Internetes vásárlás?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Internetes vásárlás esetén a vevőnek 14 naptári napon belül úgynevezett "elállási joga" van.
Minden indoklás nélkül meggondolhatja magát, a terméket - saját költségen - visszaküldheti, a kereskedő pedig köteles a vételárat visszaadni.
[link] az az elállási jog?
A forgalmazónak jeleztem a "hibát", a kézhezvétel másnapján, email formájában. Ez 09.08.-án történt. Erre az emailre nem érkezett válasz. Majd a kérdés kiírásával párhuzamosan írtam még egy emailt, amely arról szól hogy amennyiben nem küldenek érdemi választ, úgy bejelentést teszek a fogyasztóvédelemnél, a 2008. évi XLVII. törvény alapján.
Az említett törvény alapján úgy gondolom törvénysértést követet el a forgalmazó. Erre visszaírtak egy olyan választ, hogy technikusuk szerint nincs vele semmi probléma...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Semmi gond, küldd vissza. Ehhez elvileg ma már biztosítaniuk kell formanyomtatványt.
Egyébként én nem emailezgetnék, hanem felhívnám őket telefonon.
Ha nem fizetik vissza a pénzed, az súlyos jogsértés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem értem miről levelezgetsz velük, kell a termék, vagy nem kell?
Ha nem kell, gyakorold az elállási jogodat mielőbb, mert egyszer csak azt veszed észre, hogy letelt a (átvételtől számított!) 14 naptári nap, 'oszt nézhetsz, mint a moziban.
Megjegyzem igaz, hogy a te költségeden kell visszaküldened az árut - az elállási szándéktól számított 14 napon belül (ez a feladás dátuma, nem a megérkezésé!!!) - viszont a kereskedő által visszatérítendő összegnek az eredeti szállítási költséget is tartalmaznia kell! (Csak az alapszolgáltatás összegét.)
"Elállási szándékunkat szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben jelzett egyértelmű nyilatkozatunkkal, valamint a Korm. rendelet mellékletében található nyilatkozat-minta útján közölhetjük."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"technikusuk szerint nincs vele semmi probléma..." - az elálláshoz nem is kell, hogy probléma legyen.
Ha azonban az a helyzet, hogy a 14 nap már lejárt, marad a fogyasztóvédelem.
Először békéltető testület elé citálják a kereskedőt és téged (kötelező megjelenés!), akik megpróbálnak egy kiegyezést kicsikarni köztetek.
Ha ez nem megy, jöhet a per. Reméljük idáig azért nem juttok el, mert nem kevés időbe, energiába kerül...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!