Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapesten még hány 100 évig...

Budapesten még hány 100 évig lesznek az utakon a régi lepukkant roncs derby Ikarusok?

Figyelt kérdés
Most ne jöjjön nekem senki hogy most cseréltek le 150 db-ot az új buszokra,mert ezt már régn meg kellett tenni.De ezen kivül még 700-800 régi roncs Ikerust le kell cserélni.Ha erre alig volt pénz akkor a maradék 700-800 mikor cserélik le?20-30 év múlva?De most komolyan nem röhej hogy a Román fővárosba pl már csak Mercedesek vannak és pár éve 1300 db-ot cseréltek le?Nem szégyen ez a fővárosnak hogy ilyen leamórtizált buszok vannak az utakon?
2013. máj. 17. 20:01
1 2 3 4
 21/33 MolotovPunk ***** válasza:

Konkrétan amúgy volánbusz is kapott újabb (használt) buszokat.

King Long buszokat is köztudottan,ami kínai egyébként és kiderült,hogy fűtés sincs bennük.

A cserével nem is lett volna baj,csak ott volt a gond,hogy megint a szemetet vették meg.A busz dolog nem csak a BKVnál nagy baj.


Azzal egyébként egyetértek,hogy cserélni kell a buszokat egy idő után,de azt végképp felejtsük már el,hogy majd egy ilyen országban 10 évente mondjuk cserélgetni fogják a buszokat.(Egyes módosabb körzetekben lehet,de nem mindenhol,mert megint jönnek majd a nincsen pénz rá dolgokkal.)

Egyébként attól,hogy egy öreg rossz járgányt lecserélnek egy használt rosszra,attól még a probléma nem fog megoldódni,csak maximum rövid távon.

Tehát a cserékkel ezért vannak és lesznek is gondok.


A villamosnál meg a metrónál is szintén hasonló a helyzet.(Bár tisztában vagyok vele,hogy azok 8-10 évnél többet is futhatnak simán.)

Mondjuk a régi Orosz metrókat most cserélik,ha jól tudom.

Bár megjósolom,hogy a Francia Alstom is nagy bukás lesz.

Azzal természetesen egyet értek,hogy orosz metrók felett elszállt az idő már.

Azt hozzátenném mondjuk fele annyi áron vehettünk volna akár új orosz metrószerelvényeket,vagy legyártottunk volna saját gyártmányút.Jobban megérte volna.

Lett volna rá igény.Főleg,hogy itt nagy a munkanélküliség.

2013. máj. 18. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 anonim ***** válasza:

MolotovPunk: "A cserével nem is lett volna baj,csak ott volt a gond,hogy megint a szemetet vették meg.A busz dolog nem csak a BKVnál nagy baj. "


Sokaknak az is baj volt, hogy vadonatúj Mercedes buszok jönnek Budapestre.


"Azzal egyébként egyetértek,hogy cserélni kell a buszokat egy idő után,de azt végképp felejtsük már el,hogy majd egy ilyen országban 10 évente mondjuk cserélgetni fogják a buszokat.(Egyes módosabb körzetekben lehet,de nem mindenhol,mert megint jönnek majd a nincsen pénz rá dolgokkal.)"


Máshol sem úri passzióból cserélgetik ilyen időközönként a buszokat, hanem mert így éri meg, ugyanis utána az elhasználódott alkatrészeket pótolni kellene, az meg sok pénzt. Inkább kötnek rá egy lízingszerződést határozott időre, majd miután lejár kötnek egy másikat egy újabb flottára, a lízingcég meg eladja őket az ilyen szerencsétlen sorsú közlekedési vállalatoknak, mint a BKV. A használt buszbeszerzés egyébként a régi Ikarusok felújítása helyett van (ugyanannyiba kerül kb.), azok sem mennének már el anélkül.


"Mondjuk a régi Orosz metrókat most cserélik,ha jól tudom.

Bár megjósolom,hogy a Francia Alstom is nagy bukás lesz. "


Már lecserélték őket, az ég világon semmi probléma nincs velük. Nem kell feltétel nélkül hinni az ilyen Dorner Lajosoknak mikor nyugat szemetének nevezik, annyira szemét ez, hogy azóta Amszterdam is vett belőle. Az Alstom csúcstechnológia, az egész balhé csak politikai hisztériakeltés volt. Érdekes mód Tarlós Istvánnak is világszínvonalú termék ez így a választások után, holott előtte még selejt volt...


"Azt hozzátenném mondjuk fele annyi áron vehettünk volna akár új orosz metrószerelvényeket,vagy legyártottunk volna saját gyártmányút.Jobban megérte volna.

Lett volna rá igény.Főleg,hogy itt nagy a munkanélküliség."


