Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze a belépési adatokat, egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ
Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Egy játékszoftverkészítőnek a...

Egy játékszoftverkészítőnek a szoftveréhez hozzá kell, hogy csatolja a licenszeket vagy elég ha megtartja pl egy adathordozón?

Figyelt kérdés

Azt szeretném megtudni, hogy ha készít valaki egy játékot és ha pl az opengameart ról le szed egy kereskedelmi célokra is ingyesen képet akkor ha lejön vele egy licenszet leíró szöveges fájl akkor azzal mit kell kezdeni? Elég megtartani egy usb adathordozón vagy hozzá kell csatolni a játékszoftverhez? Vagy esetleg nemkell tenni vele semmit és törölhetem?


Egy hozzáértő eltudná árulni nekem ezeket pls. Cserébe zöld pacsizok ígérem. Előre is köszi!



jan. 10. 14:50
 1/7 anonim ***** válasza:
DAMONA C-VITAMIN+D3+CINK RETARD TABLETTA

Minden egyes tartalom mellett bal oldalt ott van az alkalmazandó licencefeltétel.


Például az alábbinál:

[link]

az alábbi licencefeltétel:

[link]

ami megengedi a felhasználást és a feldolgozást, de megköveteli a szerző és a licence megnevezését és a licencere való hivatkozást.


Bővebben:

[link]

egyébként a biztos-ami-biztos stratégia, hogy az összes külsőleg felhasznált tartalmat felsorolod, forrással, szerzővel, alkalmazott licenccel.

jan. 10. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

És amiket én csinálok saját magamnak ahhoz is kell licenszet csinálnom és ha igen azt hogy kell?


Továbbá nem étem ezt hogyan kell csinálni:

"megköveteli a szerző és a licence megnevezését és a licencere való hivatkozást."


Honnan tudjam mi a fejlesztő igazi neve csak annyi van ott,hogy "Art by Lamoot" valamint mibe,hol kell megneveznem? Hova írjam bele a fejlesztő nevét, nem értem.

jan. 10. 23:07
 3/7 anonim ***** válasza:

"csak annyi van ott,hogy "Art by Lamoot""

Akkor leírod, hogy a tartalom típusát ("GUI widgets") a szerző nevét ("Lamoot") és melléírod, honnan töltötted le a tartalmat (példánkban a #1-es hozzászólásban megadott első linket).


"valamint mibe,hol kell megneveznem?"

A programba csinálsz egy menüpontot ("A programról"/"Impresszum"), melyben felsorolod a felhasznált tartalmakat; vagy mellékelsz egy szimpla szöveges fájlt (mondjuk readme.txt), melyben ugyancsak felsorolod ezeket.


"És amiket én csinálok saját magamnak ahhoz is kell licenszet csinálnom és ha igen azt hogy kell?"

A saját licencet az előző bekezdésben említett helyen ajánlatos feltüntetni. Erre azért van szükség, hogy a felhasználóidnak egyértelművé tedd, hogy a Te általad készített tartalmakat felhasználhatják-e saját céljukra, vagy sem.

jan. 10. 23:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

És ha a letöltött assetot nem használom fel a szoftveremhez csak referenciaanyagnak,hogy létrehozzak bele egy 3d verziót,akkor mit kell tenni?


Valamint hiába írtad ezt le így akkor sem tiszta nekem teljesen ez az egész.


"A saját licencet az előző bekezdésben említett helyen ajánlatos feltüntetni." Ez mit jelent?Miféle előző bekezdés?


Légyszi írd le szájbarágósabban mert kusza ez így.

jan. 11. 01:19
 5/7 A kérdező kommentje:
És hogy kell licenszet írni?
jan. 11. 01:20
 6/7 anonim ***** válasza:

"És ha a letöltött assetot nem használom fel a szoftveremhez csak referenciaanyagnak,hogy létrehozzak bele egy 3d verziót,akkor mit kell tenni?"

Ha a licence előírja, hogy a feldolgozás esetén is meg kell adni a szerzőt, akkor fel kell tüntetni.


""A saját licencet az előző bekezdésben említett helyen ajánlatos feltüntetni." Ez mit jelent?Miféle előző bekezdés?"

Az előző bekezdés:

"valamint mibe,hol kell megneveznem?"


A programba csinálsz egy menüpontot ("A programról"/"Impresszum"), melyben felsorolod a felhasznált tartalmakat; vagy mellékelsz egy szimpla szöveges fájlt (mondjuk readme.txt), melyben ugyancsak felsorolod ezeket.


"És hogy kell licenszet írni?"

Ha nyílt forrású licencűként kívánod közzétenni a szoftvert, vannak erre előre elkészített licencek:

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

de nagy általánosságban az alábbiakat ajánlatos tartalmaznia:

* a szoftver ingyenes-e vagy kereskedelmi jellegű

* szabadon terjeszthető-e (továbbértékesíthetik-e)

* használata korlátlan; vagy személyhez, célhoz, időtartamhoz,... kötött-e (esetleg mivel játékról van szó: van-e korhatár)

* a forráskódja nyílt-e vagy zárt, utóbbi esetben engeded-e a visszafejtését

* készíthető-e belőle származékos mű (ez esetben meg kell-e nevezni téged, mint szerzőt)

* vállalsz-e garanciát bárminemű kárért

* a programodnak van-e adatvédelmi vonzata (tárol-e személyes információt - akár a saját szervereden)

Bővebben: [link]

illetőleg érdemes átolvasni más szoftverek licencét (EULA).


(De ha komolyabb dologról van szó, konzultálj előtte egy jogásszal.)

jan. 11. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszi szépen!
jan. 11. 13:08
Unatkozol? Gyere játszani!

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2021, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info@gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!