Kezdőoldal » Számítástechnika » Internet » Megírná nekem valaki, hogyan...

Megírná nekem valaki, hogyan kerül be a Google-ba egy szöveg, amit valaki valakiről írt, és nekem pl. csak a nevet kell beírni, és olvashatom az illetőről, amit írtak róla?

Figyelt kérdés
Arra gondolok, hogy pl. én keresek egy orvost, akinek tudom a nevét, és a google-ban megtalálom, hogy mikor, hol rendel. EZ PL. HOGYAN KERÜL A GOOGLE-BA? .....2.Egy másik téma: Hogyan kerülne a nevem Google-ba írásával pl. a weblapom, ami működik az interneten, de a címe bonyolult, és én azt szeretném, hogy a Google-ba csak a nevemet kelljen beírni, és megmutatná a Google az elérhetőséget?

2018. ápr. 23. 14:51
 1/2 CspCsj ***** válasza:

Első kérdés a Google-kereső funkciójára vonatkozik, hogyan működhet:

[link]

[link]


A keresés találatainak helyezéseit pedig keresőoptimalizálással (SEO) lehet javítani:

[link]

[link]

2018. ápr. 23. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Figyelj, attól, hogy háromszor írod ki három féle formában ugyanazt a kérdést, nem fogsz előbb választ kapni.

Elmondom vázlatosan, hogy működik a dolog.


1. Van a domain, azt már tudod, micsoda, és van a tárhely. Mint ahogy minden háznak van címe, ugyanúgy van minden weboldalnak domain címe, és ahogy minden cím alatt van egy ház, ugyanúgy minden domain alatt van egy tárhely. Ezen a tárhelyen van a weboldal, és a hozzá tartozó fájlok (képek, videók, stb.). A házban laknak az emberek, a tárhelyen meg az adatok laknak :) (Zárójelben: nem minden tárhelyhez tartozik domain cím, ill. nem minden domainhez tartozik tárhely, valamint egy domain alatt több tárhely is elérhető lehet ún. subdomain-eken keresztül, és az is igaz, hogy nem minden domain weboldalra mutat, vannak, amik ftp-re, e-mail kiszolgálóra, vagy valami másra...). A domain címet és az IP címeket erre a célra telepített számítógépek kötik össze (DNS névfeloldó szerverek).


2. A honlapokat HTML leírónyelven készítik, emellett használnak még CSS-t a honlapok megjelenésének kialakítására, és JavaScriptet, hogy interaktívabb legyen. Ezek a dolgok, tehát a HTML+CSS+JS letöltődik a kliens számítógépére is, és ott kerül értelmezésre. De van itt még egy dolog, amit úgy hívnak, hogy szerver oldali script nyelv. Ez, mint a neve is mutatja, nem a te (kliens) gépeden kerül értelmezésre, hanem azon a gépen, ahonnan letöltöd a honlapot (ez sok esetben ugyanaz a gép, amin tárolva van a honlap, de nem feltétlenül!). Ez a scriptnyelv tud olyan dolgokat, mint pl. felhasználói regisztrációk kezelése, a tárhelyen lévő adatbázishoz való hozzáférés, stb. Erre a célra általában a PHP programozási nyelvet használják, de vannak mások is, pl. Python, ASP.NET, JSP, stb.

A honlapok többségét webfejlesztők készítik. Ez egy szakma, ráadásul elég összetett; van, aki csak a kliensoldali dolgokhoz ért (HTML+CSS+JS), van, aki a háttérhez (PHP, Python, stb.), és van, aki mindkettőhöz.

De sokszor nincs szükség arra, hogy olyan egyedi funkciók legyenek a honlapon, amihez webfejlesztőre lenne szükség. Például, egy bloghoz általában nem semmi egyedi funkció, csak a szokásos dolgok - blogoldalak megjelenítése, dátum szerinti rendezés, kommentelés, stb. Az ilyen, általános feladatokra léteznek honlapmotorok, mint pl. blogmotor. A blogmotor egy olyan előre elkészített honlapmotor, amivel te magad, programozói tudás nélkül tudsz blogot készíteni. Kapsz egy Word-höz hasonló szerkesztőfelületet, ahol megírtad, amit szeretnél, és egy kattintással publikálhatod. Ha regisztrálsz a blog.hu-ra, a blogger.com-ra, vagy a wordpress.com-ra, akkor egy ilyen szerkesztőfelületet kapsz.

