Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Hogy lehet azt mondani, hogy...

Hogy lehet azt mondani, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal rossz üzlet?

Figyelt kérdés
Tavaly 344 milliárd euró értékben importált az EU Kínától. Tételezzük fel, hogy legalább a negyedét majd a Pireuszi kikötőbe hozzák (mégiscsak olcsóbb ez az út mint megkerülni Afrikát és a Hollandoknál kirakni), annak mondjuk a 10%-át vámolják el nálunk (nyersanyagnál 1-2%-s a vám, kész termékeknél 10%+, szóval 5%-ot számoltam de szerintem ezzel bőven alálőttem) akkor az már éves szinten 25 milliárd forint bevétel csak a vámból(ez a mi 20%-unk, a többi az az EU-s kasszába megy).
2017. dec. 2. 16:46
1 2 3
 1/23 anonim ***** válasza:
2017. dec. 2. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
32%

ne keress logikát a baloldalban, nincs benne

nem a kedvenceik csinálják az nem tetszik nekik

2017. dec. 2. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 Koplárovics Béci ***** válasza:
94%

"éves szinten 25 milliárd forint bevétel csak a vámból"


Ami legyen 15-tel több, mint amúgy (150%-os növekedés, Szíjártó 75%-ost "ígér"). Ezzel az 1500 milliárd úgy nagyjából 100 év alatt már meg is térült, ha kamatokkal nem számolunk. Óriási üzlet, nemde? Te! Adj már kölcsön nekem 100 milliát kamatmentesen, 100 éves futamidőre!

2017. dec. 2. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 anonim ***** válasza:
34%

aki ennyire ostoba a gazdasághoz miért égeti magát vele bécikém?


szerinted az infrastruktúra mellé majd nem telepednek cégek? nem fognak járulékokat fizetni?

2017. dec. 2. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/23 anonim ***** válasza:
59%
Jó ötlet a Belgrádi vasút, legalább oda is könnyebben kijárhatnak mosogatni a magyarok :D Lassan már ott is magasabbak a bérek :D
2017. dec. 2. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
72%

Kérdező. Okoskodni próbálsz, de nem értesz ehhez és hülyeségeket beszélsz.


"Tavaly 344 milliárd euró értékben importált az EU Kínától. Tételezzük fel, hogy legalább a negyedét majd a Pireuszi kikötőbe hozzák (mégiscsak olcsóbb ez az út mint megkerülni Afrikát és a Hollandoknál kirakni)"


Szuezi csatornáról halottál már?

Egyébként meg az áruk döntő része (90%-a) Nyugat Európa tart, szóval Rotterdam sokkal praktikusabb mint Pireusz, nem beszélve arról, hogy a tengeri szállítás körülbelül negyedébe kerül a vasútinak + a vasúton minden országnál el kell intézni a papírmunkát (nem csak a vámolást, hanem pl az engedélyeket stb), míg a tengerei szállításnál csak a berakodásnál illetve a kirakodásnál kell.


"annak mondjuk a 10%-át vámolják el nálunk (nyersanyagnál 1-2%-s a vám, kész termékeknél 10%+, szóval 5%-ot számoltam de szerintem ezzel bőven alálőttem) akkor az már éves szinten 25 milliárd forint bevétel csak a vámból(ez a mi 20%-unk, a többi az az EU-s kasszába megy)."


Az átlagos vám (súlyozott) 3%.

Tételezzük fel, hogy a kínaiak tényleg idehozzák az import mondjuk 10%-át, azt amit Kelet Európába akrnak teríteni. Az 30 mrd dollár. Ennek a 3 %-a az 900 millió és igen, ennek mondjuk a 10%-át vámolják el nálunk akkor az 90 millió.

90 milliónak megkapjuk a 20%-át az 18 millió kb. 18 milló dollár az 6 milliárd forint. És abból még le kell vonni a működtetési költségeket ami legyen kb 1 milliár mert nagyvonalú vagyok (ennél sokkal amgasabb valójában) akkor marad 5 milliárd.

A beruházás pedig 750 milliárdba kerül

5 / 750 = 0.0066 = 0.66%


Ennyi az éves megtérülés. 0.66%.

Ez egy vicc.

Ennél BÁRMI jobb befektetés.

A 0 kockázattal bíró 1 hónapos amerikai államkötvény éves kamata 1.14% .


Újabb felesleges beruházás rohadt sok pénzért aminek bárhol jobb helye lenne mint ott. Vadbarom gazdaságpolitika ékes példája.

2017. dec. 2. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
19%

csak az a baj, hogy kína már nem a selejt kategóriás filléres áruk országa, hanem vannak egészen magas hozzáadott értéket előállító régióik, tehát szellemi termékkel házalók

szerinted hol fogják felhúzni a magas szakismeretet igénylő gyáraikat? rotterdamban vagy magyarországon?


ideje lenne picit kinyitni a szemeket, hogy a nyugat már nem az a nyugat ami 40 évvel ezelőtt volt, és a fejlődő országok ma már fejlett országok

2017. dec. 2. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
100%

Előző. Eláruljam hol?

Délkelet Ázsiában.

Vietnam, Malajzia, Indonézia stb. Van egy úgynevezett "Flying Geese model" ami nagyjából azt írja le, hogy egy fejlődő, iparosodó ország a szomszédait is felhúzza mivel egy idő után elkezdik oda kiszervezni a sok élőerőt igénylő munkát az olcsó munkaerő miatt. Úgy ahogy a vadlibák is V alakban reüplnek. Van egy vezér és az felhúzza a szomszédait.

Eddig Kínát húzták fel a Nyugati országok, Japán és Korea, de most már Kína is húzza fel Vietnámot, Burmát, Indonéziát és Malajziát.


Fontos, hogy ez csak a környező országokra igaz. Mivel ahogy 2 ország közt nő a földrajzi távolság, úgy csökken a 2 ország közötti kereskedelem. Ezt hívják "gravity modelnek" ezt még befolyásolja az értintett gazdaságok nagysága is. És mi laza 8000 kilométerre vagyunk Kínától, szóval Kína ránk gyakorolt hatása minimális, erre építeni nem lehet.

Mi Nyugat Európa és főleg Németország vonzásában vagyunk, ez látszik is a 85%-os függőségünkön. Ez teljesen természetes, és ezen változtatni nem lehet.

2017. dec. 2. 18:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 anonim ***** válasza:
6%
nem elég az élőerő! hol fogsz te nehézgépkezelőket meg cnc gépbeállítókat találni laoszban meg vietnam-ban?
2017. dec. 2. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
57%

Itt már most sincs CNC gépkezelő. Aki képzett volt az ki ment nyugatra, az újonnan képzettek is mennek nyugatra, csak a gyengébb képességűek és a nyelveket nem beszélők maradtak itt, az átlag életkor olyan 40-50 év lehet, fiatalokat alig látni.

Szóval Nyugat Európában előbb találsz gépkezelőt mint itt.

2017. dec. 2. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!