Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Otthoni fájlszerverhez milyen...

Otthoni fájlszerverhez milyen linuxot ajánlotok?

Figyelt kérdés

Egy p2-es (500Mhz) gépről van szó, amiben 256MB ram van. Eddig debian volt rajta és nem volt vele gondom. 2 éve nem kapcsoltam be, most viszont már csak ssh-n lehet elérni, mert miután betölt mindent nem ad képet. Próbáltam frissíteni, de az sem futott le. Lehet azért, mert ősrégi a rendszer. Talán.. 2.6.26-os.

Nem nagyon értek a linuxhoz, hobbi szinten elszórakoztam vele egy időben, szóval elnézést a tudatlanságomért ezzel kapcsolatban. A lényeg, hogy nem akarok vesződni ennek a rendbetételével inkább lecserélném vagy egy frissebb debianra vagy valami alternatívára ami eleget tesz a következőknek:


-ne legyen hatalmas rendszerigénye

-rengeteg segédlet legyen hozzá, mert kezdő vagyok

-ebből fakadóan nem szeretnék kézzel lefordítani semmit, inkább csak egyszerűen csomagként telepíteni mindent

-nincs szükség grafikus felületre már (de ha van, az se baj, tehát ez nem szempont) ezért zártam ki az ubuntu felhasználói kiadását, mert azontúl, hogy az új verziónak kicsit nagy a hardverigénye, kapásból települ a gnome egy rakás kacattal

-ftp és windows megosztásra van szükségem, esetleg nyomtatószerverként használnám még meg fejlesztés szempontjából mysql/php de ez bármin elfut..

-esetleg valami ingyenes ddns szolgáltatás kliensét lehet még felrakom (nem hátrány, ha el tudom érni távolról is) pl no-ip vagy hasonló...


tehát erre a célra melyik rendszer lenne az ideális?



2014. nov. 6. 11:03
 1/9 anonim ***** válasza:

Én Ubuntu Server LTS-t használok szerver célokra, és nekem maximálisan bevált. Hosszútávú közösségi támogatás, széles szoftverskála elérhető csomagkezelőből (-> kevesebb kézzel fordítás), webmin is elérhető alá amivel a szerver komponensek távolról kezelhetőek HTTPS-en keresztül, stb.