Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Hogyan lehet kiszűrni a hamis...

Zsafff kérdése:

Hogyan lehet kiszűrni a hamis információkat? Hogyan taníthatom meg (tanárként) a gyerekeknek, hogy különbséget tudjon tenni egy hamis, bár nagyon igaznak tűnő állítás és egy igaz kijelentés között?

Figyelt kérdés

2018. jan. 9. 18:35
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Erre a kérdésre nehéz válaszolni.


Én a gyerekeimnek mindig azt mondtam, hogy ne üljenek fel a látszatnak, vizsgálják az okokat, a forrásokat. A legjobb kiindulópont mindig az eredeti forrásanyag.


Másrészt, ha a rendszer engedi, tanítsd a gyerekeket önálló gondolkodásra, önálló forráskutatásra. Merjenek kételkedni. Még a tekintélyben is.

2018. jan. 9. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
3%
Ha ezt tanárként nem tudod, akkor fölöslegesen tanultál öt évet. A pedagógia alfája és omegája. Légy olyan, akire felnéznek. Légy vezérfonal. És hinni fognak neked. Ennyi.
2018. jan. 9. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
Már nem tanítják a kritikus gondolkodást? Nálunk még volt, pedig 15 éve végeztem...
2018. jan. 9. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Még a tanárrá válás útján vagyok. Tanítják és foglalkozunk vele. Nagyon érdekel a téma, ezért kíváncsi vagyok, hogy más emberek hogyan vélekednek erről, valamint, hogy kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel kapcsolatban. Ezért is osztottam meg ezt a kérdést, hogy szélesíthessem a látókörömet, valamint, hogy a tankönyvekben leírtak mellett tapasztalati megoldásokra is ráláthassak. Köszönöm az eddigi válaszokat! :)
2018. jan. 9. 20:29
 5/6 anonim ***** válasza:
Adj nekik olyan feladatokat olyan témákban amik érdeklik őket, Legyen az Tv sorozatból Játékból vagy bármi hasonló hogy utána is járjanak hogy az állítások igazak vagy hamisak bár ez a módszer rengeteg energiádba fog kerülni mert jómagadnak is kutatnod kell
2018. jan. 10. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Szerintem példákon szemléltetve lehet ezt a legjobban tanítani, nem "elméletben". Bemutatod a példákat, sokat, aztán megkérdezed magukat a gyerekeket, hogy szerintük hogyan lehet megkülönböztetni. Minden példánál megbeszélitek, hogy abban az adott esetben miből lehet rájönni, hogy nem valós az állítás, és hogy mi volt a gyanús. A példákat persze a gyerekek korához kell igazítani, minél kisebbek a gyerekek, annál egyértelműbb gyanújelek kellenek.
2018. jan. 10. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!