Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Eltudnátok magyarázni, hogy a...

Eltudnátok magyarázni, hogy a prefabs mire való az unity-ben? Mert nem sikerült megértenem leírások és videók alapján.

Figyelt kérdés

Kicsit tudok angolul csak. :(

...............

Prefabs

Unity's development approach hinges around the GameObject concept, but it also

has a clever way to store objects as assets to be reused in different parts of your

game, and then instantiated (also known as 'spawning' or 'cloning') at any time. By

creating complex objects with various components and settings, you'll be effectively

building a template for something you may want to spawn multiple instances of

(hence 'instantiate'), with each instance then being individually modifiable.

Consider a crate as an example—you may have given the object in the game a mass,

and written scripted behaviors for its destruction, and chances are you'll want to use

this object more than once in a game, and perhaps even in games other than the one

it was designed for.

Prefabs allow you to store the object, complete with components and current

configuration. Comparable to the MovieClip concept in Adobe Flash, think of

prefabs simply as empty containers that you can fill with objects to form a data

template you'll likely recycle.

..............



Kérlek magyarázza el valaki.


2013. febr. 20. 04:42
Sajnos még nem érkezett válasz a kérdésre.
Te lehetsz az első, aki segít a kérdezőnek!

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!