Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » A gyártóknak felelősséget...

A gyártóknak felelősséget kell vállalnia a hibás termékük által okozott károkért?

Figyelt kérdés

Mivel informatikus vagyok így ebből mondok példát.

Ha a szerverteremben veszünk egy AIO folyadékhűtést a processzorra, mert most már szokás nem úgy mint pár éve, majd az meghibásodik azonnal vagy rövid időn belül, akár a pumpa, vagy akár eresztés, akkor az AIO gyártójának felelősséget kell vállalnia a több százezres, vagy eresztés esetén több milliós kárért?

(Tudom hogy erre nagyon kicsi az esély, főleg szerverekre szánt cuccok esetén, de most ettől tekintsünk el, tegyük fel hogy bekövetkezett az ami 1000000000 esetből csak 1-szer.)


Ha csak hosszú évekig pereskedés lehet a megoldás, akkor volt-e már erre precedens?


2019. júl. 5. 18:56
 1/5 A kérdező kommentje:
Kérlek ne akadjunk fel a példánál hogy ezért kell még mindig léghűtést venni stb, mert ez csak egy példa, illetve informatikán kívül is lehetne mondani bármit.
2019. júl. 5. 18:57
 2/5 anonim ***** válasza:

Elméletileg igen.

A valóságban azonban a bíróságnál kell elérni hogy meg is ítélje azt a kártérítést. És bizonyítanod kell, hogy kellő gondossággal jártál el, vagyis hogy felkészültél olyan esetre amikor valami meghibásodás lép fel és a kár a lehető legkisebb legyen.

A gyártó felelős az ő termékéért és az okozott kárért, azért viszont te vagy a felelős, hogy megpróbáld ezt elkerülni.

Egyszerű példa: ha egy kávéfőző zárlatos lesz, attól leéghet az irodaház. A kávéfőző gyártója felelős a kárért, de kártérítést csak akkor fognak vele fizettetni a kávéfőzőn és a zárlatos vezetéken kívül, ha te bizonyítod, hogy volt tűzjelző berendezés az irodában, vagy hogy betartottad a tűzvédelmi előírásokat és a kávéfőző nem a használt papírokkal teli tálca közepén csücsült, hogy egy szimpla zárlattól legyen minek meg is gyulladnia. Ha te betartottad az előírásokat és mégis tűz volt, akkor a kár bizony a kávéfőző gyártójának a kára.

de ahogy én hallottam, fizetni csak akkor fizetnek ha nagyon muszáj.

De erre találták ki a biztosítást!

2019. júl. 5. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Igen, de ehhez természetesen bizonyítani kell hogy a hiba kizárólag a gyártói oldalon múlott, felhasználói oldalról megelőzhetetlen volt a dolog.
2019. júl. 5. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Ha igényesen üzemeltetsz IT infrastruktúrát, akkor csak brand szervereket használsz, szóba sem jöhet az, hogy megtuningold a hűtésrendszerüket, mert ilyen kockázatot örültség lenne felvállalni.


Az IT működés úgy van kialakítva, hogy minden kockázat kezelt. Pl. privát felhőkbe, fürtökbe van szervezve minden szerver, így egy szerver kiesése semmilyen szolgáltatás fennakadást sem okoz. Gyártói gari vagy karbantartási szerződés biztosítja, hogy ha IT infrastruktúra bármely hardvereleme meghibásodik 24 órán belül a helyszínen javítják vagy cserélik.


Otthoni gépeket (legyen az autó, szerver) szokás csak gyártói előírástól eltérően tuning alkatrészekkel vagy utángyártott alkatrészekkel javítani/bővíteni. Ennek is az a játékszabálya, hogy ha megteszed, akkor a tuning/utángyártott alkatrész gyártója, csak a saját alkatrészére vállal garit, arra nem, hogy abba a gépbe, amibe beépítik esetleg kárt tehet.

Az tuning/utángyártott alkatrész beépítésével pedig ugrik a gépre a gari.

2019. júl. 5. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A gyártó az adott termékére vállal garanciát. Kártérítést az adott termék megvásárlásakor leszurkolt összegig tudsz érvényesíteni. Az, hogy te mire használod már a te felelősséged és erre találták ki a biztosítást.

A magyar jog nem ismeri a precedens fogalmát.

2019. júl. 5. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!