Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Blendernél csak a pohár...

Blendernél csak a pohár modell belseje veszi fel a rá rakott textúrát. Mit rontottam el?

Figyelt kérdés
2014. febr. 16. 20:37
 1/5 tabaki ***** válasza:

UV-textúra? Milyen módban renderelsz? Van falvastagsága?

Tegyél fel egy képet, hátha abból több kiderül.

2014. febr. 16. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 tabaki ***** válasza:

Nálam működik. Egyelőre a legegyszerűbb változat, falvastagság nélkül. Szerkesztés közben eléggé ijesztő...

Objektum-módban:

[link]

Ugyanott kijelölve:

[link]

Pontszerkesztő módban:

[link]

Renderelés után viszont:

[link]

2014. febr. 16. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 tabaki ***** válasza:

Kissé megkésve, de most figyeltem fel a "belseje" szóra. Némi offolásként hadd takarózzam azzal, hogy megzavart a pongyola fogalmazásod -- a mondat ugyanis most azt jelenti, hogy szeretnéd, ha nemcsak a pohármodell, hanem mondjuk a kancsómodell meg a vödörmodell belseje is fölvenné a textúrát. Gyanítom, hogy nem ez a gond, hanem az, hogy a pohármodellnek csak a belsejében jelenik meg a minta, holott te vélhetőleg a külsején szeretnéd látni. Off vége.


Az alapvető probléma az lehet, hogy a felület normálisai (vagyis a lapjaira/csúcsaiba állított merőlegesek) nem jó irányba néznek. A Blender ugyanis azt tekinti külső felszínnek, amerre a normálisok mutatnak. Meg kell fordítanod az irányukat, és akkor a külső felületet fogja textúrázni. Ennek nagyon egyszerű a megoldása: Pontszerkesztő módban jelöld ki a teljes felületet (A), azután a bal oldali Mesh Tools panel Normals blokkjában kattints a Flip Direction gombra. Megteheted azt is, hogy a fölötte lévő Recalculate gombra lősz. Ennek tulajdonképpen az a funkciója, hogy minden kijelölt felület normálisát kifelé rendezze. Az esetedben tehát ugyanazt csinálja, amit az előző, de az igazi haszna akkor mutatkozik meg, ha a normálisok össze-vissza állnak (ez bonyolultabb szerkesztéseknél gyakran megesik), ilyenkor a felületet egységesen kifelé tudod fordítani, nem kell laponként forgatnod.

Közben bemutatom, hogy Cycles Rendererrel ugyan szintén megrajzolja mindkét oldalt, de ott már van benne disznóság (vagy csak én nem tudom még kezelni azokat az ördöngös kis izéket). Kifelé néző oldallal:

[link]

Befelé forditott normálisokkal:

[link]

A két felület láthatólag eltér egymástól. A megoldás az, hogy tisztességesen megadom az anyagvastagságot, akkor a felület hátát sehol sem látom, vagyis minden látszó felület külső:

[link]


Visszatérve a te problémádra: Hogy neked miért nem textúrázza, arra nem tudom a megoldást, nekem nem sikerült produkálnom, csak a Blender Game üzemmódban. Ha kiderülne, hogy voltaképpen erről van szó, akkor a dolog szándékos, a Blender trükkje arra, hogy a játékokban nulla falvastagság esetén is lehessen eltérő minta a fal két oldalán. Alapesetben két egybefekvő sík mintái zavarják egymást, mert a program nem tudja eldönteni, hogy melyiket jelenítse meg, ezért hol ez, hol amaz üt ki a felületen, és ez igencsak rusnya képet eredményez. A játékmotor viszont úgy van kialakítva, hogy a felület csak az egyik irányból látszik (abból, amerre a normálisok mutatnak), a másikból nem. Tehát megteheted, hogy két egymásba fekvő felületet használsz, ellenkező irányú normálisokkal, így az egyik irányból az egyik, a másikból a másik mintáját látod:

http://www.gyakorikerdesek.hu/szamitastechnika__programok__4..

A te esetedben tehát az a teendő, hogy készítesz a poharadról egy másolatot (Shift+D, és gondosan ügyelj arra, hogy ne mozduljon odább -- én például kattintásig lenyomom a Ctrl-t), azután pontszerkesztő módba lépve kifelé fordítod a normálisokat. Ehhez a felülethez rendeld a külső mintát, a másikhoz a belsőt. Így a poharadnak nem lesz falvastagsága, de mégis látod a teljes felületét, sőt kívül más lehet, mint belül.

2014. febr. 17. 01:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Cycles Rendererrel csináltam, és ezekszerint a disznóságba futottam bele :DD

köszi mindent, és ha még azt eltudod mondani, hogy lehet a blender renderben felrakni a textúrát, mert ami videókat néztem textúrás, az mind cycles render volt :S

2014. febr. 17. 15:26
 5/5 tabaki ***** válasza:

Az még mindig nem világos, hogy milyen textúrát akarsz rárakni, illetve, hogy mit nem tudsz a régi textúrakezelésből. Itt van két link, az egyik talán szűkebben a téged érdeklő témáról, a másik meg maga az az oldal, amelyikről merít. Őszintén szólva én még nem nagyon forgattam ezeket, de úgy tűnik, eléggé tisztességes -- az enyémet biztosan meghaladó -- tudás van mögöttük:

[link]

[link]

2014. febr. 17. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!