Egyrészt nem féláron adták volna, másrészt azok a kocsik a 60-as évek műszaki színvonalát képviselik. Saját gyártásról meg úgy álmodozz, hogy a magyar ipar SOHA nem volt képest használható metrót gyártani, pedig kétszer is belefogtak.

2013. máj. 18. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 anonim ***** válasza:

"Azzal egyébként egyetértek,hogy cserélni kell a buszokat egy idő után,de azt végképp felejtsük már el,hogy majd egy ilyen országban 10 évente mondjuk cserélgetni fogják a buszokat."

Az a nagy probléma, amit bizony kevesen hisznek el, hogy ha nem cseréljük, akkor biza hosszú távon többe kerül. Olyan ember, aki nem szakmabeli ezen csak mosolyog, mert ugye a személyautóból indul ki. De!


Elmondok egy egyszerű példát, igaz ez egyelőre nem busz lesz, hanem kamion.

Tételezzük fel veszel nagy tételben nyerges vontatót, darabját 22 millió forintért. Használod, fut átlag évi 110 000km-t. 5 éves korára eléri az 500-550 000km-t. Eddig csak olajat cseréltél, elment egy garnitúra gumi és egy garnitúra fékbetét. Ha most eladod, akkor elviszik 12 000 000-ért. Kis matek, kilométerenként bruttó 20 forintba került a kamion, a nettó km díj az 200 Ft fölött van >> megérte és jól ki tudsz belőle szállni. Ha megtartod még 5 évig, akkor lesz benne ~ 1 000 000 km. Ekkor is el tudod adni, de már csak 3,5 millióért - jobb esetben. Így 18,5Ft-ra jön ki a kamion ára, spóroltunk 1,5 millió forintot. De, ezen az 500 000km-en már felmerültek egyéb költségek is, már nem csak fékbetét kellett hanem tárcsa is meg féknyereg felújítás. Nagyjából 7-800 000 km alatt az út megeszi a felfüggesztést, azt is fel kell újítani. 6-900 000 között biztosan kuplungos lesz az autó-jobb esetben, van amikor 1M km alatt két garnitúra kuplung fogy el. Kell még 2 garnitúra gumi és esélyes, hogy megpusztul 1-2-3 injektor.

Mindezt összeadva a karbantartási költség a második 5 éves periódusban beleszaladhat a 3 000 000-Ft-ba is. Így már nem spóroltunk, hanem pluszban vagyunk 1.5 millával. Ehhez jön hozzá az öregedéssel jelentkező többletfogyasztás,a szervíz miatti munkakiesés, esetleges baleset stb stb. Tehát anyagilag jobban megéri eladni 5 éves és még 5 évig probléma mentesen dolgozni a következő új géppel.


Nem véletlenül van az, hogy a nagy fuvarozó cégek ( hazai példa Waberers ) 4-6 évente frissítik a gépparkot. A Waberer'snél nem volt ritka, hogy egyszerre rendelt 240 db vontatót, 240 használtat leadott a Volvonak és öröm bódottá. Ezeket is lehet tartogatni 10-15 évig, de már csak a baj meg a küszködés van velük. Ha ehhez hozzászámoljuk azt, hogy eddig az újabb vontatók mindig fogyasztáscsökkenést hoztak ( bár ennek is vége lesz előbb utóbb), az fentiekhez lehet számolni akár 2 liter megtakarítást is 100km-en, ez 500 000km-en akár 4 000 000 forint is lehet. Hajrá, lehet matekozni :)


A buszoknál kicsit máshogy mennek a dolgok, de hasonló elven megy az is. Helyközi és távolsági buszoknál ugyanúgy nem ritka az évi 80-100 000 km, a BKV buszok futásával nem vagyok tisztában, de azok sem sokkal mennek kevesebbet.


E szerint:

[link]

amit tavaly vettek volvokat, azokba ~7 év alatt szalad bele fél millió km. Ezt sem véletlenül pont ennyinél adták el ...


Tehát meg kell érteni az alapszabályt: ha új haszonjárművet veszünk és időben eladjuk, akkor spórolunk.

2013. máj. 19. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 MolotovPunk ***** válasza:

(Egyrészt nem féláron adták volna, másrészt azok a kocsik a 60-as évek műszaki színvonalát képviselik)

Ez az állításod hazugság volt.


Figyelj,te hallottál már arról,hogy Oroszország a mai napig nekünk több milliárddal tartozik?

Nem véletlenül adták az USGYI motorvonatokat is ingyen.


[link]

2013. máj. 20. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 anonim ***** válasza:

MolotovPunk:


"Ez az állításod hazugság volt. "


Cáfold meg!


