Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Támogatnátok egy olyan rendsze...

Támogatnátok egy olyan rendszer bevezetését az oktatásban, ahol a tanároknak közvetlen anyagi érdeke fűződik a tanítványaik jobb teljesítményéhez?

Figyelt kérdés

Természetesen kizárólag az alapbéren felüli ösztönzőként, gyakorlatilag a multiknál lévő bónuszokhoz hasonlóan. Nyilván sokféleképp lehet ezt csinálni, mi és milyen súllyal számítson bele, ami szerintem fontos:


-csak olyan megmérettetés eredménye számítson bele, amit nem közvetlen javít (egyértelmű)

-csak olyan, amire a tanárnak ráhatása is van (irodalom érettségi eredménye a matektanárnak irreleváns)

-maximum az elmúlt 4-5 év eredményei számítsanak (ne lehessen "felülni" a régi eredményekre)

-ne legyen se túl kicsi, se túl nagy az adható összeg (ösztönözzön, de ne erre optimalizáljanak)

-valahogy kezelni kell a jobb/rosszabb iskolák közötti különbséget (az számítson, az adott pedagógus mit tett hozzá a diákok tudásának, s ne az, mit hoztak eleve otthonról)


2016. dec. 4. 14:59
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

"Amíg a tanárnak nincs joga fegyelmezni..."


Van joga fegyelmezni. Megverni, megszégyeníteni viszont valóban nincs joga a diákot, nagyon helyesen. Aki csak így képes fenntartani a fegyelmet, az alkalmatlan a pályára.

2016. dec. 4. 16:08
 12/16 anonim ***** válasza:

#11

azért megnéznélek egy echte cigány iskolában, hogy hogyan fegyelmezel.. Sajnos van akit otthon elkapatnak, meg se próbálja nevelni a szülő a gyereket (vagy ideje nincs rá) és a pedagógus arzenálja pedig nagyon csekély. Amúgy alapból nem lenne egy rossz felvetés, de hogy gyakorlatilag ezt elég kivitelezhetetlennek találom, az biztos.

2016. dec. 4. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Iszonyú bonyolult lenne igazságosan meghatározni kinek milyen a teljesítménye. Konkrétan ezt hogy képzelted el? Fejtsd ki kicsit, mert egyszerűen nem tudom elképzelni hogy mondanád azt meg hogy ez a tanár jobb mint az átlag.



Annyit fűznék hozzá, hogyha egy osztály egy átfogó vizsgán egy tárgyból nem tudja elérni a 60%-os átlagot, az azt jelenti hogy SEMMI értelme nem volt az addigi oktatásnak. 50%-os átlag az olyan hogy valami rémlik neki, 2 képletet jól beír, részpontot össze kapirgálja, de nem érti a dolgokat. És elgondolkoztató kellene legyen ha egy felmérésen az osztályok 1/3-a nem írja meg a 60%-ot akkor minek fizetik azoknak a diákoknak az adott tantárgyból való oktatását? Mert a 60%-alatt azt jelenti hogy pár év múlva semmi nem marad belőle. Mert az nagyon felszínes, éppen hogy valami rémlik neki. (Persze van hogy elszúrja a diák, de az egész osztály egyszerre nem szúrja el). Ha egy osztályban ez a helyzet (rengeteg ilyen osztály lenne) akkor több következtetést le lehet vonni, egyrészt a diákoknak nem fontos az adott tárgy, másrészt sok a követelmény és/vagy kevés a gyakorlásra szánt idő, nem oldanak házit (ami még érthető is lehet). De mindenképpen változtatni kell.

2016. dec. 4. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
0%

Hagyjuk már ez az állandó dumát, hogy a tanár nem tudja mivel fegyelmezni a diákot. Ezért vannak az intők, szaktanári, osztályfőnöki és igazgatói figyelmeztetések. Ha pedig végképp nem bír viselkedni a diák, akkor egyszerűen eltanácsolják. Nem, nem kellene utána visszavenniük bármilyen jogi eljárást indítanak a suli ellen, hisz ott lennének az intők, a szaktanári, az osztályfőnöki és igazgatóik, amik bizonyítanák magatartási problémák miatt történt az eltanácsolás. Az olyan sztorik, ahol utána vissza kellett venni a diákot az eltanácsolás után, mind azért voltak, mert a tanárok sz@rtak az egészre és nem voltak hajlandók nekik a fentebb leírt dolgokat kiosztani a problémás diáknak.

Igaz, sok iskolának az a felfogása, hogy átlöki az ilyeneket, csak szabaduljanak tőlük. Általában mindig az a kifogás, hogy akkor nem maradna már diák, ha az ilyeneket elküldenék. Igaz, pont azért nem marad más diák, mert az ilyeneket nem küldik el, mert a normálisan viselkedő gyerekek szülei inkább átíratják más iskolába a gyereket. Sok sulit láttam már emiatt leépülni, még elit gimnáziumot is.

2016. dec. 5. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Egy problémás osztályban általában legtöbb 5 ember az aki okozója a dolgoknak. Ők az "alfák", kiröhögik a gyengébbeket, elkönyvelik hogy ők azért szar tanulók mert ők nem stréberek hogy otthon tanuljanak, és még a rohadt pedagógusokkal is bevetetik. Ők is azt az 5 embert kezelik az "alfának", így csinál a másik tanár hogy na, kérdezzünk meg pár embert mit csinált a vakációban, persze az 5 barom volt az első. Aztán másra nem jutott idő, vagy így csinál az oszi hogy "sokkal jobb tanulók lehetnének, mert náluk sokkal butábbak is vannak jobb eredménnyel", persze amilyen "buta" vagyok, tudom hogy többek között rám célzott hogy én csak azért vagyok 1.-2. mert otthon magolok. Vagy az igazgató bejön, és felhánytorgatva párunknak mondja, hogy mi milyen hálásak kell legyünk neki hogy nem vonta le senki magaviseletét. Hát könyörgöm, hálás legyek neki azért hogy elbaxta 4 évemet? Hogy azt az 5-öt, vagy 3-at nem csapta ki? Holott lett volna miért? Mikor az osztálytársamat mentő viszi el, mert a "nagymenő" úgy megverte, akkor az legyen hálás hogy miért nem vonták le a megverője magaviseletét? Engem meglopott és én is legyek hálás?

