Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mire van szükség egy árvaház...

Mire van szükség egy árvaház megalapításához? Papírok, nevelők, otthon, stb. Van ilyen pályázat?

Figyelt kérdés
Az épület,ami rendelkezésünkre áll,felújításra szorul,pályázatból szeretnénk rá pénzt nyerni!Milyen képesítésű nevelők,oktatók szükségesek?2016-ban kapjuk meg az épületet.Egy templommal működnénk együtt.Mik a feltételek?Nem tudom,hogy jó kategóriába írtam-e!Segítsetek!
2014. jan. 19. 13:17
 1/1 MDaniel98 ***** válasza:

A gyermekvédelmi szakellátás keretében gyermekotthont fenntartó személy/szervezet képviselőjének a működés megkezdése előtt kérelmeznie kell az intézménynek a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzését.

A szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés a fenntartó kérelmére folytatott hatósági eljárás.

A kérelem kizárólag elektronikus űrlapon nyújtható be.

Az eljárásban a működést engedélyező hatóság megvizsgálja a kérelmet és annak mellékleteit, és amennyiben a kérelem nem felel meg a jogszabályi követelményeknek, hiánypótlásra hívja fel a fenntartót vagy beszerzi a hiányzó iratot.

Ezt követően a működést engedélyező hatóság:

• az intézményben helyszíni szemlét tart,

• vizsgálja a jogszabályban előírt szakkérdéseket és megkeresi a szakhatóságokat,

• a szakmai program véleményezésére szakértőt rendel ki.


A működést engedélyező hatóság az intézményt a szolgáltatói nyilvántartásba bejegyzi ha

- a fenntartó a jogszabály által előírt mellékleteket csatolta, illetve a működést engedélyező szerv a szükséges adatokat, iratokat beszerezte,

- a szolgáltató tevékenység tárgyi és személyi feltételei megfelelnek a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek,

- az egyházi, nem állami fenntartó a kérelme benyújtásának időpontjában köztartozásmentes adózónak minősül.

- a működési engedély kiadásának a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzésnek további feltétele, hogy a külön jogszabályban foglaltak szerint a gyermekotthon, az intézmény elhelyezésére szolgáló ingatlan (ingatlanrész) alkalmas a gyermekek, illetőleg a fiatal felnőttek ellátására.


Az ügyintézési határidő 21 nap, amelybe nem számít bele a hiánypótlásra, illetve a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére irányuló felhívástól az annak teljesítéséig terjedő idő, a szakhatóság eljárásának időtartama (30 nap) és a szakértői vélemény elkészítésének időtartama (30 nap).


A működést engedélyező hatóság a kérelemről határozatban dönt. A működést csak a szolgáltatói nyilvántartásba történő bejegyzés jogerőre emelkedését követően lehet megkezdeni.

2022. júl. 12. 16:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!