vagyok a multinacionális cégek híve, de amit kivisznek profit ne számold az EU-s büdzsével egybe, mert semmi köze hozzá. Pláne, hogy az utóbbi pár évben idetelepült/idetelepedő ázsiai cégek (Apollo Tyres, régebben a Hankook, stb.) főleg nem EU országokból jönnek és ugyanúgy lófütyit nem adóznak.


Az meg, hogy az EU-s forrásokat nem lehet értelmesen elkölteni egyszerűen nem igaz. Én találkoztam már nem egy üzemmel, fogászati rendelővel, iskolával, ahol uniós forrásból volt gépcsere, energetikai korszerűsítés, stb. Kapitalista piacgazdaság van, az állam nem húz fel gyárakat:), ahogy ez már a szocializmus alatt kiderült, az állam nem feltétlenül jó tulajdonos. A mezőgazdaságba pedig megy az eu-s föld alapú agrártámogatás (az más kérdés, hogy mire költik a derék mezőgazdászok). De persze könnyebb a demagóg sallangokat puffogni.

2022. máj. 4. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/52 anonim ***** válasza:
95%
Azért ha most egy varázspálcával eltüntetnénk mindazt az országból ami Kádár idejében épült, meg azt amik az EU-s pénzekből épültek, akkor bizony egy pár stadionon, sportlétesítményen - és persze a millenniumra épült részeken -kívül igen nagy sivárság maradna szerte az országban. Még a Felcsúti Kisvasutat is Uniós pénzekből építették!
2022. máj. 5. 03:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/52 anonim ***** válasza:
0%

#45 Javaslom, hogy keress rá Horváth Andrásra! Ő egy volt adóellenőr, ő tálalt ki arról, hogy a multikat és a magyar óriáscégeket nem ellenőrzi a NAV, csak és kizárólag a magyar KKV-ket. Azt nem írtam, hogy egyáltalán nem fizetnek itthon adót, az viszont igaz, hogy a külföldi tulajdonos miatt a jövedelmük egy része után külföldön adóznak, és a bevételt is kiviszik az országból.

Igen, a kvóták miatt zárták be a cukorgyárakat, ezt tudom. Azt is elhiszem, hogy a politikusok tudták előre. Csak annyi a probléma, hogy a népszavazás előtt az emberekkel sem ezt, sem a tagság többi hátrányát nem közölték, kizárólag a (többnyire nemlétező) előnyökkel kampányoltak. Így persze, hogy megszavazták az emberek a belépést. Akkor még én is igennel szavaztam volna, de szerencsére csak röviddel utána töltöttem be a 18-at, különben azóta is furdalna a lelkiismeret.

A metróbalesetnek valóban több oka is volt, de az kijelenthető, hogy ha rendes fék lenne a metrókon, akkor nem történt volna meg. Azt nem írtam, hogy az orosz metrók jók, csak hogy a nyugatiak sem jók. De írhattam volna a Combino villamosokat, amelyekkel szintén rengeteg probléma volt az elején, vagy a KISS motorvonatokat, amelyek eleve nagyon rossz tervezésűek, és még most is nagyon sokszor lerobbannak.

Így viszont a felcsúti kisvasút nagyon jó példa arra, hogy valójában milyen viszonyban áll orbán és az EU. Orbán feladata az, hogy megtartsa Magyarországot gyarmatnak és a magyar embereket rabszolgának, cserébe zsebre teheti az EU-s pénzeket, illetve a saját hülyeségeire költheti. Ha tájékozódnál és figyelnéd a híreket, akkor tudnád, hogy orbán csak beszél Brüsszel ellen, de valójában minden ukázt vakon követ és mindent aláír, még ha az egyértelműen hátrányos is számunkra. A mostani időszak az egyik legjobb példa erre: az oroszellenes szankciók előbb nyírják ki az EU-tagállamokat, mint Oroszországot, mégis minden európai vezető aláírta, orbán is. Vajon miért?

12 éve mondogatjátok, hogy most már aztán tényleg nem jön több uniós pénz :) Jönni fog, pont a fent említett okból.

#46 Nem írtam, hogy nem lehet értelmesen elkölteni az EU-s forrásokat. Azt írtam, hogy olyan célra nem kapunk, ami közvetlenül megtérülne vagy közvetlenül fejlődéshez vezetne. Márpedig ezekre te sem tudsz példát mondani.

#47 Ha csak azt tüntetnénk el, ami EU-s pénzekből épült, kis túlzással észre se venné senki. Magyarországon ami szép, az a monarchia idejében épült; ami csúnya, az a szocializmus alatt. Az ún. "rendszerváltás" (haha) óta szinte semmi nem épült.

