Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mivel lehetne fejleszteni a...

Mivel lehetne fejleszteni a magyar gazdaságot, kultúrát, politikát?

Figyelt kérdés

Most ha eltekintünk a gazdasági válságtól akkor, milyen iparágak amik még megvannak, és nem deutsch-english-american kézben van,és lehetne alapoznia mezőgazdaságra? Az oktatást hogy fejlesztenétek? Mik a legnagyobb gondok a mai oktatásban? Milyen programokkal fejlsztenéd a kultúrális életet? A politkai gondok... Milyen kormányt szeretne a magyar nép?

Mivel a kérdés sokrétű, nem muszály komplett válaszopk, csak egy-egy részletről beszélnétek?


2009. dec. 12. 21:12
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
32%
Azzal hogy legyen magyar!
2009. dec. 12. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
75%

"Az oktatást hogy fejlesztenétek? Mik a legnagyobb gondok a mai oktatásban?"


Gondok:

- Motiválatlan tanárok -> motiválatlan diákok.

- Túlzott elméleti/lexikális fókusz, minimális gyakorlati alkalmazhatósággal.

- Előbbit súlyosbítja a száraz előadásmód, ha nem is törekszik rá a tanár, hogy érdekessé tegye a dolgokat, rávilágítson a dolgok hétköznapi vonatkozásaira.

- Egyre csökkenő fegyelmezési lehetőség a tanárok részéről, plusz sokszor a szülők se nevelik meg kellően a gyerekeket.


Ha a gondokat ismerjük - lásd fent -, a megoldás ezekből már többé-kevésbé adja magát (ami viszont korántsem jelenti azt, hogy a kivitelezés is ilyen egyszerű lenne):

- Motivált tanárok -> motivált diákok.

Ennek eszköze lehetne például valamiféle kötelező visszajelzési rendszer kialakítása. Kötelezően és rendszeresen (pl. félévente) lehetőséget kell adni minden diáknak a tanárok névtelen értékelésére (egy tanár se sunnyoghassa el ezt), plusz visszamenőlegesen is nézni, hogy a diákok többsége mennyire tudja hasznosítani a tőle szerzett ismereteit. Tehát nem csak azt, hogy sok diákja kap-e ötöst, hanem hogy pl. akik az adott tárgyból érettségiznek/felvételiznek, ott milyen sikerrel teljesítenek, stb.

Ennek keretében pedig a jó tanárokat jutalmazni, több lehetőséghez juttatni, stb., a legalját egyenesen kiszórni, a csak kevésbé jókat ösztönözni - aztán ha ez nem válik be, akkor ők is szanálhatóak.

Meg persze a fizetések is álljanak arányban a teljesítménnyel.


- Túlzott elméleti/lexikális fókusz, minimális gyakorlati alkalmazhatósággal.

Ezen azt hiszem, nem nagyon van mit magyarázni. Életszagúbb órákat, használható, gyakorlati tudást, tapasztalási lehetőséget, stb. Követendő példaként lehet venni gyakorlatilag bármelyik skandináv államot.


- Előbbit súlyosbítja a száraz előadásmód, ha nem is törekszik rá a tanár, hogy érdekessé tegye a dolgokat, rávilágítson a dolgok hétköznapi vonatkozásaira.

Szintén nem nagyon van mit részletezni ezen se, elég egyértelmű, mit kell tenni.


- Egyre csökkenő fegyelmezési lehetőség a tanárok részéről, plusz sokszor a szülők se nevelik meg kellően a gyerekeket.

Ez viszont megint a nehéz ügy kategória. Egyfelől persze lehet a tanárnak több fegyelmezési lehetőséget biztosítani, de amit a szülő elmulaszt otthon, azt a legjobb tanár se tudja pótolni pár órában, még ha minden eszköz a rendelkezésére is áll. Ehhez valóban valami nagyon átfogó dolog kéne, a szülőket is "gatyába rázó", de ez meg már tényleg összetett és nagyon soktényezős egyenlet.


"Milyen programokkal fejlsztenéd a kultúrális életet?"


Azt hiszem, ez nem olyasmi, amit rá lehetne varrni bárkire is. Csak legyen minél több, hogy bárki megtalálhassa a neki megfelelőt, és el tudjon menni rá.

Esetleg némi fondorlattal, médiákat bevonva lehetne csinálni egy kis összeesküvést, hogy apránként "menővé" tegyék a műveltséget, tanultságot, kulturáltságot a fiatalok és a szélesebb tömegek körében. Ezt viszont mindenképp csak lépésről lépésre, apránként lehetne megcsinálni, mert éles, hirtelen váltással feltűnő és gyanús lenne mindenkinek, ezért pedig hatástalan. De apránként esetleg működhetne.


"A politkai gondok... Milyen kormányt szeretne a magyar nép?"


Tökmindegy, csak tegye a dolgát rendesen, és ne lopjon, ne ossza meg a népet, ne itassa át a hétköznapokat.

Itt Finnországban pl. hónapokon át ellehet az ember anélkül, hogy akár egy szót is hallana politikáról. Követendő példa. A kormány egyszerűen csak legyen a helyén, tegye a dolgát, teremtse meg az élhető élet lehetőségét.

És ugyanígy tegye a dolgát a nép is.

2009. dec. 12. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
47%
Pénz, pénz, pénz.
2009. dec. 12. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
64%

A magyar gazdaság legnagyobb kincse a szellemi tőke. Soha nem tudtuk/akartuk kihasználni, itt lenne az idő.

Az oktatás valóban túlságosan elméleti síkon mozog, megtanulunk magolni, megtanulunk neveket, számokat, eseményeket, csak az összefüggéseket nem látjuk.

Az oktatás egyik legnagyobb gondja a pénzhiányon túl az, hogy azokat a jogokat, amiket a diákoknak adnak, azt mind a tanártól veszik el, a tanárok kezében nincs semmi hatalom... :(

2009. dec. 13. 01:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
66%

Gazdaság:

A duális gazdaságunk torzulásait kell legelsőnek megoldanunk, hogy egyenlő versenyfeltételek alakulhassanak ki. Át kell tekinteni azokat a szerződéseket, amit a „mindenáron külföldi tőke” szült és ma már kimondottan hátrányosak. A monetáris politikánkon is változtatni kell. Nagymértékben csökkenteni a függőségeinket. Kihasználni az Eu adta lehetőségeket és nem csak egy szűk réteg érdekeibe állítani, ahogy a kiskapukat is alkalmaznunk kell, ahogy a többi tagállam teszi. Szűkíteni a nagyon magas importot és amit csak lehet kiváltani. Nemzetstratégiában kell gondolkodni, kijelölve a számunkra járható utat aminek a legfontosabb kritériuma, az ember, a munkalehetőség, a gazdasági szinergiák, és multiplikátor hatások megjelenése, és nem a neoliberális hatékonyság. Új távlatokat kell találnunk, energetika, mezőgazdaság, feldolgozó-ipar mit élelmiszer mint energetikai szintjén, és ezeknek az szinergiáin alapuló egyéb ipari tevékenységekben.


Oktatás:

Teljesen eltorzult a gazdasági hatásokat kísérve.

Leépültek a termelőszféra kapacitását segítő képzések, az az a szakmunkások.

Értékét vesztették bizonyos diplomák, és néhány divatossá vált szüli a munkanélkülieket.

Túl lett liberalizálva a számon kérhetőség, és a minimális elvárható hozzáállás, erkölcs mid a tanárok mind a dákok részéről. A haszonelvűség a tervezhetőség rovására burjánzik ami görbe tükör.

Nincs kapcsolat a piac és az oktatás között, a kutatásfejlesztés szinte teljesen megszűnt.


Kultúra:

Felszínre kell hozni a 70 éve elnyomott és a magyarsággal kapcsolatos kultúrát, és őszintén torzítás mentesen kell bemutatni a multikultúrákat. Nem kizárni kell csak a helyén kezelni, és nem hazudozni a kapcsolatainkról és a kívülről érkező megítélésekről. Külföld felé is az igazi magyar arcot kell mutatni és nem megfelelni mindenáron.


Milyen kormányt szeretne a magyar nép?

Akit a magyar társadalom problémáinak a megoldása vezérel.

Akik nem kötnek előnytelen szerződéseket, az önös érdekeik mentén.

Akik megoldani és nem megfelelni szeretnének.

Akik nem dogmákban gondolkodnak, és nem tőke érdekekben, hanem a sajátosságaink és az adottságaink alapján minden lehetőséget kihasználnak hogy könnyebbé, élhetőbbé, és élvezhetőbbé tegyék a magyarok életét, és ezért mindent meg is tesznek.


Persze ezek csak szavak amiket mindenki mondhat, és meg is teszik.

Viszont a programok alapján nem nehéz megítélni hogy mely párt törekszik ezen az úton haladni!

2009. dec. 13. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
16%

"lehetne alapoznia mezőgazdaságra?"


A mezőgazdaság a magyar GDP 4%-át állítja elő. Alapozni utoljára a 18. században lehetett rá.


"Az oktatást hogy fejlesztenétek?"


Sok pénzzel. A pénz megszerzéséhez pedig gazdasági növekedésre van szükség.


"Mik a legnagyobb gondok a mai oktatásban?"


Nem éri el a legfejlettebb országok szintjét, mivel nincs benne annyi pénz, mint a legfejlettebb országok oktatásában.


"Milyen programokkal fejlsztenéd a kultúrális életet?"


Ez nem az állam feladata.

2009. dec. 13. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen, ha valaki még akar válaszolhat még. Sok mindent megtudtam!
2009. dec. 13. 16:03
 8/16 anonim ***** válasza:
63%

Nincs mit hozzátenni a javasoltakhoz. Kormányra a fiukkal.

Többször hivatkoznak viszont arra, hogy a magyar mezőgazdaság "csak" 4%.át adja a GDP-nek. Ami mennyiségi mutató.


Tudna mondani valamelyik elemző arról, hogy mennyi mezőgazdasági terméket fogyaszt ez a GDP-vel nyomoritott 10 millió fogyasztó és abból, mennyi a hazai termék?


Nem linkeket kérek!

2009. dec. 13. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 anonim ***** válasza:
70%
18:46 szólj a kezelőorvosodnak, mert megint romlasz.
2009. dec. 14. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/16 anonim ***** válasza:
32%
Ne törődjetek ezzel a 69%-al, ez mindenhol ott van, és mindenhova beszól és fikáz, ha ezt élőben csinálná már rég agyonverték volna.
2009. dec. 20. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!