Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Egyes külföldi országokban...

Egyes külföldi országokban miért olyan gyors az építkezés?

Figyelt kérdés

Gyakran elmegyek egy útépítés, vasútépítés mellett hetente és szinte mindig ugyanott tartanak, mintha csigalassúsággal haladna.

De, nem csak Magyarországon, hanem Szlovákiában,de még Ausztriában is.


Vannak közeli ismerősök, akik kijutottak távol helyekre dolgozni, tanulni.


Az egyik Katarban dolgozik, azt mondja, hogy ott pár hét alatt átépítenek egy teljes utcát úgy, hogy rá sem lehet ismerni, majdnem eltéved az ember.


Egy másik ismerős Japánban cserediák, náluk is sokkal gyorsabbak az építkezések.

Ki van adva, hogy xy hónapotok van megcsinálni az utat, ha nincs kész, akkor kirúgják a cégtől azokat, akik miatt nem készült el időre.



2015. júl. 4. 22:00
 1/10 anonim ***** válasza:
100%
Itt órabérben fizetnek, és keveset, a munkásnak nem érdeke, hogy dolgozzon, épp ellenkezőleg. Amott talán más rendszer van.
2015. júl. 4. 22:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim válasza:
Japanban azert mert sok ember van
2015. júl. 4. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Általában szinte elhanyagolhatóan kicsi a kivitelezés, és azon belül a "fizikai" rész megvalósítása itthon is.

Az elején elhúzódó kisajátítások, bár most felgyorsították, de azon az áron, hogy akié a terület az messze áron alul "veszti el".


A kivitelezés előtt közben különösen az utaknál pár környezetvédelmi "vétó" mert ott valamilyen állatfaj biztos, hogy áthalad, így lassú sebességgel fellebezések sorozatával a legtöbb esetben mégis kiderül, hogy nincs ott az az állatfaj.

Néha elfogy a pénz, vagy rossz pályázati kifizetési kérelmek, rossz műszaki megvalósítás indoklással nem fizetnek, akkor azt átalakítják, mielőtt továbbmennének és kifizetési kérelmet adnának be.

Vagy előugrik valaki azzal, hogy ez már nem szabályos, mert időközben 10-20 törvény megváltozott, akkor azzal is elszórakoznak egy ideig.

2015. júl. 4. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
91%

Mert állami pénzzel tömik az útépítési vállalkozókat.

Minél tovább tart az építkezés, annál többet tudnak lenyúlni.

2015. júl. 4. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
94%

Ugyan én a magasépítésben dolgozom (tehát nem foglalkozok vasutakkal, vagy utakkal), viszont azt látom, hogy a jó munkaerő már külföldön rakja a téglát. Itthon meg maradt a legalja és az úgy is dolgozik.


Állandóan a seggükben kell lenni, különben téblábolnak és nem csinálnak semmit. De ha mégis csinálnak, sajnos újabban egyre többször fordul elő, hogy abban sincs köszönet.


Az egyik építkezésen például már három hete falaznak kisméretű bontott téglából a kőművesek, úgy durván 30 m2-nyi felületet. Igaz, hogy látszódni fog és szépen ki kell fugázni, de azért ez már túlzás.


Egyébként a technológia sem mindegy, amit alkalmaznak. A kínaiak egy-két hónap alatt húznak fel felhőkarcolókat... Mert alkalmas arra a technológia és van rá pénzük, hogy alkalmazzák.

2015. júl. 4. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
89%

Na, most ezt vagy törlik fajgyűlölet miatt, és engem kitiltanak innen, vagy nem.


A probléma ott kezdődik, hogy míg az általad említett országokban még az utat is szakképzett munkaerő csinálja, addig idehaza a legalja cigányt állítják oda az utat építeni/burkolni. Ennek az egyik következménye az, hogy egy nap 1 métert haladnak, ugyanis a 8 órás munkanapból 7-et pihenéssel töltenek. A másik dolog pedig az, hogy a kedves munkás kilopja az anyag felét. Úgy pedig azért nehezebb valami út szerűséget összehozni.


Sokan szidják az utakat, hogy minden tiszta kátyú, miért nincs pénz ezek javítására. Azt azonban nem veszik észre, hogy a kátyú sokkal inkább a munkás hibája. Elég gyakran előfordul ugyanis, hogy akik dolgoznak, azok megkapják az egész anyagot, de ahogy előbb írtam a kész útba kevesebb anyag kerül, ezért gyorsabban tönkremegy. Ezt így nem lehet.


+Még itt van a sikkasztás dolog is.


Ha minőséget akarnánk, akkor a munkásokat teljesítmény bérben kéne fizetni, nem órabérbe. Ez pedig sajnos nagyon "embertelen" azon emberek szerint, akiknek valamilyen érdeke fűződik az utakhoz. Hát, ez van!

2015. júl. 5. 00:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Mert ott rengeteg a ráérő ember.
2015. júl. 5. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

"A másik dolog pedig az, hogy a kedves munkás kilopja az anyag felét."


És mit kezd otthon három marék meleg aszfalttal? Befűti vele a füredő szobit?

2015. júl. 5. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Mivel amit rászánnak nem próbálják ellopni a 90%-t így "normális" eszközökkel dolgoztak, mesélte az ismerősöm hogy rengeteg alkatrész csak papíron volt náluk, de a fidesz mindig őket bízta meg munkával..
2015. júl. 5. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

2 dolog: iszonyat pocsék fizetés és az ezzel járó munkamorál.


Ausztriában azért jóval gyorsabban halad minden, mert ott meg is fizetik ezeket az embereket. Magyarországon meg hozzájuk vágják a minimálbért, aztán szevasz. Ebből következik a lusta, hanyag munkamorál, hogy minek igyekezzen, amikor úgyis annyit kap, ami szinte nem is elég a megélhetésre.

De elég csak a közmunkásokat megnézni, én folyamatosan ezt látom. Kirendelik valahova őket, és senki sem dolgozik. Ha valaki nekiáll, még a többiek szólnak rá, meg üvöltöznek vele, hogy ne dolgozzon, mert ha észreveszik, akkor a többire szólnak rá a felettesek és nekik is dolgozni kell.


Máshol szerintem úgy van, hogy ajánlanak azért elég jó fizetést, de csak akkor, ha X idő alatt befejezik. Ha nem, akkor vagy kevesebbet kap, vagy kirúgják. Ott komolyan veszik ezeket a dolgokat, míg Magyarországon a legdrágább a világon az 1km autópálya ára.

2015. júl. 5. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!