Kezdőoldal » Számítástechnika » Egyéb kérdések » Blender: Animációs készítés...

Joules83 kérdése:

Blender: Animációs készítés közbeni objektum beállítások (pl. Constraint, Material, stb. ) módosítások?

Figyelt kérdés

Az objektumok helyét, méretét, irányát KeyFramek-ben kell megadni(IKEY) ez egyértelmű.

Az animáció készítés kulcskockáiban hogyan lehet az objektumok tulajdonságait (pl. Constraint , Parentolás, Materiál) menet közben megváltoztatni ? például

1: A kamerát a "Track To" Constraint-tel fixen rá lehet irányítani mozgás közben egy másik objektumra, viszont ezt beállítás hogyan lehet a kulcskockánál kikapcsolni, vagy másik objektumra irányítani.

(Megadni azt, hogy az két kulcskocka közt mely Constraint legyen(ek) bekapcsolt állapotban?)

2: Adott két objektum amit az animáció elején és végén külön-külön kell mozgatni, viszont az animáció közbenső részében össze kellene őket parentolni, hogy egyszerre legyenek vezérelve, majd e mozgás után szét kellene őket választani, hogy külön-külön lehessen őket animálni a befejező szekcióban.

3. Animáció készítés közben hogyan lehet kamerát váltani ?

4. A jelenet közben egy objektum láthatóságát ki/be kapcsolni (pl. lámpa) illetve a lámpa fényerejét változtatni. (pl. az intenzitás behozni a IPO Editorba)

(Az irány és helyváltoztatás nem gond)


A válaszokat előre is köszönöm.



2016. máj. 20. 00:40
 1/3 A kérdező kommentje:

A 3. pont időközben megoldódott.

( Timeline: Marker és Ctrl+B: logikus :-\ )

2016. máj. 20. 01:48
 2/3 tabaki ***** válasza:

Sajna, pont nincs egy Blender a közelben, hogy ellenőrizzem, de a következő ötleteim vannak:

1-2.: Nem tudom, hogy a teáltalad elképzelt módszer megvalósítható-e, én emptyk használatával kerülném meg. Tehát (1) a kamera egy emptyt nézne, amely először az első tárggyal mozogna együtt, utána a másodikkal, illetve (2) a tárgyak egy emptyhez lennének parentálva, amikor külön akció van, akkor őket mozgatod, amikor közös, akkor meg az emptyt.

4. Általában a beállítópanelok értékablakaira állva is rögzítheted az aktuális értéket az I megnyomásával. Ezután az megjelenik az IPO Editorban is, tehát ott is tudod szabályozni, ha kényelmesebbnek találod.

2016. máj. 20. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Kedves Tabaki!


1. Mivel az Kamera tulajdonságait animáció közben nem tudom változtatni ezért annyi kamera lesz felvéve ahány féle svenkelés lesz és kamerák lesznek váltogatva.

4. Hogy objektum tulajdonságokat is fel lehet venni az IKEY-jel a Properties adatmezőinél is számomra a teljes új REJTETT funkciója a BLENDER-nek. Furcsa, hogy az "Alap-vetés" könyvben illetve egyéb leírásokban, tutoriálokban sem említették e lehetőséget.

2016. máj. 20. 13:48

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!