Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapest-Belgrád vasútvonal...

Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai részét a szerbiaiak fizetik? Náluk nincs botrány ebből, nekik hogy éri meg?

Figyelt kérdés
ápr. 29. 12:05
 1/10 anonim ***** válasza:
33%

[link]


Hány évig üzemel?.


Budapest–Belgrád: a 979 év alatt megtérülő vasútvonal.2021. nov. 26

ápr. 29. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
35%

Kérdező, a szerbeknél az ellenzék nem olyanokból áll akik alapból mindenre az ellenkezőjét mondják, mint a kormány.

Egy ilyen vasúti beruházás soha nem térül meg magából a jegyekből vagy a teherforgalom hasznából. Ilyen alapon soha sehol nem érdemes vasutat építeni. Az államok és maga az EU is azért támogatja a vasútépítéseket, mert azokkal ki lehet váltani a közúti szállítás egy részét, így a környezet szempontjából is kedvezőbb, a közutak sem mennek olyan gyorsan tönkre, a kőzúti szállításnál olcsóbb is és nagyobb mennyiségeket lehet biztonságosabban szállítani vele a csomópontok között gyorsabban. Ezzel pedig más beruházások is szívesebben indulnak be.

A kérdéses vasútvonallal egy kereskedelmi, áruforgalmi csomópont lehetne az országban és ennek lenne olyan többlet haszna ami utána megjelenne a költségvetésben is. A vasútvonal észak-déli irányban meg fog épülni, ha nem tőlünk megy akkor majd a románoktól vagy az osztrákoktól fog menni és ott jelent majd hasznot később.

ápr. 29. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
70%

"Kérdező, a szerbeknél az ellenzék nem olyanokból áll akik alapból mindenre az ellenkezőjét mondják, mint a kormány."

Ebben van valami. 😉

ápr. 29. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
3.: Igen, válaszoló, én is tudom hogy működnek az ilyen híroldalak. Leírom a logikájukat. Mintha a kormány szállodákat szeretne építeni egy gyönyörű helyen, aztán persze egyből harsognak, hogy a "szakértők" felmérték, erre a helyre hetente 2 ember jár sátorozni, és hogy fogja ez megérni. A lényeg, hogy minden ami a magyaroknak jó, azt fúrjuk meg, ennyiről szól az egész. Ilyen mértékű aknamunka mellett kész csoda, hogy tud a Fidesz ennyire sikeres lenni. Az pedig már konkrétan csoda, hogy Orbán Viktor mégis hogyan tud helyt állni ilyen ellenséges környezetben, kész szigma a csávó!
ápr. 29. 12:29
 5/10 anonim ***** válasza:
58%

A szerbeknél két okból nincs bortány. Az egyik ok az, hogy más forrásuk nem volt erre. A másik: a vonal északi szakasza fontos a személyforgalom számára és ott komoly előrelépést jelent az új 200 km/h-s pálya ( még a garanciális problémák ellenére is ) és itt jön képbe amit a #3 írt. A szerb oldalon a vonal összeköti Belgrádot a majd 400 000-res Újvidékkel és a 100 000+ fős Szabadkával. A mi esetünkben melyik nagyvárost érinti a 150-es vonal? Jaa, hogy egyiket sem?


Amíg a szerbeknél a személyforgalomban brutális előrelépêst jelent a pálya viszonylag sok ember számára, ami pénzben közvetve nem kifejezhető, addig nálunk ez az opció nem létezik, a teherforgalom pedig nettó bukó.


Nálunk ezért can belőle botrány, mert megint hülyeséget csináltunk drágán.

ápr. 29. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
0%
2/5 anonim Látom, fogalmad nincs az egészről.
ápr. 29. 12:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
24%
Ezt honnan veszik a válaszolók, hogy a teherforgalom bukó? Nem néztem utána, de úgy 6 magáncég foglalkozik teherszállítással és jobb fizut adnak, mint a MÁV-nál. A kargó sem azért vette meg a MÁV-tól a teherszállítást, hogy veszteséget termeljen vele magának.
ápr. 29. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
24%
5: Nem csak nagyvárosokból áll a világ, az új vasútvonal mentén elég sokan élnek közepes városokban, falvakban. A teherforgalom meg miért lenne bukó??? Az a lényeg.
ápr. 29. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Honnan vesszük, hogy bukó? Onnan hogy követjük a vasúti logisztika alakulását?


Vitézy Dávid szervezte a vonal északi végének átépítését, ami a már ismert XI. kerületi körvasúti botrányba torkollott és ő maga mo dta, hogy a teherforgalom várható növekedése nem haladja meg a 2 db vonat/nap értéket.


800 milliárd/napi 2 vonat/ 300 munkanap...


Másrészről, tudjátok mibe bukott bele Homolya? Pont ebbe és a teherforgalomba. A 150-es vonal átépítés miatti kizárásához szükség volt a Szeged-Szabadka vonal felújítására, ahol a tehervobatok kerülhettek volna, de az nem készült el időre. Se a pálya se a villamosítás. Dízellel átemelni extra költség plusz beütött az energiaválság is. Homolya nem kötött normális szerződést a vontatási villamos energia beszerzésére, így az MVM spot ára többszörös drágulást jelentett. Ez olyan mêrtékű volt, hogy nem csak Szerbia irányából kezdtek el horvát-szlovén-osztrák útvonalon tranzitolni a tehervonatok a magyar pályák helyett, de néhány esetben mêg Románia felől is erre kerültek a tehervonatok. Olcsóbb volt Ausztrián át vonatozni, mint Magyarországon át.


Nem a vasúti teherfuvarozás a bukó, hanem a magyarorszagi pályahasunálati és vontatási díjak miatt esett annyit a tranzit, hogy a teherforgalonra ( vagyis annak hiányára ) pályát építeni veszteséges.

Ezen felül a Belgrád-Zágráb-Ljubljana irányon is komoly átépítés zajlik, csak ott nincs teljes kizárás, így nem tartják fel a teherforgalmat.


#8: a 150-es vonal mentén a kisvárosok lakossága összeadva nem éri el a 150 000 főt. Ha a Budapest-Szabadka kínai vasutat BP-Kecskemét-Szeged vonalon építették volna 160/200km/-ra akkor abban érintett lenne instant 400 000 ember plusz a körIC miatt részben Szolnok lakossága is.

A 150-es vonal 160km/h-s, kétvágányos átépítésének semmi értelme, mivel nincs semmi a vonal mentén ami igényelné az ilyen pályát. Pont ugyanezért nem épül Bicslybaxnád és Iszapszentmotoros közé 2x3 sávos autópálya, nincs értelme.


Ez így 800 mrd forint hitel lesz a semmire...

ápr. 29. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
...
ápr. 29. 14:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!