Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Mire kötelez a jog, amennyiben...

Mire kötelez a jog, amennyiben buszra felszállva egyik jegykezelő gép sem érvényesíti a jegyet? Ha emiatt felelősségre von a sofőr vagy az ellenőr (részéről megalázó magatartás kíséretében), kezdeményezhetek-e fogyasztóvédelmi feljelentést?

Figyelt kérdés
Tehát nem működik a gép, buszon tájékoztató erre az esetre nincs, a jegy hátoldalán sem, sem pedig a volántársaság szerződési feltételeiben, egyébként nem bliccelés céljából kérdezem, az év 365 napjából 364-ben szeretett Hondámmal közlekedek. Tehát élcelődést mellőzzük ha lehet.

#busz #hibás automata
2015. okt. 1. 20:06
 1/9 anonim ***** válasza:

a miskolci társasági szabályzat azt írja, hogyha nevezett utas bármilyen okból nem tudja érvényesíteni menetjegyét, a gépjárművezetőhöz kell fordulnia.

De mondjuk Miskolcon egyszerű, mert 15 éve elsőajtós felszállás van.

2015. okt. 1. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
74%
Egyrészt, ezt józan ésszel fel lehetne fogni, hogy ilyenkor a járművezető az illetékes, másrészt ha a "szeretett Hondáddal" közlekedsz (most tényleg be kellett ezt ide írni, vagy ettől tökösebbnek hiszed magad? mert nem leszel az -látod csak összehoztad, hogy élcelődjünk, csak más miatt), akkor egyáltalán miért érdekel?
2015. okt. 1. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
32%

Ja, a honda pont az ilyen faßkalapok miatt került be, de hát hülyék ellen nincs ellenszer.


Kérdező: Egy ismerősöm régebben azzal hajtotta el a kallert amikor sem az első sem a hátsó lyukasztó nem működött a villamoson, hogy ugyan mutasson már olyan pontot a szabályzatban hogy ő köteles szerszámokat magánál tartani a lyukasztók javítására. Bár ez legalább 20 éve volt és asszem olyan kocsiban volt ahol nehézkes lett volna a vezetőhöz menni.

2015. okt. 1. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
A buszvezetőhöz oda kell menni és megmondani, hogy mindegyik gépkezelő rossz. Ez esetben ő eltép egy jegyet és kész.
2015. okt. 1. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:

Oké. Szögezzük le, hogy elmondtátok szubjektív véleményeteket. Szívetek joga.


Ám innentől fogva objektív jogi passzusokra vagyok kíváncsi.


És el is mondom miért: mert nekem meg a szubjektív véleményem az, hogy ha évek óta olyanok a jegykezelő berendezések, hogy még a frissen vett jegyet is kínlódva veszik be, akkor abszolút nem tarton etikátlannak, ha helyet foglalok és nem foglalkozok a dologgal többet. Egyébként jelezném a volánért aggódóknak, hogy nyugaton ez teljesen normálisnak számító magatartás, ahol a jegykiadó- kezelő gépek hibájáért maximálisan a cég a felelős. Tehát ha ott nem működik a jegykezelő, ingyen utazhatsz. És nem mondanám, hogy ott sűrűn mennek csődbe közlekedési vállalatok.


Továbbá miután a jegyet megvettem, és ezzel az út árát megfizettem, nem gondolom, hogy az én felelősségem ha a jegy olyan állapotú, hogy az a jegykezelő gépnek gondot okoz. Itt jelezném, a témanyitásra okot szolgáltató esetben a jegy ugyan nem vadi új volt, de laikus szemmel nézve (nem technikai benfentesként) korántsem rossz állapotú, nem gyűrött, tiszta.


Nos, ezzel vázoltam az én szubjektív véleményem is. Ezek után senkiére nem vagyok kíváncsi. Objektív tényállásra igen. Egyébként az Agriavolánról van szó, az interneten közzétett üzletszabályzatukban semmiféle utalást ilyen esetekre nem találtam.

2015. okt. 1. 21:10
 6/9 anonim ***** válasza:

Én a szubjektív véleményem nem rád értettem.


Ha a szabályzatban nincs semmi akkor lehet pereskedni, már ha büntetni akarnak. Mert ők ógy gondolják hogy van alapja, te meg úgy hogy nem. Vagy fizetsz s elismered, vagy per. De ott meg lehet ép attól függ milyen gatya van a bírón.

2015. okt. 1. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Oké, most hagyjuk ezt hogy milyen gatya van a bírón. Kifejezetten és szigorúan most a jogi háttér érdekelne. Pusztán azért mert már nagyon unom, hogy a pénzt kifizeti az ember az amúgy sem túl színvonalas volán szolgáltatásért, de ha hiba adódik, akkor neki kell megalázkodnia. Még úgy is, hogyha a szabályszerű magatartásra kezdetben meg van benne a jószándék.
2015. okt. 1. 21:26
 8/9 anonim ***** válasza:
A Volán busz egyszerű, de vajon a BKV buszon is a sofőrhöz kell fordulni?
2015. okt. 1. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Értheted nyugodtan BKV-rs is. Vidéken Volán=Helyi. Legalább is Heves megyében. Máshol nem tudom.
2015. okt. 1. 23:22

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!