Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » A Blue Colibri mitől olyan...

A Blue Colibri mitől olyan nagy szám? Miért vásárolják meg ezeket?

Figyelt kérdés

Aki nem tudná, annak röviden: a blue colibri vállalatok számára készít közösségi plaformot, ahol minden belsős hír, pályázat, elérhetőség, stb megtalálható.


Ugye, hogy gyanús? A cég 2018-ban feltalálta a Facebook-ot, ismét. A fentikhez tökéletes megoldás egy zárt facebook-csoport a cég dolgozóinak. Minden, ismétlem MINDEN funkcióra alkalmas egy csoport, minek ehhez külön felület? Elérhetőségekhez meg ott van a mindenki gépére telepített céges outlook, teams, skype, bármi.


Arról nem beszélve, hogy a platform valami rém buta, komolyan mint egy középiskolás házi feladat. Annak idején amikor még érdekelt a tech, kb 13 évesen poénból összedobtam egy torrentoldalt, hát klasszisokkal jobban nézett ki, mint a blue colibri, ahol dolgozik tucatnyi programozó meg dizájner.


Én is egy 1500+ fő multinál dolgozom, és ezt a felületet erőltetik. Több mint egy év eltelt, de a kutya se használja, mert vacak. A vállalati hírek jönnek emailben is, illete van külön FB felület, tehát végképp nem értem, hogy ez mire jó.



2021. febr. 9. 10:57
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Elméleti szinten belsős dolgok, szóval csak nektek van szánva, "így biztonságosabb"
2021. febr. 9. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
A facebook közismerten kémkedik, ami magánembert lehet, hogy nem zavar, egy vállalatot már igen. Nem olvastam az adott cég adatvédelmi dolgait, de önmagában azzal, hogy ha nem naplózza az atyaúristent is, már lazán el lehet adni egy ilyen szolgáltatást.
2021. febr. 9. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Ezt a részét értem, de boldog-boldogtalan használja bent a facebookot, google szolgáltatásokat, kinti címről küldözgeti be magának a maszekot és vissza, nincs itt szó adatbiztonságról. Kényes adatokat nem közölnek, tehát ami a blue colibri-ra kikerül, az megy a facebook-os felületre is többnyire.
2021. febr. 9. 11:35
 4/11 A kérdező kommentje:
Ja, ha már adatbiztonság. A Blue Colibri előre generál egy jelszót, ami mindenkinek ugyan az!! Ezt kéri megváltoztatni, de most 1500 embernél ez simán kiszivároghat, bárki beléphet kémkedni. Ennyit erről.
2021. febr. 9. 11:38
 5/11 anonim ***** válasza:

"A fentikhez tökéletes megoldás egy zárt facebook-csoport a cég dolgozóinak."

Nem, a Facebook nem tökéletes. Sőt!

Egy vállalat belső kommunikációja a vállalatra tartozik (ezért van szükség belső egységesített kommunikációs felületre, pláne egy nagyvállalat esetében), nem ildomos, ha azt egy adatvédelemre cseppet sem ügyelő (Többek között lásd: Cambridge Analytica botrány!), az adataidban deklaráltan turkáló, amerikai székhelyű (Öt Szemek!), szélsőbaloldali giga techcég kezeli.


#2: A Blue Colibri-t egy magyar csapat fejleszti. A weboldalukon ott vannak a fejlesztők - képpel, névvel.

A cég lekérdezhető a cégjegyzékben:

[link]

tehát ha valami gond lenne velük, akkor helyi cégként van lehetőséged elszámoltatásra (a Facebook esetén ne is reménykedj ilyenben!).


"Arról nem beszélve, hogy a platform valami rém buta, komolyan mint egy középiskolás házi feladat."

Kérdező kissé fordítva és magasan ülsz azon a bizonyos lovon.

Az, hogy Neked nem tetszik, vagy hogy Te nem érted a lényegét, édeskevés, szubjektív, "egyéni szociális probléma".

A vállalatnak szüksége van egységesített kommunikációs platformra, neked, mint alkalmazottnak meg meg kell tanulnod a használatát, meg kell szoknod a felületet (a Facebook esetén erre neked volt 10+ éved - ennél az alkalmazásnál max. 2).

