Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Egy gb-nyi adat kinyomtatásáho...

Egy gb-nyi adat kinyomtatásához hány a4-es papír szükséges?

Figyelt kérdés
(info órai feladat)

2020. szept. 8. 10:27
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
0%

#10: De, teljesen meghatározható.

Szimpla köznapi feladat (az "infó óra" nagyon erre enged következtetni), nem kell túlgondolni.

2020. szept. 8. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
9%

#11 Az informatika egy egzakt tudomány. :)

Egy "köznapi feladatot" meg lehet oldani többféle módon is, ez igaz. Ugyanakkor egy feladatnak csak akkor létezik több jó megoldása, ha a megoldások ugyanarra az eredményre jutnak. Ha eltér az eredmény, akkor vagy a megoldás rossz, vagy a feladat.


Itt az utóbbi...

2020. szept. 8. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
0%
#12: De ez nem tudományos szakemberképzés, hanem szimpla általános-/középiskolai közismereti informatikaóra gyerekeknek.
2020. szept. 8. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
9%

#13

Erről estig vitatkozhatunk, de szerintem elbeszélünk egymás mellett.

Nyilván egy gyerekeknek szóló feladat legyen egyszerű(bb), -természetesen ezt én is így gondolom- ugyanakkor fontos, hogy a kérdés és a feladat precízen legyen megfogalmazva a gyerek korosztályának megfelelő szinten.


- egyrészről ezzel példát mutatunk neki, mert később ezt elvárják (precizitás)

- másrészről a "mire gondolhatott a költő" kérdést hagyjuk meg irodalom órára


A matematika, fizika, informatika, stb... a precizitásról szól. Ezeknek a tudományoknak az ALAPJAIT pont a közoktatásban sajátítják el (vagyis kellene). Középiskolában sem elfogadható érv, hogy "én így értettem a matekfeladatot", mert ilyen feladat nem szerepelhet egy tankönyvben. Világos és egyértelmű szabályok írják le, mit hogyan kell értelmezni és melyik kifejezés alatt mit értünk. (Legalábbis iskolás szinten még biztosan, a tudományos körökben zajló vitákat direkt nem veszem ide.) Tehát ennek megfelelően vannak megfogalmazva a feladatok is. Egyértelműen.


Az informatikát pedig inkább a matekhoz hasonlítanám, mint az irodalomhoz. Értem, hogy "általánosságban így SZOKTUK értelmezni", de egy feladat ne értelmezés kérdése legyen. Mennyiből tart +1 mondattal pontosítani? Szerintem ez trehányság a tanár részéről és ezt úgy mondom, hogy pedagógus felmenőkkel rendelkezem jómagam is.

2020. szept. 8. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:

Illetve annyival kiegészíteném a #14-es hozzászólásom: hogy jelen esetben feltételezzük, hogy a feladat szövege valóban csak ennyi.


Ugyanakkor arról sem szabad megfeledkezni, hogy lehet nem is így szerepel a papíron és a kérdező hiányosan/pontatlanul írta ide le ezáltal gondolom azt, hogy a tanár rosszul tette fel a kérdést.


Ugye mennyit számít, hogy valamit hogy értelmezünk és mit feltételezünk? :) Teljesen eltérhet az eredmény...


Tehát én is pontosítom a kijelentésem (mielőtt mindenki azt szűrné le, hogy "csak az oktatást szidom"): SZERINTEM a feladat szövege pontatlan. (Hogy a tanár tette így fel a kérdést vagy a gyerek írta le hiányosan azt nem tudhatjuk...)

2020. szept. 8. 12:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 anonim ***** válasza:
45%

"A matematika, fizika, informatika, stb... a precizitásról szól. Ezeknek a tudományoknak az ALAPJAIT pont a közoktatásban sajátítják el (vagyis kellene)."

Csak a közoktatásban egyszerűsített modellekkel dolgoznak, pont azért, mert kevés alapismerettel rendelkeznek.


Azt megtanulja a nebuló hogy 1 GB adatmennyiség (látod, az informatika sem annyira precíz, a decimális/bináris prefixumokkal is hadilábon van) az 1024 MB (1024*1024 kB, és így tovább), megtanulja hogy egy karakter az 1 bájt (és most ne menjünk bele az Unicode-ba és hasonló nyalánkságokba) vagyis 8 bit, annak meg utánanéz, vagy kipróbálja, hogy egy A4-es oldalra alapbeálításokkal mennyi karakter fér el.


Még egyszer kiemelendő: ez nem szakemberképzés, hanem közismereti képzés.

