Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarországon a metró építés...

Magyarországon a metró építés meg az egyéb hasonló fejlesztések miért mennek ennyire lassan?

Figyelt kérdés

Szinte csigalassúsággal megy.


Hány éve is építik pontosan a 4-es metrót?

Több , mint 10 éve.


Ennél rövidebb idő alatt megépítették Nagy Britannia és Franciaországot összekötő Csalagutat.


Vagy, Kelet-Ázsiában ennyi idő alatt komplett városokat építenek.


Miért ilyen lassú?

De, nem csak a metró ,épp oly lassú a vasútfejlesztés , autópálya fejlesztés...stb


Miért?



2013. júl. 29. 16:47
1 2
 1/13 Dick Esmen ***** válasza:
57%
Ez nem lassúság,ez a magyaros tempó.
2013. júl. 29. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
100%

"Hány éve is építik pontosan a 4-es metrót? Több , mint 10 éve. "


Elszomorítalak, 2006 végén voltak az első kapavágások, amikor Kelenföldön kirakták a kordonokat, és 2007 tavaszán indult el az alagútfúró pajzs.


Ez akárhogyan is számolom, 6,5 év. Nem 10.

Csak egyesek középtávú memóriája egyenlő a nullával, ezért is van hogy 4 évente mindig a 4 évvel korábban hatalmon lévőre szavaznak, mert "milyenjóvoltakkor"

2013. júl. 29. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:

A kérdésben szereplő állítás hazugság ("több, mint 10 éve")


Valójában 2007-ben kezdték az alagutak fúrását.

2013. júl. 29. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:

"Ennél rövidebb idő alatt megépítették Nagy Britannia és Franciaországot összekötő Csalagutat. "


Ismét téves infó, nagyjából 9 év alatt építették meg, és teljesen más technológiával, 6 pajzs egymással szemben dolgozva építette meg az alagutat.

50 km a hossza 9 év alatt, azaz egy 5,5km kivitelezésére 1 év jutott de úgy, hogy két pajzs egymással szemben haladt, így ez feleződik. 2,7 km-re.


Nálunk 7,4 km épül meg 7,5 év alatt, így 1 km kivitelezése átlag 1 évig tartott úgy, hogy közben 2 helyszínre kellett a bázist áttelepíteni, és időközben megépíteni 10 állomást 2 üzemi állomást, és egy járműtelepi becsatlakozást...

2013. júl. 29. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%
Magyarországon a "pályázat", az "uniós támogatás", és az "építkezés" elsőfokú szinonimája a "pénzlenyúlás"-nak.
2013. júl. 29. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 Vadkan01 ***** válasza:
100%
25 éve meg azt ígérték, hogy a hármas Ferihegyig fog járni, ebből se lett semmi.
2013. júl. 29. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

"25 éve meg azt ígérték, hogy a hármas Ferihegyig fog járni, ebből se lett semmi."


Talán nem is annyira nagy probléma. Ferihegy fénykorai utasszáma sem indokolta közvetlenül egy metróvonal fenntartását, a MALÉV óta kb felére visszaesett utasforgalom még csődbe is vitte volna. (Vagy annyira magas lenne a követési időköz, hogy nem érné meg üzemeltetni.)


Fájó, de az igazság ez.

2013. júl. 29. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
75%

"a MALÉV óta kb felére visszaesett utasforgalom"


[link]

Kétlem, hogy valaha is 17 milliós forgalma lett volna a reptérnek. A cikkben írt 4.7%-os utasforgalomcsökkenés a "felére visszaesett"-től nagyon messze van. Vagy én vagyok nagyon rossz matekból?

Ettől függetlenül persze valószinűleg nem érné meg kivinni a metrót. Egyszerűen csak ne beszéljünk hülyeséget.

2013. júl. 29. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Mallorcán felépítettek egy nem sokkal rövidebb, mindösszesen egy állomással kisebb metróhálózatot, töredék áron, 2-3 év alatt. Jelzem, az a sziget tömör szikla.


Azért épül minden ennyiért és ilyen sok ideig, mert lopják a pénzt közben. Ilyen olyan tanácsadóknak, szakértőknek mennek el milliárdok.


(Kicsit off: Elég csak megnézni a most készülő győri parkolóházat a Dunakapu téren, ahol szintén 1/3-át a pénznek ki is lapátolták. Ráadásul szakértők szerint nagyon drága és buta dolog oda építeni bármi is, mert tönkretesz mindent és stb stb...)

2013. júl. 29. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

"Jelzem, az a sziget tömör szikla. "


Jelzem, tömör sziklában sokkal de sokkal könnyebb és gyorsabb az építés.


Ellenben a Budapesti folyamatosan változó állagú és összetételű, vetőkkel teli talajjal, ami szinte 5-6 méterenként más építési megoldás és ütemet kíván meg.


Ez okozta a budapesti metróépítés egyetlen komoly, halálesettel járó balesetét, a 2-es építésekor: A Rókus kórház alatt a rétegek sűrű váltakoztak, és egy agyagnak látszó réteg felett pár centivel tiszta folyóshomok volt. Több száz köbméter homok szakadt rá egy munkásra, akinek a holttestét 2 nappal később tudták csak kiemelni.


Tehát ez nem otthoni árokásás, ahol ellenség a tömör szikla...

2013. júl. 29. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!