Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A mai magyar oktatásban miért...

A mai magyar oktatásban miért van az irodalom és a nyelvtan ennyire túlreprezenálva?

Figyelt kérdés
Miért ennyire fontos tárgy ez? Miért van az, hogy ha valaki nem ismeri a költők/írók munkásságát, az egy bunkó, de ha valaki nem tud egy derékszögű háromszöget kiszámolni, azon általában senki nem lepődik meg? Miért van ez a tárgy és a tananyaga ennyire piedesztálra emelve? Ebből a tárgyból két tételsort is meg kellett tanulni, volt kb 20 irodalom meg kb 20 nyelvtan tétel, míg matekból egy két órás dolgozattal letudtunk mindent (ami még csak nehéz sem volt). Arról nem is beszélve, hogy a magyar dolgozatok kb 70%-ban a tanár szubjektív megítélésén alapulnak, vagy tetszik neki vagy nem. Ezzel szemben felnőtt életem során a magyarórán tanultak soha nem kerültek elő, a matek viszont napi szinten. De még a kémia, fizika és a biológia is nagyobb valószínűséggel előkerül, meg a földrajz is, a számítástechnikáról nem is beszélve.Akkor miért ez a teljesen fölösleges tárgy szerepel ekkora súllyal? Megjegyzem, én anno mindig 4-es, 5-ös voltam magyarból, ahogy minden más tárgyból is. De ezt a tárgyat azóta se tudom hova tenni.
2016. febr. 21. 15:49
1 2 3 4 5 6
 1/57 anonim ***** válasza:
23%
Hagyományból és "magyarkodásból" és mit csinálna tanítás helyett az a sok ember, aki magyar szakot végez az egyetemeken ??
2016. febr. 21. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/57 Sulek Péter ***** válasza:
37%
Azért csak magyarok vagyunk :) általános műveltséghez is hozzátartozik
2016. febr. 21. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/57 anonim ***** válasza:
59%

Ha rajtam múlna a történelem és a magyar csökkentett óraszámban lenne.

Megjegyzem nyelvtan óra szinte sosem volt,azon is irodalom volt.


Helyettük emelném a természettudományos tárgyak óraszámát,mellette gazdasági ismeretek,politológia lenne.

A matek és idegen nyelv magasabb óraszámban.

2016. febr. 21. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/57 anonim ***** válasza:
55%

Az irodalom ugyanolyan művészet,mint az ének vagy a rajz.

Nem értettem soha,hogy miért kell ilyen magas óraszámban oktatni.

2016. febr. 21. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/57 anonim ***** válasza:
64%

Köszönöm a kérdést, egyetértek a kérdezővel!


Ha az iskola feladata hogy általános műveltséget elsajátítson a gyerek, akkor tudjon sok verset fejből például. (Szerint a természettudományok is simán beletartoznak az általános műveltségbe, de a letböbb ember irodalomra és művészetekre gondol csupán e szó hallatán sajnos).


Ha viszont az iskola feladata az lenne, hogy a gyerek a munka világában megálljon, akkor a reál tárgyak (főleg matek) oktatását eröltetnék, illetve a nyelveket. Nálunk a többi országhoz képest pedig pont a matek és nyelvek terén van a legnagyobb lemaradásunk.

Sőt, más országokban irodalom és/vagy nyelvtanon nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a gyerek íráskészségét fejlesszék. Elképesztő hogy hány magyar fiatal felnőttként sem tud gördülékenyen, "élvezhetően", logikus felépítéssel egy nyomorult szöveget megírni.

2016. febr. 21. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/57 A kérdező kommentje:
Az, hogy magyarok vagyunk nem indok. Akkor pl. magyar festőkről is tanulhatnánk, jó esetben Munkácsy elő is kerül, de általában még ez sem. Nem azt mondom, hogy meg kéne szüntetni ezt a tárgyat, de a tananyag nagy részét el kéne tüntetni. Legyen a matekkal egy szinten, ha mindenképp fontos, de ne ez legyen a tárgyak ásza. És főleg ne verselemzésből álljon a tanultak 2/3-a. Tanítsanak meg fogalmazni, helyesen írni, és kis kiegészítésnek egy-két verset mutassanak be esetleg. Nyelvtanból meg ne mondatelemzéssel meg szóelemzéssel kínozzanak, mert az aztán tényleg teljesen felesleges. Mondatot elemezni sose tudtam, és meg is vagyok nélküle mind a mai napig.
2016. febr. 21. 16:27
 7/57 anonim ***** válasza:
2016. febr. 21. 16:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/57 anonim ***** válasza:
17%

Abszolút nem értek egyet a kérdezővel! Épp ellenkezőleg a metekot minek erőltetni? Ma egy olyan világban élünk, amikor már mindent számítógépen számolsz ki, és a legtöbb munkahelyen csak az adott programot kell ismerned, amibe beviszed az adatokat és kidobja a választ. Am emberek 99%-a egyáltalán nem használja a matematika tudását csak arra jó, hogy megijesszék vele az embert a tehetségtelen semmirekellő matektanárok, akik beszélnek és tanítanak egy olyan nyelvet, amire már senkienk nincs szüksége, komolyan ha rajtuk múlna még logarléccel számolnánk, mert az úgy elegáns...

Fel kéne végre ébredni, a matematika elmélete semmire nem jó úgy, ahogy ma a közoktatásban tanítják, ahhoz kevés, hogy jó legyen mondjuk az informatikához, ahhoz túl sok, hogy gyakorlati értelme legyen. Most legyünk őszinték mégis az emberek életük során hányszor oldanak meg másodfokú egyenleteket? Többségük soha!

2016. febr. 21. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/57 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

Az irodalomóra lényege a szövegértés elsajátítása lenne. A mateké meg a logikus gondolkodás készségszintű kifejlesztése lenne.

De, mint a mellékelt ábra is mutatja (azaz a kérdés és a váalszok), ez a jelenlegi oktatási rendszerben sikertelen. Ha egynél több dologban kell összefüggést keresni, vagy ha egy mondat ötnél több szóból áll, akkor a legtöbb ember csak néz bután és vakargatja a fejét. Tisztelet persze a kivételnek!

2016. febr. 21. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/57 anonim ***** válasza:
41%
Ja,igen ezzel az erővel Munkácsy is lehetnek heti 4 órában,mert az is magyar:d
2016. febr. 21. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!