Úgy, hogy a fodrásznak készülő Julika is megértse (elnézést a fodrászoktól és a Julikáktól, mondhattam volna kőművesnek készülő Pityukákat is).


Mint például fizikában az ellenállás tárgyalásánál kezdetben szimplán R = U/I.

Nem megyünk bele a hőmérsékletfüggésbe, nem vesszük elő a vektorizált formát.

2020. szept. 8. 12:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/18 anonim ***** válasza:
9%

A fizikai példád jó és elfogadom, de az Unicode és a DPI tananyag az iskolában:

[link]

(Lehet idén nem, ez még a 2012-es NAT szerint van).

"az elkészült dokumentumot txt formátumban (mentéskor

megadhatod a kódolást is, amely lehet ANSI, UNICODE vagy UTF-8), (Az ASCII (American Standard Code for Information Interchange) kódkészletben az angol ábécé kis- és nagybetûi, a számjegyek, az írásjelek, valamint néhány vezérlô

karakter 0-127 közötti számértéknek felel meg. Az ANSI kódtábla az ASCII kódtábla 8 bitessé (1 byte) kiegészített változata. Az Unicode kódtábla 2 vagy 4 byte-on tárolja a karaktereket. Az UTF-8 kódolással ugyanabban a dokumentumban

többféle kódlap használható (8 bites Unicode átalakítási formátum, Unicode Transformation Format), változó hosszúságú

kódolással (1-6 byte) képezi le az Unicode kódtáblát."


"A síkágyas szkenner, vagy lapszkenner jellemzô felbontása 600 dpi (dot per inch,

azaz pont per hüvelyk, ahol 1 hüvelyk=2,54 cm), amely az inchenként beolvasott képpontok

számát jelenti, azaz milliméterenként körülbelül 24 képpontot. A színmélység azt mutatja

meg, hogy egy képpont színét hány biten tároljuk, vagyis maximálisan hány színt használhatunk a képben. A nagyobb színmélység több színt, az eredeti kép pontosabb színvisszaadását teszi lehetôvé, de egyben a fájl méretét is növeli. 8 bites színmélység esetén 256,

a 16 bites (High Color) színmélység esetén 65 536, a 24 bites (True Color) színmélység

esetén 16 777 216 színt használhatunk"


és ez csak a gimi 9-10. osztályos anyaga.


Tehát a példád jó, amennyiben olyan paraméterekkel szeretném kiegészíteni, amit nem is tudhat(na). Itt viszont ezek a tananyag részét képezik. Sőt, valamelyik éven talán konkrétan még az ASCII kódtábla is tananyag volt az általános iskolában (fogalmam sincs minek) de azt hiszem azt már kiszedték belőle szerencsére.


De nem akarom tovább hasogatni a szőrszálakat, a GB <> GiB mértékegységbe sem kötöttem bele direkt.


Csak azt akartam érzékeltetni, hogy az egyszerűsített modell, nem azt jelenti, hogy a tananyag szempontjából nézve is pontatlan a feladat, hanem az adott korosztály ismeretének megfelelő, de pontos.


Nekünk matekból is mindig kiemelte a tanár, hogy: "negatív számból nem vonunk gyököt (a racionális számok halmazán!)" és ez akkor pont elég infó volt. Nyilván nem tanultuk az irracionális számokat, de nem rögzült be hülyeség. Szóval gondolom érted, hogy mit akarok ezzel érzékeltetni.


Értem az érvelésed, de az egyszerűség != pontatlanság.

2020. szept. 8. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 anonim ***** válasza:
0%

Régen, mikor még nem voltak közösségi oldalak, hanem IRC szervereken cseteltünk, a kártékony felhasználók azzal tudták a többieket és a moderátorokat bosszantani, hogy szétárasztották a csatornákat szöveggel. Akkor egybefüggő szöveget nagyobb fájlokból tudtak kinyerni, ilyen volt pl a doom.wad állomány, de mindössze kb 40MB volt, ami viszont akkor soknak számitott. Ez kb 335 millió betűt jelent a forrásban. Ha azt veszed, hogy egy A4-es oldalra 12 pontos betűvel, átlag sorközzel, szóközzel 1500 karaktert tudsz leirni, akkor akkor innentől csak egy osztás kérdése, hogy hány A4-es oldal szükséges az egészhez, ami csak 40MB. Te tulajdonképp 1024MB-ot kérdezel, szóval 335 millió x 25 betű lesz a vége, amit eloszthatsz 1500-zal. Ennyi A4-es oldal.

Persze itt pontos érték soha nem lesz, megteheted, hogy csökkented a betűméretet, szóközt, sorközt, növeled az oldaltükröt, stb.

2020. szept. 8. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!