Vannak másféle motorok is, pl. fórummotor, amivel fórumot tudsz létrehozni, de vannak olyan motorok, amikkel komplett honlapokat tudsz létrehozni. Az ilyen rendszerek összefoglaló neve CMS (Content Management System - Tartalomkezelő rendszerek). Nyilván az ezekkel összekattintgatott honlapok csak azokat a funkciókat tudják nyújtani, amiket beleépítettek, vagy külső modulként (plugin) elkészítettek hozzájuk, de sok esetben ez is bőven elég.


Arra, amit te szeretnél, pont egy ilyen CMS kell!


3. Tegyük fel, kész a honlapod, van domained, és már fel is raktad a honlapot a tárhelyedre. Innentől fogva, a keresőmotor (rendszerint a Google) dolga, hogy észrevegye a honlapod, és lementse (beindexelje) magának. A honlap publikálásától számított pár napon, pár héten, vagy legfeljebb egy hónapon belül meg szokott történni a beindexelés. Ekkor a Google lementi a saját adatbázisába a honlapodon található szövegeket, képeket, hogy ha valaki egy adott szövegrészletre keres, és az megtalálható a te honlapodon is, akkor a Google ki fogja dobni a találati listában. De szinte biztos, hogy nem az első oldalon, hanem a sokadikon.

Miért? Mert gondolj bele, ha nekem van egy csavarboltom, csinálok hozzá egy honlapot, és aki beírja a Google, hogy "metrikus csavar" - akkor vajon a találati oldalon hova fognak kattintani az emberek? A válasz az, hogy általában a legelső találatra kattintanak, kisebb eséllyel a másodikra, mégkisebb eséllyel a harmadikra, és így tovább... a második találati oldalra már csak elég kevés eséllyel jutnak el. Tehát nyilvánvaló, hogy az első pozícióban lévő csavarboltban fognak a legtöbben vásárolni.

Ez felismerve, minden cég törekszik arra, hogy minél előrébb legyen a keresőben. Erre építve kialakult egy szakma, úgy hívják, hogy SEO, magyarul keresőoptimalizálás. Egy SEO szakember abban tud segíteni, hogy a honlapod minél jobb helyezést érjen el a keresőkben, de nyilván ő nem ingyen fog neked segíteni, hanem több száz ezres, vagy akár milliós összegért. De ha a boltod egyébként megfelelően működik, akkor ezt az összeget idővel ki fogja termelni neked. Egyébként nem csak a boltok vannak versenyben, egyes weboldalak csupán a reklámokból élnek, nekik épp olyan fontos, hogy minél jobb pozícióban legyenek a keresőkben.

Ha nem akarsz megfizetni egy SEO szakembert, te is képezheted magad, de ez azért jóval szerényebb eredményekkel szokott menni, hisz a SEO önmagában egy elég komplex dolog, és több alterülete van (on-page SEO, technikai SEO, offline SEO, stb.), ráadásul folyamatosan változik is. Ha pedig ez sem, akkor meg kell elégedned a keresőben a sokadik helyezéssel. Semmi sincs ingyen.

A minimum, amit te is meg tudsz tenni, hogy amikor kész a honlapod, regisztrálsz a Google Search Console-be, a honlapodhoz elkészíted a honlaptérképet (sitemap, erre általában vannak különféle plugin-ek), és a Search Console-on belül beküldöd a Google-nek. Így meggyorsíthatod a honlap beindexelését, és kapsz néhány hasznos funkciót. A másik dolog, ami szintén nem túl bonyolult, a Google Analytics szolgáltatás telepítése a honlapodra. Ezzel tudod nyomon követni, hányan/honnan/milyen gyakran nézik a honlapod. Nagyon hasznos tud lenni.


Ez egy gyors és felületes összefoglaló volt, hogy átlátsd az alapokat.

2018. ápr. 23. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!