2022. máj. 5. 07:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/52 anonim ***** válasza:
79%

ma 07:52

Tehát ha szavazhatnál egy olyan kérdésen, hogy zárjunk be cukorgyárakat egy halom támogatásért cserébe, vagy menjenek csődbe, mert gazdaságosan nem tudnak termelni, melyiket választanád? Melyikre szavaznál? Lehet, hogy egy ideig még szenvedtek volna a gyárak, de szépen becsődöltek volna, így meg a gyárak veszteség nélkül zárhattak be, és az állam is kapott jócskán támogatást. Igen, ezzel szívességet tettek nekünk, bár lehet nosztalgiázni, csak nem racionális alapon, hanem érzelmin, viszont a piac döntően racionális: az ember 99%-ban az olcsót veszi, nem a magyart, és akkor maguktól csökkentik a mennyiséget.


A metróbalesetnek több oka is volt, de ha kiképezték volna a vezetőket, lett volna sebességkorlátozás csúszós pályán... - ilyeneket én is tudok írni. :)


"Így viszont a felcsúti kisvasút nagyon jó példa arra, hogy valójában milyen viszonyban áll orbán és az EU."

Miért is?


Szerintem nézz utána a gyarmat kifejezés jelentésének, és használd tudatosan a szavakat, akkor kevésbé mennél finoman fogalmazva "csúsztatásokba".


Az EU nem azért adott pénzt, hogy Orbán zsebre tegye, hanem azért, hogy felzárkóztassa a magyar ipart, ill. Magyarország elérhesse az EU-s előírásokat, legyen miből megfelelnie az EU-s követelményeknek, mint pl. akadálymentesítés, és egy rakás más. Nem mellesleg ha erre igazságosan sok cég pályázhatott volna, akkor nem egy-két NER-ista multimilliárdos lenne, hanem sok KKV. Hogy főleg Orbán alatt ez a pénz hülyeségekre lett elszórva, és nem volt eléggé szoros az ellenőrzés, nos baromira nem az EU szándéka volt. Nem véletlenül létezik EU-s ügyészség, az OLAF gyenge, és valóban a szabályozás rossz, de mindenkinek vétójoga van, így a változtatásba nem menne bele Orbán sem. Egyébként egy gyarmatosított országnak hol vannak jogai a gyarmatosító ország jogrendszerére, mondanál egy ilyen példát?


Kezdeti problémák kb. törvényszerűek, hogy vannak egy új típusnál, ez így volt a múltban is, és így lesz a jövőben is, semmi újat nem mondtál vele, viszont hamis látszatot kívántál vele teremteni.


"Ha tájékozódnál és figyelnéd a híreket, akkor tudnád, hogy orbán csak beszél Brüsszel ellen, de valójában minden ukázt vakon követ és mindent aláír, még ha az egyértelműen hátrányos is számunkra."

Tájékozódom. Elég sok dologban vétózott, amiben amúgy tök egyetértés volt, olyan esetekben is, amik amúgy baromira semlegesek voltak Magyarország szempontjából, csak be akartak tenni az EU-nak, ill. nyalni akartak vele pl. Kínának.

De hol van aláírva az Isztambuli egyezmény (olyan családbarátok vagyunk, hogy egy nem létező dologról népszavazást indítunk, de azért egy átfogó egyezményt nem írunk alá, mert csak), vagy az EU-s ügyészség?


Igen, az EU ott is elszúrta a dolgot, hogy ha az OLAF lefülel egy csalást, és visszaigényli a pénzt, akkor arra az ország újra pályázhat, vagyis nincs következmény, ezért súlytalan a rendszer. Ezért van szükség az EU-s ügyészségre, mert ott már büntetőjog is felmerül, és a kisvasúti csalók akik hamis tanulmányt készítenek, stb. rács mögé kerülnének. (Persze ez csak egy érv, sok más is szól mellette.)


Kapunk olyanra is támogatást, ami közvetlen megtérülést hoz. Energiahatékonysági beruházás támogatás szerinted micsoda? Vállalkozások is pályázhatnak támogatásra, a vállalkozások termelhetnek nyereséget, legalábbis ha nem csalán szét a rendszert, ez micsoda?


Közösségi közlekedésfejlesztés - szerinted ez micsoda?


Infrastruktúrafejlesztés (autópálya) stb. - szerinted ez micsoda?


Sorolhatnám még a végtelenségig. Ezeknek mind van anyagi haszna az állam számára. Vagy önerőből kéne kigazdálkodni, vagy maradnánk a 80-as években és mennénk vissza a múltba, mert rohad szét az egész.


