Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blender rig probléma embernél....

Blender rig probléma embernél. Hogyan lehet kijavítani?

Figyelt kérdés

Már elég régóta (6 éve) használom a programot és az évek alatt rengeteg király dolgot készítettem. Viszont az ember modellezés még mindig kifog rajtam. Már maga a modell egész jól alakúl, de a riggel mindig gond van. A vállánál és a comb csípő találkozásnál furcsán, amorf módon hajlik az adott testrész. Már megnéztem szinte minden videót és erről szóló oldalt de továbbra sem sikerült kijavítanom. Ami a legvalószínűbb hogy a weight paint-tel van valami gond viszont már azzal is próbálkoztam és nem javított túl sokat a helyzeten.


Ezen a linken fent van pár kép a problémáról és egy fbx fájl is, hátha az segít.


[link]


Előre is köszönöm a segítséget!



2022. jún. 24. 23:52
 1/7 anonim ***** válasza:
Küldtem a kérelmet :D
2022. jún. 24. 23:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Őszinte leszek, nem értek hozzá csak meg akartam nézni.

Mihez használod ezeket a modelleket?



Szerintem nem találtál hozzá elég jó oktató videót.

Angol vagy magyar nyelvűt szoktál nézni?

2022. jún. 25. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Gymnospermatophyta ***** válasza:

- Nézzél körül az Add-onok között. Vannak olyan csontos kiegészítők, amik csomó mindent megcsinálnak helyetted. Valószínűleg humanoid "template" is akad. Nem tudom, hogy a Te problémádra ez megoldást jelentene-e, de hátha.

- Célszerűbb lenne erre kihegyezett FB csoportban megkérdezni. Biztos vagyok benne, hogy tudnának segíteni. (konkrétan pl.: BLENDERFOREVER.HU)



Viszont az ember rig eléggé általános, én is azt gondolnám, hogy lennie kéne jó videónak hozzá. :) Az alapján meg működnie kéne. De mondom, konkrét kérdéssel nyugodtan mehetsz az említett csoportba. Vagyunk egy jó páran.

2022. jún. 25. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Hát már kb 8 féle képpen elkészítettem különböző videók alapján más-más technikával, de valahogy mindig ez a baj. Ami meg még idegesítőbb hogy a videók végén teljesen jól működik csak nekem nem.
2022. jún. 25. 00:31
 5/7 Gymnospermatophyta ***** válasza:
Tényleg kérdezd meg a csoportban. Valószínűbb, hogy animálásban/rigelésben jártasabb személyek ott előbb tudnak segíteni, mint itt. Nem tudom FBX elég-e, de ha nem feltöltesz mellé egy .blend-et és megtudják nézni. Valószínű valami apróság lesz szerintem. Sokszor van úgy, hogy valami nagyon pici dolog miatt nem működik, ami mondjuk triviális, de elsiklasz felette. :)
2022. jún. 25. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Szia!

El tudnád küldeni nekem a Blend.file-t?

A képek alapján úgy tűnik, hogy a weight painttel lesz a gond, lehet, hogy túl hirtelen az átmenet a két csont között, vagy pont, hogy nem érnek össze

Látni kellene hozzá magát a file-t, hogy rá lehessen jönni mi a baja.

És tudom, hogy nem ez volt a kérdésed, de ha nem megy a riggelés, akkor ajánlom a Mixamo nevű oldalt, ha oda feltöltöd az fbx file-t, akkor a gép automatikusan csinál neked egy karakter riget, és azt már csak picit kell változtatgatni, ha valami nem jól hajlik:)

2022. jún. 25. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Feltöltöttem a blend. fájlt is. Remélem így meg lesz a hiba.
2022. jún. 26. 14:38

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!