Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Panelházban szakadozó internet...

Brokenbone kérdése:

Panelházban szakadozó internetre megoldás?

Figyelt kérdés

Óbudai panelban lakom, és már a második internetszolgáltatónál tartunk de nagyon rossz az internetszolgáltatás. Először Digi volt, kb. egy évig utána felbontottam és jött a Vodafone.

Kábellal használjuk a számítógépeket és laptopokat és így is folyamatosan szakadozik, 5 percenként ledob és sokszor a telefonok wi-fi csatlakozása is ócska, ugyanúgy szakadozik.

Ha stabil netet akarok pl. itthoni munkához akkor usb kábellal osztom meg telefonról a Telekom mobilinternetet.

Amikor a Vodafone szakija volt itt beszerelni akkor említett olyasmit, hogy Telekomos kábelek vannak beépítve a házba alapból amik rosszak, így sajnos mindig is problémás lesz egy lakásból nem lehet gyökeresen megoldani.


Esetleg tudtok ajánlani valami megoldást, vagy akár alternatívát?



dec. 14. 20:25
1 2
 1/14 Dongaben ***** válasza:
100%
Előfizettél egy szolgáltatásra, ahol garantálták a kapcsolat minőségét, sebességét. Őket kell "rugdosni". Ha egy másik szolgáltató, korábban behúzott kábelét használják, ami szar, az ő felelősségük! Húzzanak új kábelt! Ennyi.
dec. 14. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Vodafone-nál van valami probléma. Itt is szakadozott a net, a tv pixeles lett néha csíkban.

Elsőre lehet a TV rossz...válasz, aztán kiderült a házban másnak is hasonló probléma volt, ők is telefonáltak nekik. Most megcsinálták.

Őket nyaggasd, ne add fel. Kérdezz meg másokat a házban, az elég hatásos, ha többen is szólnak.

Amúgy kb 2 éve volt hasonló, akkor is esett egy kis hó.

dec. 14. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Ja, 11. kerület.
dec. 14. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
55%

Tehát váltottatok a normális Digiről a köztudottan vacak Vodafonera? Gratulálok! Feltételezem, hogy a szolgáltató hulladék routerét használtátok, ahelyett, hogy egy normális saját routert állítottatok volna be.


Azt legalább megnézted, hogy amikor megszakad a net, akkor ténylegesen le is dobja a kapcsolatot a modem (logban látszik), vagy csak a helyi hálózat nem megy?


Tehát: vegyél egy tisztességes routert, állíttasd a szolgáltató eszközét bridge módba (Diginél ezt magad meg tudod tenni, Vodkafonenál nem tudom, hogy egyáltalán lehet-e) és húzz ki egy normális CAT5e vagy CAT6 kábelt, akkor nem lesz gond.

dec. 15. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:

Volt saját router és ugyanúgy szutyok volt a Digis net, és rendes CAT5E kábel volt mindig is, és így is problémás.

Ezeken a körökön már végigmentünk.


A Vodafone-nak már jeleztem egyszer vagy kétszer de akkor a továbbiakban majd próbálom mégtöbbször ha előfordul ez, aztán max. keresek egy másik szolgáltatót ha egyeztettem a lakókkal náluk mi az ami működik.

dec. 15. 15:45
 6/14 anonim ***** válasza:
Oké, a Digi is rossz volt, de konkrétan a modem szakadt le, vagy csak a router? A rounteren a logokban látod, ha a PPPoE kapcsolat szakad meg, meg ugye ha a router visszaping, de egy Google pl nem, akkor valszleg a szolgáltatónál van gond, de ha ilyenkor a router se ping vissza, akkor a router a probléma, vagy a kábel valahol.
dec. 15. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

A gond, hogy nem fognak új kábelt kihúzni a kedvedért. Lehetne kötbéreztetni őket, meg fogyasztóvédelem, meg hírközlési hatóság, de szerintem ez olyan macera a részedről, hogy csömört kapsz mire vége.


Javaslatom: Vegyél egy 4G LTE képes routert (sim kártya fogadós). Majd keresel egy neked megfelelő mobilnet-szolgáltatót, te tudod mekkora adatforgalom kell. Az optikai nethez képest ez sem atom-stabil, de még mindíg jobb mint amivel most kínlódsz.

dec. 16. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

A belső kábelezést ingyen megcsinálják évente egyszer. Nálam azt is tesztelték, hoztak 10 méter koaxot, a lakás előtt rákötöttek, de akkor is gond volt, szakadozott. Mondjuk ezt a harmadik technikus csinálta csak meg...


Akkor néztek körül a voda központokban, és meg is találták a hibát, elhárították.

dec. 17. 10:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim válasza:

Ha Koaxon jön be, akkor annyi, hogy nekem egyszer méregettek ellenállást (OHM) és valami elosztót vagy mit betettek. Hogy az ellenállás az idális értéken jöjjön a Internet modem-be. (Alapból ugye szoktál elosztani TV koax és Net koax között. Ha ott valami rosszul van, akkor az ellenállás túl nagy vagy kicsi lehet. De nem vagyok elektrotechnikus.) Az valamennyit javított, hogy ne szakadozzon annyit a központtal a kapcsolat.

Elvileg a szakadozási arányt - ilyenkor a router nem emlékszem, hogy totál újra indult-e, de szerintem igen. Villog meg minden.


De szerintem a szakadozási számokat látják a központból is. Nekem szerencsém volt, még jópár éve, a UPC-sek rögtön elismerték és ránéztek és kiküldtek valakit.



A másik dolog, ami segített nekem nemrégiben: a connectbox-ot átváltottam bridge mód-ba és aztán vissza és valamiért utána stabilabb lett a net. Rejtély. (Egy sima újraindítást ezt nem eredményezte.) De ha jól értem, te már alapból bridge-ként használod? Azt írtad, hogy a saját router beüzemelésen már túl vagy.


Esetleg még itt találhatsz valami hasznosat:

[link]

dec. 18. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Ez a bridge mód érdekes, amit 9. írt. Próbáld akkor ki -bekapcsolni.
dec. 18. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!