Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Jó -e az állami vállalat?...

Jó -e az állami vállalat? Vagy inkább versenypártiak vagytok?

Figyelt kérdés

Ha igen akkor miért bukott meg a kommunizmus?

Ha nem akkor miért nem buknak meg a kapitalista országok gazdaságilag?



2014. máj. 27. 17:10
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

És Charles de Gaulle gazdaságpolitikája? Bizony, a Renault is állami vállalatként működött, 1996-ig!

(Továbbá TGV, Csalagút, Concorde, Caravelle, Bombardier és a többi.)


Nem hallottam róla, hogy a Renault jótékonysági célokat szolgált volna vagy súlyos ráfizetéssel üzemelt volna, koloncként Franciaország nyakán.

2014. aug. 24. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:

"Bizony, a Renault is állami vállalatként működött, 1996-ig!"


Ja, meg is látszik rajta.

Azonkívül hogy az állami karrier nyitása is érdekes volt (államosították a céget egész konkrétan mert kiszolgálta a Vichy-bábkormányt), nem is volt túl sikeres. Az ötven év alatt elbukta gyakorlatilag Franciaországot mint piacot Citroen-Peugot tandem ellen és külföldön is laposra verték.


Egyszerűen nem tudta tartani sem a (túlzottan) forradalmi Citroënnel, sem a megbízhatóan fejlődő Peugeottal szemben.

Hiányzott az innováció és a korszerűsítés, míg a kiadásai gyűltek a szakszervezetek meg a hazánkban is jól ismert felső klikkesedés miatt. Meg persze a szűk rétegnek szóló üzenetek (hetven év olcsó luxus/sportautóként próbálták eladni a gyártmányaikat holott egyikhez sem volt semmi közük) és igénykielégítési készségük volt. Míg a Citroën kielégítette a sci-fi rajongókon át, a francia őstermelőkön keresztül, egészen az államelnökig az igényeket. A Peugeot pedig a középosztályt célozta meg remekül a kocsijaival.


Emiatt nem csak az erős hazai versenytársakkal nem bírt, hanem a német autóiparral sem (amúgy kiváló fordított példa az állításodra, az állami kocsigyár múltját le sem tagadható Volkswagen-csoport néven működő német vállalat) versenyezhetett Európában


Nem volt sikersztori (ha az lett volna, akkor nem adják el) és most sem az, bár a csőd már nem fenyegeti a japán összefonódásnak köszönhetően és a román népautói biznisznek köszönhetően.

2014. aug. 25. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:

Az állami vállalat minden rendszerben azoknak jó, akiké az Állam: azaz a Hatalom. A Népköztársaságban ez a nép volt, a Nyugat polgári demokráciájában ez a nyugati polgárság, a posztszovjet térség "tudásalapú társadalmaiban" pedig az értelmiségi pályákat kisajátító családok.


Tehát a nagyokosoknak "jó" az állami vállalat. Az ő javukat szolgálja és csakis az övékét. Senki másét.


A "kommunizmus" a Kádár-rendszer, azaz a hruscsovi puha proletárdiktatúra pedig azért bukott meg, mert túl puha volt -- tkp. semmilyen. Volt egy munkásőrség: volt min röhögni. Rákosi még a lovas rendőrséget is leszereltette, mert túl embertelennek és brutálisnak tartotta. -- Talán nem véletlenül...


Ma mennyi erőszakszervezet van? Polgárőrség, TEK, Betyársereg, Készenléti Rendőrség, Magyar Gárda, Csendőrség, határvadász, mezőőr, hegyőr, biztonsági őr, vagyonőr, személyőr... még összeszámolni se lehet. Még a se..em is be van kamerázva. -- No ezért nem fog megbukni a kapitalizmus -- a burzsoázia diktatúrája. De ha mégis, akkor is csak véres polgárháború(k sorozata) árán. Mint 1917-ben Oroszországban, vagy az 1940-es évek Kínájában.


Majd b...nak a címzetes főtanácsos urak, meg doktor urak a Te kedvedért még egyszer orvos et-ak, meg mérnök et-ak lenni.

2017. dec. 10. 12:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!