Az a barom igazgató bejött, nagyon élvezte csinálni azt hogy előadja hogy ő a nagy gerinces aki tartja a hátát.


Az iskola pszichológus is folyton kérte ki őket az óráról, sok értelme volt. Órán ő is az 5 barommal pletyózott, ők voltak a kiskedvencek, mert őket ismerte, és velük "személyes" beszélgetést folytatott. Persze elvolt nézve mikor másokat órán porig aláznak, aztán ha az a mások vissza mert szólni, szünetben meg is verték az is elvolt nézve.


Büszkén jön be az osztályfőnök hogy ebben a félévben megtáltosodtunk, s semmi panasz nem volt. Az is hülye volt mint a ****. Abban az évben történt az, hogy késsel fenyegetőzött a másik, hogy elvágja a torkunkat, abban az évben sírva futott ki egy tanár, annyi minden történt nem sorolom, egy életfogytiglant kitett volna amit azok leműveltek. De persze szart a fejünkre, nem érdeklődött hogy milyen problémáink vannak, ő szülőértekezleten fényezte magát, hogy milyen csodát tett az osztállyal. Holott csak "cirkuszok" nem voltak. Probléma több volt mind bármikor.



Másik tanárra ráförmed az egyik hogy "én többre is fogom vinni mint maga", az meg elbizonytalanodott hogy hát igen. Mikor már ennyire birkaagyú, manipulálható pedagógusok vannak, nem csoda hogy nem lehet fegyelmezni.



Először is, az aki a diákjait rangsorolja az szerint hogy ki mennyire "tökös" az ne menjen tanárnak, menjen maradjon távol a pedagógiától. Ezek bennem akkora sebet hagytak hogy engem hülyének kezeltek, holott értelmes dolgokat mondtam, visszagondolva. Csak hát a "nyomi" szájából minden hülyeség, és a menő szájából minden okosság.



Mikor a tanár átveszi az osztály hangulatát, befolyásolja az hogy ki az osztály "közepe", és ő is akörül "rajong", azzal építi a kapcsolatát, mert ilyen hülye extrovertált aki beáll a birkasorba akkor nincs miért siránkoznia hogy milyenek a mai gyerekek.



Volt olyan tanárunk is, aki megmondta hogy né, ti vagytok az 5 barom, takarodjatok hátra, s ne vegyem észre hogy itt vagytok. Azokon az órákon lehetett haladni, az 5 barom ott vihogott a sarokban, csak hát a talpraesett tanár kiragadta őket a központból, szánalmassá váltak, és saját magukat is rosszul érezték a helyzetükben. A tanár feléjük kerekedett, és megmondta hogy ő mondja meg mi a menő, és ti szánalmas nyomorékok vagytok. Ez lett a közhangulat az óráján.



Szóval szerintem egy jó tanár rendet tud tartani, csak fel kell ismerje a helyzetet, éreznie kell kinek mi a szerepe az osztályban. Az osztály bohócát komolyságra tűrnie, az osztály középpontját elhallgattatnia HA ROSSZ IRÁNYBA HÚZ. És akikkel lehet foglalkozni azoknak tiszteletet adni.


A tanár képes arra hogy ő állítsa fel az óráján a rangsort.



Ha a lelketlen barmokat legalulra pakolja, minden helyrejön.

2016. dec. 5. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 mannnocska ***** válasza:

Sztem szabályozástól függ, de alapvetően nem.


Szerintem egy tanárnak nem anyagi érdeke kéne legyen, hogy jobb jegye legyen a diáknak, hanem hivatásból kell úgy hozzáálljon.


Szerintem alapvetően ezt úgy lehetne elérni, hogy folyamatos pedagógiai továbbképzésekre kéne elküldeni a tanárokat, és az ott elsajátított ismereteket kamatoztassa az oktatásban.


Illetve ehhez az adott iskoláknak is teret kell adniuk. Szerintem totál elavult az oktatásrendszer az egész világon. Asszem a finneknél vagy valamelyik skandináv népnél mennek épp reformok ilyen téren, gyökeresen változtattak az oktatás minőségén. Tudományos alapokra kell helyezni, és a gazdaság, és fejlődéshez kell igazítani szerintem. (informatikus hiány -> több lehetőség ilyen tanulás téren, illetve sokkal támogatóbb környezet kialakítása)


Most attól, hogy épp jobb jegyek születnek hosszútávon sokminden nem változik. Egy középiskolát elvégzett diák nem lesz intelligensebb. Maximum több olyan dolgot tanul meg, amire nem lesz szüksége. És lássuk be, hogy a középiskolában tanultak 80-90%át kizárólag azért tanuljuk, hogy tanuljunk. Ne értsetek félre nem tartom rossznak a lexikális tudást, maga a tanulás is jellemformáló, illetve a későbbi ismeretek elsajátítását könnyíti meg. Viszont jelenleg a lexikalitás erősen túlsúlyban van, és elavult rendszer szerint oktatott.

2016. dec. 5. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!