Aztán meg csodálkozunk, hogy le vagyunk szakadva, és lovagolhatunk hátrafele nyilazva. :)


"Magyarországon ami szép, az a monarchia idejében épült"

Szerintem ha akkor éltél volna, sokkal inkább érezted volna, hogy Magyarország gyarmat, vagy hiányos a történelemtudásod, és keveredik a romantikával.

2022. máj. 5. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/52 anonim ***** válasza:
0%

"Tehát ha szavazhatnál egy olyan kérdésen, hogy zárjunk be cukorgyárakat egy halom támogatásért cserébe, vagy menjenek csődbe, mert gazdaságosan nem tudnak termelni, melyiket választanád? Melyikre szavaznál?"

Az egyszeri egybites választó az előbbire szavazna. Én, aki végig tudom gondolni, az utóbbira, mert hozzáértő vezetéssel lehet gazdaságosan működtetni őket, és úgy nem szorulnánk az EU alamizsnájára.


"Szerintem nézz utána a gyarmat kifejezés jelentésének, és használd tudatosan a szavakat, akkor kevésbé mennél finoman fogalmazva "csúsztatásokba"."

Mit csináltak az európai hatalmak az afrikai gyarmatokon? Aprópénzért dolgoztatták a helyi lakosokat, majd az általuk megtermelt javakat elvitték, és jó pénzért eladták. Ugyanezt csinálják most velünk.


"Az EU nem azért adott pénzt, hogy Orbán zsebre tegye, hanem azért, hogy felzárkóztassa a magyar ipart"

Ehhez képest mára gyakorlatilag megszűnt a magyar ipar.


"Kezdeti problémák kb. törvényszerűek, hogy vannak egy új típusnál, ez így volt a múltban is, és így lesz a jövőben is, semmi újat nem mondtál vele, viszont hamis látszatot kívántál vele teremteni."

Ha ezek megbocsáthatók a nyugati járműveknél, akkor miért nem bocsáthatók meg az oroszoknál? Egyébként az Alstom metrók azóta is életveszélyesek, legalábbis én nem tudok róla, hogy a fékjeiken bármi javítás történt volna.


"Tájékozódom. Elég sok dologban vétózott, amiben amúgy tök egyetértés volt, olyan esetekben is, amik amúgy baromira semlegesek voltak Magyarország szempontjából, csak be akartak tenni az EU-nak, ill. nyalni akartak vele pl. Kínának."

Lényegtelen dolgokban lehet. De itt vannak az oroszellenes szankciók, amikkel magunknak többet ártunk, mint az oroszoknak, mégis aláírta.


"De hol van aláírva az Isztambuli egyezmény (olyan családbarátok vagyunk, hogy egy nem létező dologról népszavazást indítunk, de azért egy átfogó egyezményt nem írunk alá, mert csak), vagy az EU-s ügyészség?"

Az isztambuli egyezménnyel épeszű ember nem érthet egyet. Az tartalmaz többek között olyan pontokat, hogy az a zaklatás, amit a nő annak gondol, illetve hogy nem a nőnek kell bizonyítania, hogy a férfi zaklatta, hanem a férfinak, hogy nem zaklatta a nőt. Ez ellentmond az ártatlanság vélelmének, ami a jogállamiság egyik alappillére, és hatalmas fegyvert ad a bosszúvágyó nők kezébe. Demokráciában ilyet nem szavazhatnak meg. Az európai ügyészséghez való csatlakozás pedig ellentétes azzal az alkuval, amit orbán kötött az EU-val, és amiről feljebb írtam.


"Kapunk olyanra is támogatást, ami közvetlen megtérülést hoz. Energiahatékonysági beruházás támogatás szerinted micsoda? Vállalkozások is pályázhatnak támogatásra, a vállalkozások termelhetnek nyereséget, legalábbis ha nem csalán szét a rendszert, ez micsoda?"

Ja, a multik pályázhatnak, a kkv-knek meg úgyis mindegy, mert egymás után mennek csődbe.


"Közösségi közlekedésfejlesztés - szerinted ez micsoda?

Infrastruktúrafejlesztés (autópálya) stb. - szerinted ez micsoda?"

Az biztos, hogy nem olyan beruházás, ami közvetlenül megtérül.


"Szerintem ha akkor éltél volna, sokkal inkább érezted volna, hogy Magyarország gyarmat, vagy hiányos a történelemtudásod, és keveredik a romantikával."

Akkor is idegenek uralkodtak rajtunk, ahogy most is, de akkor legalább fejlesztették az országot.

2022. máj. 5. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!