Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A foglalót milyen esetben...

A foglalót milyen esetben kell visszaadni? A vevő nem jön az eladott áruért, halogat, meg hiteget.

Figyelt kérdés

Egy elektronikai cikkről van szó, amit valaki eljött megnézni, lefoglalózta (a vételár 3%-át adta ide). Azóta mindig halogatja, hogy majd jön, és majd elviszi, csak valahogy mindig közbejön valami. Adok neki egy határidőt, hogy ha addig nem viszi el, akkor másnak fogom eladni. Ilyen esetben a foglalót bukja? Vagy azt minden esetben vissza kell fizetni?


Nem akarom megtartani a foglalóját, inkább csak nem akarok találkozni vele, mert biztosan balhézni fog, hogy miért nem vártam még rá "néhány napot"


2020. máj. 5. 13:17
 1/3 anonim ***** válasza:
A foglalót mindig bukják, ha nem jön létre a tényleges adásvétel, az előleget soha.
2020. máj. 5. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Két eshetőség van: írtatok papírt a foglalóról (vagy van nyoma, utalás, etc., és egyértelmű, hogy az annak a bizonyos terméknek a foglalója) ezesetben a Ptk. szerint kell eljárni:


[link]


Ha csak úgy adta, hogy foglaló, akkor írd meg neki hogy hét végéig jöjjön érte, vagy különben bukja az árut meg a foglalót is.

2020. máj. 5. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim ***** válasza:
Adj neki hataridőt max 1,5 hetet es közöld utana más viszi te meg utalod a bankra a foglalot . Vagy ha nem ér rá utaljon plusz foxpost költseget adjon címet és feladod neki .
2020. máj. 5. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!