Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Blender UV MAP textúrázás. Az...

Joules83 kérdése:

Blender UV MAP textúrázás. Az UV MAP-ot hogyan kell átméretezni, áthelyezni a mintaképnek megfelelően?

Figyelt kérdés

Egy objektumról,hogyan lehet méretarányos(!) UV mapot készíteni ?

(Egy nem azonos oldalakkal (pl.1-4-9) rendelkező hasábról készült UV map hálója pontosan olyan mint egy szabályos kockáé azaz a UV lapok minden oldala egységnyi.)

Hogyan lehet a különböző face-król egyszerre készült UV lapokat áthelyezni átméretezni, a betöltött textúra képnek megfelelően.



#textúrázás #Blander #UVmap
2016. máj. 11. 12:20
 1/4 tabaki ***** válasza:

Nemigen tudom, hogy pontosan mit művelsz, de gyanítom, az első problémádnak az lehet az alapja, hogy az a bizonyos hasáb objektummódban lett átméretezve, tehát a Blender szempontjából az továbbra is egy kocka, amely el van torzítva. Ha ez a helyzet, a 3D-ablakban Ctrl+A után válaszd a Scale menüpontot, vagyis közöld a programmal, hogy azt tekintse torzítatlan eredeti méretnek.

Az utolsó mondatodnak többször nekifutottam, de nem vagyok képes értelmezni. Az UV-szerkesztőben mindenesetre az összes kijelölő és mozgató parancs ugyanúgy működik, ahogyan a 3D-modellezőben megszoktad.

2016. máj. 11. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 tabaki ***** válasza:

Lehet, hogy hasznos, valamennyire a témába vág:

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__7..

2016. máj. 12. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:

Kedves tabaki


Köszi az infot, így már arányosabb az UV map.

A 2. kérdés az volt, hogy az UV lapokat, hogyan lehet a síkban átrendezni.( Ez 'Face Select Mode' mód lenne, ahol a lapokat lehet manuálisan eltologatni. Az átmozgatott élek átfedésmentes egymáshoz igazítására van-e valami módszer?)

Ezen kívül jó sok kérdésem lenne.

0. Létezik-e olyan magyar nyelvű blender kézi könyv a taxative tartalmazza az összes parancs leírását ?

2016. máj. 15. 18:14
 4/4 tabaki ***** válasza:

Bár az ikonja nem ugyanaz, az UV-szerkesztő alsó menüsorában ugyanúgy beállíthatod a lapkijelölést, mint a 3D-ablakban. Én egyébként ettől függetlenül általában a pontkijelölést használom, és az egy felülethez tartozó pontokat az L billentyűvel jelölöm ki -- ha az szét van vágva lapokra, akkor ez értelemszerűen egy lapot jelent. Élek illesztése általános esetben: Kijelölöm az egybeeső két pontot, és nullára méretezem (S0, utána Enter), majd G-vel a megfelelő helyre viszem őket. Szabályos függőleges/vízszintes sorokba rendezendő pontok esetén: Kijelölöm a sor vagy oszlop pontjait, utána W, majd a megjelenő menüben az Align X-szel függőleges oszlopba, vagy Align Y-nal vízszintes sorba állíthatom őket, aszerint, hogy melyikre van szükség. Ezt a menüpontot még nem magyarították, de szerintem ez elnézhető a magyarblender.hu lelkes önkénteseinek, akik egy-két verzióval ezelőtt szabódtak: Igaz ugyan, hogy már egész jól állnak a program fordításával, de körülbelül tizenötezer bejegyzés még hátra van... Kissé sziszifuszi munkának tűnik annak függvényében, hogy közben jönnek ki az újabb verziók.

A parancsok tételes felsorolásáról nem tudok, de ugyaninnen jó két kötetes oktatókönyv tölthető le PDF-ben, „Blender Kódex -- Alap-vető ismeretek” címmel. Ha eddig még nem találkoztál vele, érdemes tanulmányozni.

[link]

2016. máj. 16. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!