Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapestet a bombázások után...

Budapestet a bombázások után miért nem modernabb szerkezetűre építették át?

Figyelt kérdés

Így a szmog, autós közlekedés kapcsán teszem fel a kérdést.


Budapest szerkezete maradt olyan régies, mint előtte.Pedig a világháború után volt egy soha vissza nem térő lehetőség, hogy egy kicsit modernabbra építsék.


Például, a vidéki városok közül Győr szerkezete, egészen jó lett.Könnyű és jó autóval közlekedni ott.

Szélesek az utak, nagyon sok helyen van több sáv,több lehetőség.

Jobban hasonlít az amerikai városok szerkezetére, mint egy régi európaiéra.

De, gyalogosan is jó ott sétálni, ugyanis az újabb részeken széles a járda is.


Győr népessége jelenleg is növekedésben van a német autóipari multik miatt, ennek ellenére még csúcsidőben is kényelmes ott közlekedni.



2017. febr. 8. 18:04
 1/7 Szimeon ***** válasza:
78%

Győr úgy emlékszem súlyos nehézségekkel küzdött mielőtt megépült volna az elkerülő út.

Budapest esetében szerintem örültek ha helyre tudták állítani az épületek egy részét. Ha új utakat terveztek volna, akkor új házak kellettek volna. Na most az 1940-es évek második felében erre pénz nem volt. Később a Kádár korban azért már volt szerkezetátalakítás, ennek egyik nem szép, de példája Óbuda, vagy Kőbánya, vagy Pesterzsébet.

2017. febr. 8. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Az elkerülő előtt sem volt rossz Győr.

De, utána vált csak igazán jóvá.

2017. febr. 8. 18:14
 3/7 Donald J. Trump ***** válasza:
100%

Győr nem autós, hanem gyalogosbarát varás. A parasztelosztóból 30 percen belül a város igen jelentős részébe el tudsz jutni lábon is, nem lehet Budapesttel összehasonlítani. Vagyis amihez lehetne, az a belváros, ami az autósok elől amúgyis el van zárva - na az lenne Budapestnek a következő lépcsőfok, nem a soksávos utak.

De amúgy nem volt olyan orbitális az a bombázás, hogy lehetőséget adjon egy teljesen új infrastruktúra kiépítésére. Egy háború utáni hiperinflációt követően meg pláne nem.

2017. febr. 8. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Én nem látom, hogy miért lenne régies Budapest szerkezete. Teljesen modern körutas-sugárutas szerkezetű város. Szerintem a probléma inkább a színvonalas, gyors és nagykapacitású tömegközlekedési eszközök hiánya, ami miatt azok is kocsiba ülnek, akiknek amúgy nem kéne, mert nem munkaeszközük az autó, csak az ingázásra használják. Van három nagykapacitású metróvonalunk (a földalattit hagyjuk), csakhogy gyakorlatilag egyik sincs rendesen befejezve, mindhárom csak a tágan vett belváros széléig megy el. A külvárosban lakónak villamosra vagy buszra kell szállnia ahhoz, hogy egyáltalán elérjen a metró végállomásához, az agglomerációban lakók meg pláne. Ilyen körülmények mellett nem meglepő, hogy aki megteheti, az inkább autózik. Megismétlem, szerintem a városszerkezettel semmi gond nincs, hatsávos sugárutak szelik keresztül kasul a várost. Különben is a város kb a 19. század végén épült ki olyanra, amilyen, egyáltalán nem mondható, hogy régies szerkezetben. Hasonlítsd össze mondjuk Londonnal.
2017. febr. 9. 00:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Győrt ne hasonlítsd össze Budapesttel, mert teljesen mások a méretek.
2017. febr. 9. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Szimeon ***** válasza:
Egyébként láttam a győri vár felülnézeti rajzát - amikor még megvolt. Na ha az a nagy kör alaku erődvonal meglenne, benne a városmaggal - akkor lenne Győr igazán fantasztikus. Kár, hogy lebontották, felrobbantották.
2017. febr. 9. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim válasza:

Csak most érzed régies szerkezetűnek, a XXI. században. A II. VH után igenis egy korszerű világvárosi szerkezetű volt a Kis- és Nagykörúttal, a sugárutakkal. Nem az akkori várostervezők tehetnek röla, hogy ez a szerkezet lett a város csapdája is, ezt a szerkezetet vitték tovább, Hungária krt. és M0. A sugárutak ugyan szépek, da ahogy közeledünk a Belvároshoz, látványosan bedugulnak, mert nincs a végükön elosztó hálózat, rendszerint bonyolult csomópontban végződnek. Pl. Fogarasi út Kerepesi út találkozása, vagy Baross utca Üllői út.

Én nagy problémának látom a vasútvonalak által lezárt területek megfelelő összekötésének hiányát, az alul- felüljárók kis kapacitását, nem megfelelő kiépítését. Pl. Kőbánya Liget tér vagy Egressy út.

2017. febr. 20. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!