Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Hogyan lehet egy hangfelvételb...

Hogyan lehet egy hangfelvételből egy adott hangot kiszűrni?

Figyelt kérdés

Este a kertben csináltam egy hangfelvételt. Jókat énekeltünk beszélgetünk rajta.

Csak az a gond, hogy a másik kertből a részeg szomszéd hőbőrgése hallatszik. Hogyan lehet ezt a hőbőrgést, tehát a szomszéd hangját úgymond kivenni a felvételből.

Amatőr vagyok ebben, ennek megfelelő választ szeretnék. :-)



2022. júl. 29. 03:15
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:

Nehéz lehet, ha a hőbörgés mindig az énekkel együtt hallatszik.

Ha van egy rész, ahol csak a hőbörgés hallható és más nem, akkor azt "meg lehet mutatni" megfelelő programnak, hogy "zaj" és lehet tompítani, de túlzásba se szabad vinni mert akkor a felvétel láthatja kárát.

Audio-szerkesztőnek hívják az ilyet, például Audacity, vagy ami fizetős és többet tud: Sound Forge, de lehet vannak még jobbak is.

2022. júl. 29. 03:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

#1-nek annyiban igaza van, hogyha van egy olyan rész, ahol csak a zaj van és semmi más, onnan lehet mintát venni, de lehet, hogy ezen a felvételen ilyen nem magyon van. Régen csináltam ilyet, mert volt egy csomó audio kazettám, amiket bedigitalizáltam és a szalagzajt eltávolítottam belőle. De ott volt a számok között annyi idő, ahol csak a zaj volt és abból tudtam mintát venni. Majd e minta alapján kiszűrtem a zajt. Működött, de nagyon sokat kellett a beállításokkal játszani, hogy elfogadható legyen a végeredmény.

Lehet mindenféle csodaszoftvereket ajánlgatni, de ez nem fog menni. Gondolom, mp3-ban lett felvéve. Ott csak egy hangsáv van. Abból nem lehet eltávolítani semmit.

Ha van egy pohár fröccsöd, szét tudod szedni szódára és borra?

2022. júl. 29. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza: