Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi értelme van annak, hogy a...

Mi értelme van annak, hogy a kormány összevonná a MÁV-ot a volántársaságokkal?

Figyelt kérdés
Mekkora hátrány származhat ebből, mi lesz a végeredménye?

2014. szept. 18. 17:35
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Semmi hátrány nem lenne.


Ausztriában van az ÖBB vagyis az állami vasút meg van a Postbus , ami egy állami volántársaság.

A Postbus tulajdonképpen csak kiegészíti a vasutat , illetve csak olyan helyen működik, ahol nincs vonat.


Ausztriában nem is nagyon vannak távolsági buszjáratok, aki teheti vonattal megy.

Persze, ehhez a vasút infrastruktúrájának fejlesztése, szolgáltatások minőségének javítása kell.

2014. szept. 18. 18:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

1# Köszönöm válaszod!

Várom a többiek véleményét is!

2014. szept. 18. 22:37
 3/6 anonim ***** válasza:
74%
tekintettel arra hogy a máv szarul működik, szerintem csak elbaszná azokat a volántársaságokat amik esetlegesen jól működnek
2014. szept. 18. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 MolotovPunk ***** válasza:

Szerintem semmi értelme nincs.Indok is nagyon kevés hozzá.

Erre a kormányra nagyon jellemző a centralizálás,itt is épp ezt láthatjuk.

Mellesleg egy rosszul működő cég csak tönkre tenné a jobban,vagy jól menő céget...

2014. szept. 19. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim válasza:

Ahoj!


A válasz egyszerű: a hatékonyságot kell növelni, első sorban a párhuzamos járatok csökkentésével, mivel így kétszeres vagy többszörös kapacitást fizet az állam feleslegesen. A 2012-es személyszállítási törvényt valószínű módosítani kell, mivel előírja, hogy ahol vasúti személyszállításra van lehetőség, ott a vasutat előnyben kell részesíteni, mivel egy ilyen holding értelme az lenne, hogy minden eszköz a kezükben van és azt a szolgáltatást nyomják egy helyre, ami a leggazdaságosabb az igények kielégítésére.


A holding, mint lehetőség, nagyon jó, az, hogy ezzel a lehetőséggel hogyan fognak élni, az már egy másik kérdés. Annyi biztos, hogy az országban nagyon sok helyen bizony a vasutat meg kell szüntetni és kizárólag buszos közlekedésben kell gondolkodni, ahogy fordított példát is lehet mutatni. De mindezek ellenére a bővülő autópálya-hálózatok, a lassan javulgató közúthálózat előre mutat a tömegközlekedési igények folyamatos csökkenésére, mivel az egyéni közlekedés előnye behozhatatlan.


2005 óta (KSH adat) minden évben csökken a tömegközlekedést igénybevevők száma, így bizony el kell gondolkodni azon, hogy milyen tömegközlekedési beruházások érik meg egyáltalán. Amúgy csak egyéni gondolat, hogyha az állam nem a tömegközlekedésre nyomna el százmilliárdokat, hanem ennek egy tört részéről lemondana és az üzemanyag lényegesen olcsóbb lenne a jövedéki adók csökkenésétől, nos akkor még ennyire sem lenne szükség tömegközlekedésre.


A másik, hogy nagyon is el kell gondolkodni azon, hogy a tömegközlekedésből a közösségi közlekedés irányát célozzuk meg, de ez hosszú távú, ettől több vitát igénylő téma. A lényeg, hogy a holding nem feltétlenül rossz ötlet és eszköz.

2014. okt. 2. 12:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
nem csoda hogy csökken a tömegközlekedés, egy régebbi személy vonat ótvar szar, 70el megy max, lég kondi sincs, ülések kemények, aztán pl helyi járatoknál 40-50 éves ikarusok, meg szintén ótvar régi hangos villamosok, hát ne várjanak csodát, hogy majd mindenki ezekkel akar utazni...
2014. okt. 2. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!