Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Vasútvonal bezárási hullám...

Vasútvonal bezárási hullám készülőben, a Fidesz szerintetek be meri vállalni?

Figyelt kérdés

Aki nincs képben a MÁV két nyírségi vasútvonalon december 9-től buszokkal akarja megoldani az utasok szállítását, és a pletykák szerint ez csak az első ilyen alkalom, a következő években az összes nem fontos vasútvonalra lakat kerül.


Most én itt nem a mellékvonalak szükségességét akarom megvitatni, sokkal inkább azt, hogy azok után, hogy a Fidesz 2010-ben pár korábban bezárt mellékvonalat újranyitott most bele fog menni egy ilyen vasútvonal bezárásba?



2018. nov. 19. 19:52
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
65%

ahol egy vonaton napi szinten százeres vagy milliós veszteség utaztatni azt a 10-20 embert, miért kéne fenntartani?

vagy szerinted az a jó ha pár ember igényét kiszolgálva éves szinten több milliót fizessen az állam az utaztatásukra?

nyilván busszal is eljutnak majd a-ból b-be.

2018. nov. 19. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
Monor-nyugati között nem elég reggel a vonat, nem majd mellékvonalak miatt aggódjunk...
2018. nov. 19. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
17%
Lesz ez még rosszabb is Éljen Orbán!!!
2018. nov. 19. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
79%
Minek fenntartani ha óriási veszteséget termel, mert alig utaznak rajta? Busszal is el tud utazni az a pár ember.
2018. nov. 19. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 A kérdező kommentje:

1-es! Csak hol volt ez a logika a Fidesz-ből 2010 előtt, amikor a vidék ellehetetlenüléséért aggódtak éjjel-nappal, meg nemzethalált vizionáltak az akkor bezárt mellékvonalak miatt, és ezért újra is nyitottak tízet közülük. Egyik ezek közül éppen az, amit a MÁV most megszüntetni készül.


Azt külön kértem, hogy ne arról írjatok, hogy szükségesek-e ezek a vonalak vagy sem, csak bennem még élénken él, hogy miket nyilatkoztak a fideszes politikusok 2010 előtt.

2018. nov. 19. 20:43
 6/17 anonim ***** válasza:
90%
Kár ezen károgni, hiszen olyan mellékvonalakról van szó, amit évtizedek alatt évek munkájával hanyagoltak el, építettek le. Az a pár ember aki néha használta majd átül buszra.
2018. nov. 19. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
Jó, elég egyértelmű, hogy politikai haszonszerzés céljából keltette a hisztériát a Fidesz annó. Ez nem kérdés. Ahogy az sem kérdés, hogy a legtöbb mellékvonalnak semmi értelme, mert rohad szét a pálya, százévesek a vonatok és az állomások a települések szélén vannak. Jobb esetben, mert rengeteg helyen nem is a településen van már az állomás, hanem kint a pusztában. A ma megnevezett nyírségi vonalak is tipikusan ilyenek. Sokkal jobb szolgáltatást lehet nyújtani buszokkal, akár hibrid járművekkel is, és akkor a településeket nem is kell szennyezni a levegőt. Nem kell kisétálni az állomásra, bemegy a busz a központba, nincs egyvágányos hülyeség és az ebből fakadó késések, stb. A vasutat meg kéne hagyni távolsági és közlekedésre, de ott viszont akkor illene 200 kmh-s minimumsebességet tartani, ami tőlünk nyugatra alap, de lassan már Lengyelországban is az lesz. Ezenkívűl Budapest agglomerációjában van értelme fenntartani a vasutat még, ott meg úgy, hogy külön vágányokon, hogy a távolsági közlekedés a legkevésbé zavarja meg az elővárosit. Pl Zuglóban, az ország egyik legforgalmasabb vonalszakaszán a jelenlegi kettő helyett négy vágány kéne legalább. Szóval van itt munka, hajrá ha 2030-ig a legélhetőbb ország akarunk lenni.
2018. nov. 19. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 anonim ***** válasza:
100%

Hogy mennyire kihasznált egy vonal, az sok tényezős dolog. Nagyon olcsó válasz az, hogy kevesen utaznak rajta, ezért szüntessük meg.


Pl. a Szombathely-Kőszeg vonal a MÁV kezében haldoklott. Szerencsére megvette a GySEV. Felújították a síneket, és korszerű, jó állapotú szerelvényeket állítottak üzembe. És láss csodát, a buszozó/autózó tömegek visszaszoktak a vonatra! Erről a vonatról azóta tömegek szállnak le hétköznap reggel Szombathelyen! Most azt tervezik, hogy Kőszegen, ahol eddig csak a város széléig ment a vasút, bevinnék a város közepére, ott lenne a vasútállomás.


Ilyen hozzáállással a mellékvonalak jelentős része megmenthető lenne!

2018. nov. 19. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
A kőszegi vonal megmenthető volt, mert jók az adottságai. A főúttal párhuzamosan halad szinte végig, a buszok is ugyanott mennének.
2018. nov. 19. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 anonim ***** válasza:
Miért ne vállalná be? Majd százezres tömeg fog tüntetni, és már megint megbukik a kormány? Nem. Nem lesz ilyen, a Fidesznek 2002 óta van masszív 2-2,8 millió szavazója, akiket jóformán soha nem fog elveszíteni, bármi botrányosat is tennének.
2018. nov. 20. 00:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!