Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Jogomban áll-e fizetés után a...

Jogomban áll-e fizetés után a futár jelenlétében felbontani a dobozt, hogy az általam igényelt+sértetlen állapotú terméket küldte-e az eladó, ha nem, akkor erről jegyzőkönyvet felvetetni a futárral+visszakérni a pénzt +visszaküldeni a csomagot vele?

Figyelt kérdés

Kérdés még, ha a visszaküldés technikailag nem megoldható, mert más kód van a csomagon (ezt szokták említeni a futárok), akkor hiányos csomag esetében kinek a költségén és hogyan (pl. ugyanazzal a futárszolgálattal) tudom a terméket visszavitetni.


Nem kötözködésként vetem fel ezeket.


De a tapasztalatom, hogy a futárok általában nem merülnek bele az általam feltett kérdésekbe, hanem, miután megnézhettem, hogy nem sérült-e a csomag, fizetés után távoznak. Megértem őket, nem könnyű munka az övék, de úgy tudom, hogy ennél többre van ilyenkor a megrendelőnek joga. Legalábbis vannak olyan cégek, amelyek a következőket írják erről:


A kiszállítás időpontjában a csomagot tételesen ellenőrizze, a kiszállító cég munkatársának jelenlétében. Vetessen fel jegyzőkönyvet, ha valamilyen hiányt tapasztal a csomag tartalmában a mellékelt számlához képest. Ha áruhiány van, akkor küldje el címünkre a jegyzőkönyvet, és a hiányzó árucikket pótoljuk.



2015. okt. 30. 14:57
 1/6 anonim ***** válasza:
67%
Úgy kell tenni, ahogy az utolsó bekezdésben írtad, különben nem tehetsz semmit, ha esetleg mást találsz a csomagban, mint amit rendeltél. A futár köteles várni.
2015. okt. 30. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
88%

Nincs ilyenre lehetőség, mert a csomag tartalmához a futárszolgálatnak semmi köze nincs. Jogod van felbontani, mivel már átvetted, de neki nem kötelessége azt megvárni, főleg nem jegyzőkönyvet felvenni, és esetleg visszavinni. A sérült csomag más tészta, mert az szinte biztosan a futárszolgálat felelőssége, így arról mindenképp jegyzőkönyv készül, át sem kell venned (és kifizetned). Viszont arról, hogy mi van a csomagban, a szállító cég valószínűleg nem is tud semmi pontosat.


Arról neked kell gondoskodnod, hogy bizonyítsd, hogy a csomag tartalma nem volt megfelelő. Pl. cégek sok esetben videofelvételt készítenek a csomagbontásról. Az a legbiztosabb, mert egyébként csak egy állítás van a te részedről, ami általában sok mindenre nem elég.


Az utolsó bekezdésben emlegetett eljárás nem tudom, mire jó. A futárszolgálat munkatársa nem hivatalos személy, nem is felelős a csomag összeállításért, hogy az ő szava többet érjen, amikor azt állítja, hiányos volt a csomag. Ezt te magad is mondhatod. Vagy egy barátod, aki látta, amikor bontod a csomagot.

2015. okt. 30. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 Gugu Gabor ***** válasza:
100%

Ahogy fent írták a futár azért felelős hogy A-ból B-be sértetlenül időre eljuttassa a csomagot.

Szóval az egyetlen dolog amiért jegyzőkönyvet lehet felvenni az a sérült csomag, a csomag sérülése miatt sérült a csomagban lévő küldemény.

Ahhoz hogy a csomagban lévő akármicsoda, az amit te rendeltél, vagy a barátod küldött, működik nem működik stb a futárnak semmi köze.

2015. okt. 30. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
2015. okt. 30. 22:55
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Én mindig kibontom.

Megkérem hogy várjon egy kicsit.

Szép mosoly...

Egyszer átb#sztak, a lányomnak rendeltem Barbie ruhákat, és kaptam egy doboz szemetet.

Azóta egyszer próbálkoztak, akkor plüssjátékot rendeltünk, ott is próbálkoztak.

Akkor nem vettem át, vittem ki ragasztót, visszaragasztottam.

2015. okt. 31. 08:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszi, és ettől függetlenül az igaz, hogy csak külön, új vonalkóddal tudja a futár a terméket az eladó cégnek visszaküldeni? Vagyis várni kell kb. 1-2 napot, amíg a futár az említett módon visszaviszi, ha bizonyíthatóan az eladó cég küldött rossz árút, és kicseréli a régit egy újra. Valahol mintha ezt olvastam volna.
2015. nov. 3. 00:17

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!