Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Mit kell tudnia egy 3D grafiku...

Mit kell tudnia egy 3D grafikusnak?

Figyelt kérdés
Mondjuk konkrétan olyan, aki game asset-teket készít.
2022. jún. 13. 14:50
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Leírom egy konkrét workflowt úgy egyszerűbb.

Meghatározom mit akarok modellezni.

Feldurom a netet hogy találjak referencia képeket az adott tárgyról.

Lemodellezem blenderben a lowpoly verzióját(ez kerül bele a játékba)

Ki uv-zom a modellt. Ez azt jelenti hogy a modell felületen seam-ket(varratokat) hozok létre amik mentén a felület ki lehet lapítani. Valójában nem lapul ki a modell csak lesz egy uv mapje aminek a segítségével egy két dimenziós textúrával be tudom borítani a modellt.

Ha ez kész akkor elkészítem a modellnek a high poly(nagy részletességű) verzióját, ezt a textúrázó program használja hogy a kisebb részleteket ravetitse a lowpoly modellre. Kiexportálom mindkettőt fbx-be.

Megnyitón a substance paintert. Megnyitom a lowpoly fbx-t majd a bakelésnel a highpoly model segítségével rásütöm az apró részleteket a normál mapre, majd textúrázom a modellt. A választott game enginnek megfelelő formában kiexportálom a textúrákat.

Vissza blenderhez. A lowpolyn létrehozok egy új uv mappet a lightmapnek(csak ha statikus világítást akarok használni). Kiexportálom a lowpolyt a game engine igényeinek megfelelően. Beimportálom a game enginebe a textúrákal együtt majd létrehozok egy anyagot a textúrákal és rahuzom a modellre. Pongyolan ennyi

2022. jún. 13. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
Jah és a lowpoly high poly sorrend változó. Van amikor egyszerűbb a highpolyból lowpolyt csinálni van amikor fordítva, van amikor szinte egyszerre készül. Modell/modellező válogatja hogy tud gyorsabban dolgozni.
2022. jún. 13. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!