Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A budapesti tömegközlekedés...

A budapesti tömegközlekedés az összeomlás szélén van?

Figyelt kérdés

[link]


A BKV régóta gondokkal küzdött, pár éve a csőd szélén állt.

Viszont,manapság a legnagyobb gondjaik a humán erőforrás területén adódnak, aminek az alacsony bérek az okai.

Egy metrófelújítás megszervezése is elég komoly feladat lesz majd.Mivel nincs elég ember a pótlóbuszok vezetésére.



Ausztriában, a bécsi állami tömegközlekedési cégnél a buszsofőrök kapnak 2600 eurót, ami osztrák mércével sem mondható rossznak.A magáncégeknél meg többet is kereshetnek.

Németországban is százával keresik a sofőröket.



De, ezekkel az állami cégekkel, mint a MÁV, BKV nem csak a fizetésekkel van a baj.A fizetések a torta egyik szeletét teszik ki.A másik szeletet a vállalati kultúra vagy inkább annak a hiánya teszi ki.

Mire gondolok?

Én dolgoztam a MÁV-nál ,a Könyves Kálmán utcai székhelyen.Nagyon rossz a vállalati kultúra.

A személyi kapcsolatok fontossága előrébb való, mint a szakmai tapasztalat, munkamorál.Komolyan, ha valaki jó kapcsolatokkal rendelkezik, de szakmailag nulla és még rosszul is dolgozik,akkor lehet szép karrierje.

Rengeteg a láblógatós ember felesleges pozíciókban, amiket az előbb leírtak miatt hoztak létre.

A szakmai fejlődési lehetőségek száma nagyon korlátozott, szintén nyelv vagyis, bocsánat,személyi kapcsolatok kellenek hozzá.

Időarányos fizetés nincs, kivéve a "kiválasztottaknak".


Szóval, itt nem csak a fizetéseken kellene változtatni.Ezeket a cégeket teljesen át kellene szervezni, automatizálni, amit lehet.Kirúgni a felesleges embereket,nyalonc kádereket.Aztán, akkor maradna pénz normálisabb bérekre.



2017. márc. 6. 19:32
 1/6 Donald J. Trump ***** válasza:
26%
Valószínűleg az Indexnél nem tudtak mára nagyobb bulvársztorit kitalálni: már régóta ismert, hogy a metrófelújítás idejére a Volán fog buszokat és sofőröket biztosítani, nem a BKV. De aki szokott Butapesten buszozni, annak gondolom a VT-Arriva is mond egyet s mást.
2017. márc. 6. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 LazyJones ***** válasza:
55%
Elnök úr, a helyzet az, hogy nem bulvársztori a hír. Ugyanis még akkor is, ha más cég intézi a metrópótlást, az elvándorlás akkor is tud, és fog is akkora problémát okozni, hogy a BKV napi szintű működése kerül majd veszélybe. Pontosan ugyanez a helyzet az FKFnél is, egyszerűen ennyiért ember már nem megy oda dolgozni, az ottani állomány meg tömegesen lép le. Lehet foltozgatni a problémákat, lehet tapaszolni a széteső rendszereket, de ha nem marad, aki mozgassa a trágyadombot, össze fog bizony dőlni. (Lábjegyzetes megjegyzés: a BKV jelenleg azért nem szenved annyira komolyan az anyagi hiánytól, mert az FKF nyereségét, több milliárdos értékben áttolták tulajdonosi határozattal a BKVhoz. Ugyanakkor a rendszer maga továbbra is pazarló, és horribilis módon veszteséges...)
2017. márc. 6. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

A világon mindenhol úgy működik egy közösségi közlekedési vállalat, hogy pusztán a jegyárbevételek nem fedezik még nullszaldósra sem a működést, mindenhol beletesz az állam/tartomány/város 40-60%-ot. Ezt azért teszik meg, mert felismerik, hogy ez egy közszolgáltatás és a városok versenyképességét növeli. Ha nem lenne teszem azt Londonban egyik napról a másikra közösségi közlekedés, akkor a város szó szerint összeomlana, egyéni közlekedéssel egyszerűen nem lehet megoldani annyi ember közlekedtetését. Sajnos itthon ezt még nem sikerült felismerni, az állam nem akarja az önkormányzati közlekedési vállalatokat támogatni, a közlekedéspolitikára rányomja a bélyegét a rengeteg szociális kedvezmény valamint a főpolgármester szerint a városa "szélsőségesen tömegközlekedés-orientált" :)


A MÁV-hoz csak annyit, hogy 2010-ben kb 300 volt, most 150 milliárd forint adóssága van, így azért tényleg nehéz. De igen a MÁV-ról nem nagyon tud senki jót mondani.


A járművezetők meg a kereslet-kínálat szabályai szerint gyakorlatilag az "áru" ebben a képletben, ha kritikus szintet ér el a munkaerőhiány, muszáj lesz bérfejleszteni, különben járhatunk biciklivel, de ez még azért odébb van, szerintem pár évig még nem jelentkezik ilyen probléma.

2017. márc. 7. 09:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Nagyon egyszerű a megoldás: normális béreket kell adni. Már kezdem unni, hogy az összes munkáltató (legyen az országos cég vagy egyszerű kiscég) amiatt sír, hogy nincs munkaerő, nincs aki dolgozon, de normális fizetést egyik se akar adni még azok se, akik megtehetnék. Az állandó spórolás a fizetésekkel ezzel jár.
2017. márc. 7. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Az erős túlzás, hogy a budapesti tömegközlekedés az összeomlás szélén van. A humán problémákat egy darabig még tudják kezelni, de tény hogy előbb utóbb valami kezdeni kell a bérekkel. Szerintem az igazi veszélyt a 3.as metró jelenti, mert ha az valamilyen ok miatt leáll -márpedig a műszaki állapota olyan, hogy ez bekövetkezhet- akkor nem csak a tömegközlekedés, hanem a város teljes közlekedése be fog dőlni.
2017. márc. 7. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Megnéztem a wienerlienen honlapját, a kezdő buszsofőr bruttó bére 1632 euro/hó. Sőt, a cikket belinkelve írtam is nekik, hogy ez igaz e. Válaszként azt kaptam, hogy nem konkrétan a pótlásra keresnek sofőrt, hanem általában keresnek sofőröket.



Nyilván x idő után lesz az több is, mint 1636 euro. Elvárás a jó kommunikációs képesség, ergo tudni kell valamennyire németül. Biztos azok a BKV sofőrök léptek le oda, akik jók voltak német nyelvből.


Itt az is baj, hogy itthon senki nem akar buszsofőr lenni. Ezelőtt évvel nem lehetett bekerülni a BKV-hoz. Most pedig senki nem akar oda menni. Szomorú :-( Érthető, a fizetés az alacsony.

2017. márc. 9. 15:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!