Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Telekom téves rendelés esetén...

Telekom téves rendelés esetén visszakérheti az árát?

Figyelt kérdés
Haverom 1db XBOXSeries S et rendelt a telekomtól és annak megfelelő árát fizette ki,gari papirok is csak 1db ra szól, viszont 2db ot küldek ki. Logisztikán követtek el hibát, beszedhetik az árát vagy lehet bármi következménye?

#Xbox #Telekom #téves rendelés
nov. 13. 21:23
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Persze, hogy lehet. Ha 1 db eszközt rendeltél, 1 db-ról állították ki a számlát és 1 db-ot fizettél ki, akkor semmilyen jogot nem kaptál 1 darabnál több átvételére vagy használatára. Ez a jogalap nélküli gazdálkodás.


"Ptk. 5:9. § [A jogalap nélküli birtokos helyzete és kiadási kötelezettsége]

(1) Aki jogalap nélkül van a dolog birtokában, köteles a dolgot a birtoklásra jogosultnak kiadni.

[...]

5:11. § [A dolog hasznainak kiadása és a jogalap nélküli birtokos felelőssége]

(1) A jogalap nélküli birtokos köteles a jogosultnak kiadni a dolog meglevő hasznait, kivéve, ha ellenszolgáltatás fejében jutott birtokához és jóhiszemű volt.

[...]

(3) A rosszhiszemű jogalap nélküli birtokos köteles megfizetni azoknak a hasznoknak az értékét, amelyeket elfogyasztott vagy beszedni elmulasztott, továbbá a szerződésen kívül okozott károkért való felelősség szabályai szerint köteles megtéríteni a dologban bekövetkezett mindazon károkat, amelyek a jogosultnál nem következtek volna be."


Egyszerűsítve: vagy vissza kell adnod a jogosulatlanul átvett terméket, vagy meg kell fizetned az árát. Nincs olyan, hogy benézték és így jártak. Ne várjátok meg, míg bíróságra viszik. Logisztikán vissza fogják követni, hogy kihez ment ki tévesen.

nov. 13. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Mint írtam ez teljes mértékben a telekom hibája,így szerintem ezt a hibát a logisztikán dolgozón fogják elszámolni aki ezt tévesen elcsomagolta akármilyen szándékból vagy hibából fakadóan. Már második hete hogy nem szoltak haveromnak így ez is elévüléshez vezet. Max leltárnál észreveszik és valaki kirugnak azt pá. Szerintem....
nov. 13. 22:03
 3/12 A kérdező kommentje:
Az meg teljes mértékben abszúrd hogy kifizesse 2 konzol árát mikor csak 1 et rendelt,és a telekom követte el a hibát. Garipapirok meg rendelésről minden papir is csak 1 termék árát fedi. Itt pernek nem sok alapja lenne :D
nov. 13. 22:07
 4/12 anonim ***** válasza:

5 év az általános elévülési idő. A rosszhiszeműség már megáll, hogy észlelte a hibát és nem jelezte a hibás teljesítést. A hibás teljesítések csökkentése és lopások megakadályozása miatt be szokták kamerázni a logisztikai helyeket, úgyhogy akár még bizonyítani is tudják, hogy rossz csomagot állítottak össze, amit szintén bizonyíthatóan átvettek.

A logisztikán dolgozó hibája világos. De a jogtalan elsajátítás is az átvevőnél.


"Btk. 378. § (1) Aki [...] b) a véletlenül vagy tévedésből hozzá került idegen dolgot eltulajdonítja, vagy nyolc napon belül nem adja vissza,

vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."

nov. 13. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

És az hol áll hogy köteles jelenteni ha téves rendelés történt?

Nem látok benne logikát hogy ők követték el a hibát, az intern rendszerükben ott a hiba de minden más úgy lett elkönyvelve hogy 1 et küldte ki és 1 et vettek át. Nekik kötelességük értesíteni a kundshaftot, de még ezt sem tették meg.

nov. 13. 22:27
 6/12 A kérdező kommentje:
Még azt sem tudják bebizonyítani a szerencsétlenek hogy kettőt küldtek el. Minden arra utal hogy aki elcsomagolta logisztikán ő rakta el magának. Kivéve ha kamerán látszik hogy el is csomagolta. Én németben dolgozom és tudom hogy se gyártósoron se logisztikán nincs kamera. Magyarba nem tudom hogy kameráznak e vagy sem.
nov. 13. 22:32
 7/12 anonim ***** válasza:

Bemásoltam. Az átvevő tudja, hogy tévedésből került hozzá +1 darab, és az összes papír ezt igazolja. Btk. 378.§ megáll. A kérdés már csak az, mennyire akar majd a szolgáltató utána menni.

Ha ott van egy kamerafelvétel, munkalap, vagy bármilyen nyilvántartási lap, hogy 2 db lett kiadva neki, de a rendelésen 1 db van, az ki fog ütközni a rendszerben legkésőbb egy leltár során, hogy eltérés van a készletben. Csak össze kell vetni, hogy a kiadási jegyzék a rendelési darabszámmal kinél nem egyezik.

nov. 13. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

Mivel ez tévesen kiküldött termék így a vevő a "károsult" ha átvette ha nem. Lehet betelefonál nekik jövöhéten a hibáról, ami engem illet én biztos nem intézkednék mikor a hiba az ő oldalukról történt. Ennek egy logikus kimenetele lehet,a csomagot előkészítő dolgozót vonják felelőségre.

A rendelőt fogyasztójogi törvények védik.

nov. 13. 22:53
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
Attól az még nem a tiéd. Ha az eladó visszakéri köteles vagy eredeti állapotában visszaadni. Persze nekik kell utána menni, például futárt küldeni érte, azt nem várhatják el hogy te ugrálj vele vagy saját költségre add fel, mert nem te hibáztál (azt nem tudhattad előre, hogy kettő lesz a csomagban amikor átvetted, mivel egyet vártál amiről számlád is van, jogosan vetted át a csomagot). Ha nem keresi az eladó idővel elévül és megtarthatod, de addig jobb ha nem bontod ki, mert az emiatti értékcsökkenést rád verik.
nov. 13. 23:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Update: Haver bnőjének rokona rendőr parancsnok, megkérdezték mi történik ilyenkor, és azt igazolta amit én is mondtam a hiba a telekom logisztika oldalán van, ha nem értesítik egy rövid időn belül a vásárlót a csomag marad és semmi sem kötelezi a vásárlót hogy visszaküldje mivel az egész tranzakció onnantól lényeges hogy a csomagot 1 db konzolként könyvelték el. Logisztikán az elkövetett hibáért pedig a hibát elkövető alkalmazott lett felelőségre vonva. Nem a bizonyíték a lényeges hanem ki követte el a hibát.
nov. 14. 15:05
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!