"Figyelj,te hallottál már arról,hogy Oroszország a mai napig nekünk több milliárddal tartozik?

Nem véletlenül adták az USGYI motorvonatokat is ingyen. "


És te hallottál arról, hogy immár több mint 10 éve eladtuk az orosz államadósságot? Itt van róla cikk, ha nem hiszed: [link]


Nem mellesleg az UZSGYI-hoz azért érdemes hozzátenni, hogy rajtunk kívül ebből a típusból egyedül csak a félig orosz gyarmatként tengődő Szerbia vásárolt, nyilván marhára előnyös (NEM!) áron.

2013. máj. 21. 21:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 MolotovPunk ***** válasza:

Nem akarok most más témát ide hozni,de tudod a Gripen dolgot is ezért cseszték el,nagy pénz kidobás volt az is,miközben kiderült,hogy az Orosz Mig gépek és tovább fejlesztett változatai is bőven jók lettek volna ennek az országnak,(vagy még jobbak.)

Ráadásul,mint kiderült száraz földi célpontokat az orosz gépek jobban tudják támadni,mint a Gripenek.


Úgy egyébként:

A Gripen programra költött több mint kétszáz milliárd forint töredékéből megoldhattuk volna a szükségessé váló feladatokat.

A szokásos ellenérv, miszerint a MiG-29-es üzemben tartása túl költséges, csak részben igaz. Éppen nálunk bizonyosodott be, hogy minimális ráfordítással „felélő” üzemeltetés mellett a beszerzett gépek fele hosszú távon fenntartható.

Van még sok hasonló dolog,de azokat most nem írom ide,mert tele lenne vele az oldal,ráadásul tényleg nem témába illő,csak most kicsit érveltem más mellett is.


[link]

2013. máj. 21. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 anonim ***** válasza:

MolotovPunk: "Nem akarok most más témát ide hozni,de..."


...mégis azt tetted! És ez már az n+1-edik volt itt az Ikarusok sejeltezését firtató kérdés alatt. Ha elfogynak az érveid akkor behozol egy másik témát (amihez ugyanúgy nem értesz), ezt viszont úgy hívják, hogy terelés.

2013. máj. 21. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 hunmagyar válasza:
Ez szerintem is így van!Nem az Ikarusokkal van baj ganem azzal hogy a BPesti Kis h@lye gyerekek össze grefitizik a rohadás és a motorhiba sem az Ikarus hibája (ugyanis többnyire csak a BKV-nál vannak ezek a hibák ) Hanem a BKV hibája ugyanis nem tartják őket rendesen karban és azt se felejtsük el hogy ezek a buszok többnyire 20-30 évesek!
2013. nov. 5. 07:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 anonim ***** válasza:

" a rohadás és a motorhiba sem az Ikarus hibája (ugyanis többnyire csak a BKV-nál vannak ezek a hibák ) Hanem a BKV hibája ugyanis nem tartják őket rendesen karban és azt se felejtsük el hogy ezek a buszok többnyire 20-30 évesek!"


Ez így nem igaz. A rohadás azért gyakori, mert nem megfelelő minőségű vasból/acélból készült a karosszéria, aminek a felületkezelése is hagy némi kívánnivalót maga után. Nemrég volt szerencsém bemászni egy ik365-be, a karosszéria alsó része a hossz és kereszttartókkal együtt szitává rohadt 14-15 év alatt úgy, hogy a busznak köze nem volt a BKVhoz.

A motorhibát már lehetne a karbantartásra fogni. Nem tudom mennyi a BKVnál az átlag futás, de szerintem évi 100k km-t simán belehajtanak a buszokba. Az 15 év alatt minimum 1.5 millió km, ennyinél már nem szerelgetni kellene, hanem kompletten felújítani a motort vagy újra cserélni.

2013. nov. 5. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 hunmagyar válasza:

" A motorhibát már lehetne a karbantartásra

fogni. Nem tudom mennyi a BKVnál az átlag

futás, de szerintem évi 100k km-t simán

belehajtanak a buszokba. Az 15 év alatt

minimum 1.5 millió km, ennyinél már nem

szerelgetni kellene, hanem kompletten

felújítani a motort vagy újra cserélni."



Ezzel teljesen egyet értek!

És szeretetném mondani hogy nem igaz (mert szeretett buszunkról van szó)de sajnos igaz a karosszéria nem a leg megfelelőbb anyagokból készült!De ha másoldalról nézzük a dolgokat legalább még futnak BP. utcáin az Ikarus Buszok!Bár mára már sokat lecseréltek Volvókra és "új" Mercedes Benz Citarókra! És ezt sajnos el kell fogadni!

2013. dec. 28. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!