Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Elmondaná valaki a négyes...

Elmondaná valaki a négyes metró ügyét? Hogy mi is volt valójában?

Figyelt kérdés
Mert a Fidesznek (köszönöm nekik) sikerült befejezni mivel korrupció volt benne úgy tudom de ha tévedek javítsatok ki!

2018. jún. 22. 08:59
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
95%
20 évig húzódó projekt, politikai kézivezérléssel kijelölt műszaki paraméterek, átláthatatlan szerződés struktúra, a főváros számára egyoldalúan hátrányos szerződések, ami lehetőséget teremtett a minden képzeletet felülmúló korrupcióra. Az elvtársak pedig éltek is a lehetőséggel.
2018. jún. 22. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Parancsolj, a linken elolvashatod, hogy mi történt. Ott van a teljes OLAF jelentés:

[link]

2018. jún. 22. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
46%

DBR néven vetődött fel a 70-es években - Dél-Buda Rákospalota, aminek volt is valamennyi értelme, mert 2 nagy lakóteleet kötötte volna össze a belvárossal.

A még illegális Beszélőben, 1985 körül írt egy úr egy alapos, értelmes lemarházást, hogy iszonyat drága lesz, miközben a városban lévő vasúti síneket nem használjuk ki a tömegközlekedésre, ami tizedannyi pénzbe kerül, és 1-2 év alatt meg volna.

Demszky - mint a régi Beszélő egyik szerkesztője 1990-ben jelentette be a metró építését, azt hittem viccel....

És arra a nyomorult 7 km-re, ami a felszínen amúgy is tele van járatokkal.

Madridban a 7 km-es metró szakasz 3 év alatt készült el, 70 milliárd Ft körüli költséggel.

2018. jún. 22. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Itt van róla egy cikk:

[link]


Politico.eu cikk állításait ismereteti, amit az OLAF megerősített.

"A hivatal ugyanis súlyos szabálytalanságokat, csalást és lehetséges korrupciót is feltárt az M4-es metró kivitelezése során."


Demszky kérte, hogy az OLAF jelentést hozzák nyilvánosságra. A hivatalos kommunikáció az, hogy azért nem teszik, mert a hatóságok nyomoznak az ügyben (ez ügyes érv, világon mindenütt nyomozásoknál a nyomozati iratokat a terheltek csak a vádemelés után ismerhetik meg).

2018. jún. 22. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
82%
Közben kaptál jobb választ, mint az enyém, nem tudtam, hogy közétette a korány az OLAF jelentést, megnézem.
2018. jún. 22. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
20%

Én kijavítalak, a Fidesznek azt köszönjed, hogy csak 2014re lett kész, ők az egész projektet lefújták kormányon 98ban.


az ok egyszerű ki akartak b#szni Demszkyvel

2018. jún. 22. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
#6 szóval azt állítod Demszky ártatlan?
2018. jún. 22. 09:40
 8/14 anonim ***** válasza:
38%

Csupán csak annyi, hogy a félnótás Demszky mindent tönkretett.

Tarlós pedig helyretette.

2018. jún. 22. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
#6 tényleg lefújták 98 ban? Volt ennek oka?
2018. jún. 22. 09:41
 10/14 anonim ***** válasza:
67%

Megpróbálom összefoglalni:


- Ahogy korábban írták, ezer évvel ezelőtt kitalálták, hogy legyen negyedik metróvonal is összekötendő Dél-Budát és Észak-Pestet (vagyis eredetileg nem egészen ez volt az útvonal, de később is sokat módosítottak rajta).

- Budapest SZDSZ-es főpolgármesterének ez volt a vesszőparipája, és elérte, hogy el is induljon a projekt 1996-ban.

- Jelentős előkészítések történtek, de 1998-ban a Fidesz került hatalomra, ők meg tök jogosan lefújták, mert addigra jelentősen lerövidült a táv és nem volt sok értelme.

- 2002-ben megint az SZDSZ került hatalomra, újraindították a dolgot és az EU-tól is sikerült támogatást szerezni rá (hiszen 2004-ben csatalkoztunk). 2006-ban kezdődött el az építkezés.

- 2010-ben már hiába került hatalomra újra a Fidesz, nem lehetett több okból sem leállítani az építkezést, ami 2014-re fejeződött be.


Az meg sajnos teljesen természetes kormánytól függetlenül, hogy minden nagyobb (és kisebb) projekt bűzlik a korrupciótól.

2018. jún. 22. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!