Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mit szóltok ahhoz, hogy a...

Mit szóltok ahhoz, hogy a busztársaságok be lesznek olvasztva a MÁV-ba?

Figyelt kérdés

Úgy érzem, hogy az oktatás és eü. után egy új ágazatot készülnek megsemmisíteni.


Ez gondolom megint pár embernek kedvez különösképp...


Amúgy meg mit csodálkozunk azon, hogy a Volán társaságok veszteséget termelnek? A szolgáltatásaik hagynak némi kivetni valót. Saját tapasztalatomból tudom, hogy nekem gazdaságosabb már gépjárművel járnom, mert pl. mi felénk elég nevetségesek a buszjáratok, kerülő úton mennek és ráadásul időben be se lehet érni munkahelyre.


A Volán leépítése helyett miért nem fejlesztik inkább a busz szolgáltatások minőségét?


Jah, hogy az lehetséges, hogy pár nagyszájú politikusunknak nem tetszene?


A MÁV hogy fogja elbírni a buszoztatást is?



2015. júl. 21. 16:59
 1/10 anonim ***** válasza:

Én támogatom.


Ausztriában is így van és jól működik.Sokkal takarékosabb, költséghatékonyabb.Azért, mert a busz csak a vasút kiegészítője, illetve csak ott használják, ahol nincs vasút.


Nem úgy, mint Magyarországon, hogy versenyeznek egymással, sok a párhuzamos járat.


Két állami vállalat ne versenyezzen egymással az adófizetők pénzén.

2015. júl. 21. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Ahogy mondja az első válaszoló...

Ott az ÖBB BahnBUS társaság.

2015. júl. 21. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Az csak Dávidka okoskodása, hogy sok a párhuzamos járat.

Tőlünk valóban megy buszjárat olyan településekre is, ahova megy vonat is. Csak éppen más közbeeső településeken mennek keresztül. Itt az Alföldön sok olyan település van, ahol a község egyik és a másik vége több kilométerre van egymástól, és az állomás az egyik végénél van.

Itt kell a busz járat is.

2015. júl. 21. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

De mi van abba az esetbe, ha volt vasúti közlekedés, de megszűnt, helyette van buszjárat?

Ismét járnak majd vonatok, vagy mi?

Tudom, hülye kérdés, de ezért ne kövezzetek meg!

2015. júl. 21. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Jó ötletnek tartom, én is ezt csinálnám, csak nem úgy, ahogy ők fogják.


Egyébként keress rá, MÁVAUT. Eredetileg a MÁVé volt a busz közlekedtetés is és lényegében csak annyi volt a feladatuk, hogy kiszolgálják a vonatos közlekedést.


Szerintem az nem pálya, hogy párhuzamosan mennek bizonyos útvonalakon a buszok és vonatok. Van olyan útvonal - nem is egy - ahol fel lett újítva a pálya és villamosították is, aztán új vonatokat küldtek oda. Sokszor szinte alig lézengenek páran ezeken a vonatokon, míg a lassabb és gazdaságtalanabban üzemeltethető buszokon felszállni nem lehet, annyian vannak.


Meg persze vannak azok az útvonalak, amikre ráférne egy felújítás. Akkor a buszos másfél órás menetidőből lehetne vonatos fél óra. Gondolom az utasok nagy része akkor a vonatot választaná.


Szóval szerintem jó ötlet, csak ahhoz meg kéne nyitni régi szárnyakat és fel kéne őket újítani. Így csak szopatás lesz a vége az egésznek.

2015. júl. 21. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Gyurcsányék is ezt akarták, csak fordítva: Vagyis ne járjon ott vonat, ahová amúgy busz is megy. Akkor az nagy elánnal le lett hurrogva, pedig ott is a költséghatékonyság volt a cél... akkor is támogattam, most is támogatom.
2015. júl. 22. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

szerintem ne hasonlítsuk az ÖBB-hez.

maga az osztrák vasút is más koncepcióval működik, és ezért jobb, mint a MÁV...

itthon ez majdnem biztosan borítékolható, hogyha összeolvadnak, akkor abból csak mégnagyobb veszteségek lesznek és a szolgáltatás minőségromlása.


valaki zsebének ez is majd jó lesz.

a volánok régiósításának is mi volt a lényege?

csak 100 millióba került az, hogy a DAKK tulajdonává átírják a 4 volán(tisza, körös, bács, kunság) teljes autóbuszflottáját...és ebbe még nincs benne a buszok újramatricázása. és akkor ez még csak 1 régió...

nem bírom elképzelni azt, hogy külön-volánonként ne tudtak volna járműbeszerzési tendereket pont ilyen hatékonyan kiírni...


és miután kb 1-2 milliárdot(ki tudja, mennyi a teljes összevonás költsége) elköltöttek, most kitalálják, hogy hát így sem jó, jobb lenne, ha a mávhoz csapnánk az egészet...ott is szintén el lesz majd költve x milliárd Ft csupán arra, hogy a működések rendben legyenek...


rövid távon esetleg az utazóközönségnek jobban jönne le.

én például nagyon üdvözlöm azt a mávos kezdeményezést, hogy most nyáron a diákok akár 3 havi bérletet vásárolhatnak a máv teljes szakaszára.

én is megvettem, mert szeretek utazni, de sok esetben annyira kiszámíthatatlan a máv, idáig még nem volt olyan utam, ami ne végződött volna késéssel vagy pótlóbusszal...pedig 1 hónapja van meg a bérletem...arról nem is beszélve, hogy hány átszállást kell eszközölnöm 1 célhoz, ami busszal közvetlenül megvan...kalocsára nem is lehet eljutni vonattal, mind1, ez más téma.

szóval jó lenne, ha buszon is lenne ilyen kedvezmény, egyetlen akadálya, hogy nem egységes, így maximum 1 régió adhatna ki az ő területére ilyen kedvezményeket.

2015. júl. 22. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Én pedig egyre jobban hiszek a Suzukiban.


Nállunk elég nevetségesek a buszjáratok, itt pl. az a probléma, hogy busszal ahhoz, hogy elérjek x helyett előtte el kell mennem egy, kettő sőt akár 3 helyre is. Ezzel 50 km-t kerülve.

2015. júl. 22. 19:28
 9/10 anonim ***** válasza:

"itthon ez majdnem biztosan borítékolható, hogyha összeolvadnak, akkor abból csak mégnagyobb veszteségek lesznek és a szolgáltatás minőségromlása."


Pedig csak ez az egyetlen járható út. Minőségromlás? Hová? Te magad is említed, hogy nincs olyan járat, ami ne késne. Ezen kívül minden retro 80-as évekbeli, nincs takarítva, koszos, büdös, az ablakon nem lehet kilátni. Javaslom szállj föl egy Budapest-Bécs ÖBB járatra!

2015. júl. 24. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim válasza:
Ausztriában olyan a buszközlekedés hogy inkább hagyjuk. Buszok koszosak, öregek? Ez már nem teljesen igaz. Ez is csak a pénz lenyulásról szól. Sok faluba így is kevés a busz, majd ezután már eljutni se lehet sehova..
2015. júl. 25. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!