Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Ha egy webshopban (feltehetően...

Ha egy webshopban (feltehetően egy elírás miatt) 0 forintért vettem egy tárgyat, azt kötelezően nekem kell adják? Vagy felhívhatnak, hogy akkor most törölnék a rendelésem?

Figyelt kérdés

Rendeltem egy tárgyat egy webshopban, 0 ft-ért. Személyes átvétellel. Kaptam is rendelést visszaigazoló e-mailt, 0 forintról kiállított proforma számla.


Attól tartok, hogy felhívhatnak és törölhetik a rendelésem. Jogilag nem kötelező nekik odaadni az általam megrendelt sisakot az általam leokézott áron?



2020. márc. 2. 16:32
 1/9 A kérdező kommentje:

Kaptam e-mailt, hogy


"Kedves ___


Köszönjük a megrendelésed!


Az általad rendelt ____ ebben a színben még nem elérhető, csak most töltöttük fel a webshopba és természetesen az ára sem 0 Ft. Egy-két héten belül elérhető lesz ebbe a színben. Kérdésünk az lenne, hogy tartod a rendelésed és értesítsünk ha érkezett ebből a színből?


Megértésed és türelmed köszönjük!"

2020. márc. 2. 16:34
 2/9 A kérdező kommentje:
Mostanra már módosították az árát, nem 0 ft hanem 32 ezer. Viszont én még 0 forintos árra véglegesítettem a rendelést.
2020. márc. 2. 16:45
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Az ÁSZF-ben a legtöbb helyen benne van, hogy a technikai hibából elírt árakért felelősséget nem vállalnak. Ahogy arra is ki szoktak térni, hogy az automatikus visszaigazolás nem jelenti még azt, hogy tudják teljesíteni a rendelésed, csak annyit, hogy fogadták a kérésed.


Ugye te sem gondoltad komolyan, hogy nulla forintért fogod megkapni a terméket?!?

2020. márc. 2. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%

Igen, az ÁSZF-ben ez feltehetőleg benne van, olvasd el, mert már elfogadtad, ez feltétele a rendelésnek...

De ha nem is lenne benne, a Ptk-ban akkor is benne van a "tévedés", mint a szerződés érvénytelenségének egyik lehetősége:

"6:90. § [Tévedés]

(1) Aki a szerződés megkötésekor valamely lényeges körülmény tekintetében tévedésben volt, a szerződési jognyilatkozatát megtámadhatja, ha tévedését a másik fél okozta vagy FELISMERHETTE. Lényeges körülményre vonatkozik a tévedés akkor, ha annak ismeretében a fél nem vagy más tartalommal kötötte volna meg a szerződést."

Ez pedig szó szerint rád vonatkozik, csak éppen a neved nincs beleírva. De te nyilvánvalóan felismerhetted a tévedést, ha egy 32 E-t érő dolgot 0 Ft-ért adtak el neked.

2020. márc. 2. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

Jogos, hogy nem 0 ft-ért adnák.


Van olyan mikor elírják az árat és szinte apróért kínálják az árút, de ha ez feltünik, akkor nem kötelesek azon az (elírt)áron értékesíteni, de te se vagy köteles fizetni.

Viszont néha van olyan, hogy mégha bukik is rajta a bolt, akkor is kedvez a vásárlóknak és az elírt áron adja a terméket (bár ez ritka). Legutóbb valami olyasmi volt az egyik, hogy pl 175.000ről 135.000re akartak egy akciót, de végül 35.000 lett (+ a szállítás). Észrevették a hibát, de addig rendelt valami 20-30 ember belőle, a bolt meg vállalta a 35 ezres árat. De ugye erre nem kötelezhetőek.

2020. márc. 2. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

#3

Nem, nem gondoltam komolyan, ezért kérdeztem meg, mik a hazai törvények ide kapcsolódóan. Ha komolyan gondoltam volna, nem kételkedtem volna alapból. Attól még reménykedni szabad, nem igaz? :)


#4

Persze, felismertem. Azt mondjuk nem tudtam, hogy mennyibe kerül amúgy. Köszi a ptk idézetet.


#5

Köszi, én is hallottam hasonlóról, sőt egyik rokonom így vett 2000 forintért 18 ezer forintos terméket. Ez volt a kérdésem alapja is.


Köszi a válaszokat. Az utolsót töröltettem, mivel ostoba volt szegényke.

2020. márc. 2. 18:29
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
A fogyasztóvédelmi törvény szerint ilyen egyértelmű hiba esetén nem kötelesek teljesíteni a rendelést, az automatikus visszaigazoló mail pedig nem számít hiteles szerződésnek, tehát nem okézták le véglegesen a rendelésedet. Biztos, hogy meg fognak keresni, ne reménykedj abban, hogy ingyen megkaphatod a terméket.
2020. márc. 2. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Rendben, köszi! :)
2020. márc. 2. 20:43
 9/9 anonim ***** válasza:

# 6

"Azt mondjuk nem tudtam, hogy mennyibe kerül amúgy."

De azt gondolhattad, hogy nem ingyen akarják adni.

Az én esetem mondjuk nem volt ilyen egyértelmű. Vagy két hónapja rendeltem egy hűtőládát egy szlovák tulajdonú webáruháztól. Az Árukeresőn csak két cég árulta ezt a típust, az egyik (mondjuk, nem emlékszem már pontosan) 80 E-ért, a másik (a szlovák) 68-ért. Aki ismeri az árukeresőt, az tudja, hogy ennél lényegesen nagyobb különbségek is szoktak lenni, így csak arra gondoltam, hogy szerencsém van, ezeknek sikerült valamiért olcsón beszerezni, kisebb árrést tesznek rá, meg a szlovák cégek egyébként is a jóval alacsonyabb szlovák áfával dolgoznak, tehát nem is foghattam gyanút.

Már fel is hívtak, hogy kb. mikor felelne meg a kiszállítás, de még nem fixáltuk le véglegesen. De aztán nem hívtak emiatt, pedig megígérték. Pár nap után én hívtam őket, megígérték, hogy utánanéznek, miért nem hozzák már. És kaptam tőlük egy e-mailt, hogy amit ki akartak hozni nekem, az szállítási sérült, újabb példányt meg már nem tudnak beszerezni, sorry. Ez így hihető is lett volna, de másnap megnéztem a honlapot, és ugyanazt a hűtőládát továbbra is árulták, csak már 75-ért. Vagyis, rosszul árazták be.

Na, itt már lehet, hogy követelhettem volna, hogy az eredeti áron kapjam meg, mert nem volt olyan mértékű az olcsóság, hogy nekem fel kellett volna ismernem a hibát.

2020. márc. 3. 05:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!