Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Miért nem működik a gpu scaling?

Gazdagpeter2 kérdése:

Miért nem működik a gpu scaling?

Figyelt kérdés

Amd videókártyám van adrenalin 2020 driver-el

Ha elindítom a játékot alacsonyabb felbontáson akkor középre rakja a képet és nem nyújtja ki pedig a méretezési mód teljes panelra van rakva és minden felbontást közepretesz de ha kikapcsolom a gpu scaling-et akkor van amit kinyújt de amit én szeretnék használni azt nem tudom.



2020. máj. 25. 12:55
 1/10 anonim ***** válasza:

Milyen kártyád van?

Nálam az R7 250 Windows 8.1 alatt tökéletesen méretezi a képet.

2020. máj. 25. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:

Amikor régebben AMD kártyám volt, azt tapasztaltam, hogy DX10/11 játékoknál sosem működött, csak DX9-nél és OpenGL-nél. Vulkan akkor még nem volt, azt nem tudom.


Ez volt 3-4 éve, ha azóta se javították, akkor sajna ez van. Elvileg a legtöbb TV/monitor is tud ilyet, kapcsold be annak a menüjében, és akkor kártyától függetlenül jó lesz.

2020. máj. 25. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:

régen 1050Ti-al működött

most rx 570-em van

2020. máj. 25. 13:54
 4/10 anonim ***** válasza:

Leteszteltem egy pár játékkal, hogy biztos ne az API legyen a baj.


Operációs rendszer: Windows 8.1 Pro 64 bit.

GPU: R7 250.

Csatlakozó: DVI-D (monitor) - HDMI (GPU).

Driver verziószáma: 20.4.2.

Mielőtt bárki jönne azzal, hogy a Windows 8.1-re csak régebbi driver van... nos a Windows 7-es bőven felrakható.


3 játékkal teszteltem.

DX9, DX10, DX11, OpenGL 4.5 és Vulkan alatt is szépen skálázott. 5:4-es monitorom van (1280×1024 Nativ) és 16:9 (1280×720) a képernyő alján és tetején is van fekete csík.


AMD Settings-en belül GPU méretezés bekapcs és 3 féle méretezés közül lehet választani. Nézd meg, hogy melyik van kiválasztva, mert van olyan, amelyik középre rakja a képet.

2020. máj. 25. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

"DX9, DX10, DX11, OpenGL 4.5 és Vulkan alatt is szépen skálázott. 5:4-es monitorom van (1280×1024 Nativ) és 16:9 (1280×720) a képernyő alján és tetején is van fekete csík."


Ezt a játékok szokták tudni maguktól, mert a fejlesztők tudják, hogy elenyésző a száma azoknak, akik nem szélesvásznú monitort használnak.


Akkor érdekes, ha szélesvásznú monitorra kell 4:3-as felbontású játékot skálázni. Az a problémás, egyes esetekben, hogy ne nyúljon szét.

2020. máj. 25. 15:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Megint tanultam valamit! :)

Majd meg kell néznem ezt a 16:9-ről 4:3-ra való skálázást.


A lényeg annyi, hogy a 8.1-re kiadott driverrel nekem sem működött, ezért írtam le, hogy az újjal működik.

2020. máj. 25. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
minden opciónál (fullpanel,preserve aspect ratio,center) középre rakja a játékot és nem nyújtja ki
2020. máj. 25. 18:05
 8/10 A kérdező kommentje:
Most már megoldottam a problémát de köszönöm a válaszaitokat
2020. máj. 25. 18:18
 9/10 anonim ***** válasza:

Örömmel hallom.

Hogyan sikerült?

2020. máj. 25. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Kitöröltem minden játék profilt a radeon software-ben és működött minden tökéletesen
2020. jún. 5. 11:34

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!