Ha "a kutya se használja" (mind az 1500 alkalmazottat ismered?), akkor össze kell fogni a kollegákkal, és konstruktív javaslatként a vezetőség tudomására kell juttatni (feltételezem fizetnek érte rendesen).


"Annak idején amikor még érdekelt a tech, kb 13 évesen poénból összedobtam egy torrentoldalt, hát klasszisokkal jobban nézett ki, mint a blue colibri"

Azért egy vérpistike valahonnan összemásolgatott, haveroknak beüzemelt torrentoldala és egy nagyvállalati kommunikációs platformja között van némi különbség. ;)

2021. febr. 9. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

"de boldog-boldogtalan használja bent a facebookot, google szolgáltatásokat, kinti címről küldözgeti be magának a maszekot és vissza, nincs itt szó adatbiztonságról. Kényes adatokat nem közölnek, tehát ami a blue colibri-ra kikerül, az megy a facebook-os felületre is többnyire."

Ez meg a vállalat céges irányelvének a hibája - nem az alkalmazásra tartozik. Tessék a vállalati rendszergazdánál panaszkodni!

2021. febr. 9. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:

Nem értem a lényegét? Használtad már? Van benn egy hírfolyam, galéria, egy tudastar és a céges elérhetőségek, micsoda innováció.


A buta kinézete mellett kezelni is felháborító. Példa: hirfolyamban nem tudsz direkt egy cikket megnyitni külön fülre, mindenképp muszáj belepni az adott oldalon, utána vissza feldob a hírfolyam tetejére, hiába tartottam én bárhol. Képeket megnyitod és betölti külön a szerverről, utána vissza a fenti jelenség. Ezt még sorolhatnam hosszan.


Lehet 13 évesen vérpistike voltam, de ez tizensok fejlesztővel a háttérben akkoris botrányos, hiába veded.

2021. febr. 10. 10:25
 8/11 anonim ***** válasza:

"Van benn egy hírfolyam, galéria, egy tudastar és a céges elérhetőségek, micsoda innováció."

Nem kell "innovatívnak" lennie - szimplán feleljen meg a cég elvárásainak.


"A buta kinézete mellett"

Mondom: egyéni szociális probléma.


"kezelni is felháborító"

Újfent csak javasolni tudom, hogy az itt való kamaszos nyavalygás helyett - ami nem vezet semmire - tessék aktív, konstruktív lépéseket tenni. Például összefogni a kollegákkal, összeszedni a sirálmokat és jelezni a vezetőség felé. Vagy egyből lehet a fejlsztőknek is - vannak elérhetőségeik.

2021. febr. 10. 10:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

Oké, elmondtad, zárjuk le.


Csak azt nem értem az egészből, hogy eddig is volt céges platform ezekre - nem csak FB -, mire jó akkor a blue colibri? 1500 főből nálunk van kb 50 aktív felhasználója bő 1 év után,pedig promoztak mindenhol hónapokig.


Elnezve a honlapjukon a felhasználóbazist amiből ha levonom a passzívokat, elég nevetséges számok jönnek ki.


Csak frusztráló, hogy vlszeg erre milliók mennek el éves szinten.

2021. febr. 11. 09:49
 10/11 anonim ***** válasza:

"hogy eddig is volt céges platform ezekre"

Ezek szerint azok nem voltak megfelelőek: volt e-mail meg skype, meg Teams, meg FB meg... - külön-külön külső platformok. A cég - feltételezem - saját, egyesített platformot akart.


"Elnezve a honlapjukon a felhasználóbazist amiből ha levonom a passzívokat"

Honnan tudod, hogy kik a passzívak? Honnan ez az ex katedra kijelentés?

Egy friss, magyar mikrovállalat által fejlesztett, két éves (amiből egy év a pandémia idején telt el) egyedi fejlesztésű, kis felhasználóbázisú szoftverről van szó. Ne akarjuk már amerikai giga techcégek termékeihez mérni!


"Csak frusztráló, hogy vlszeg erre milliók mennek el éves szinten."

És? A te pénzed? Nem. Tudsz jobbat fejleszteni? Nem. Tudsz konstruktívan hozzáállni - a "hibákat" javítandólag? Nem.

Akkor meg minek ez a kamaszos nyavalygás?

2021. febr. 11. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!