Hogyan oldják meg 2 dimenziós animációs programokba ha egy test/figura elfordul?
Úgy, hogy 3d-s. South Park is 3d-s, de 2d-s látszatra gyúrnak.
De ha csúnya megoldás is jó, akkor simán összébbhúzzák az x koordinátát, és karcsúbb lett a figura.
Értem, most már csak annyit kérdeznék meg, 3d-s programokban is lehet csontvázra építeni és úgy mozgatni a testeket? Illetve milyen 3d-s programok alkalmasak/ajánlatosak erre a munkára? (3ds max?)
köszi szépen!
A klasszikus válasz a Blender. Ingyér van, sokat tud. Nézzél pár preview videot!
Szerintem a linkelt Mabel animáció tipikusan nem 3D. Klasszikus módon, a figura különböző nézetben való megrajzolásával (2-3 nézet) és ezek nyújtásával oldják meg.
A South Park főleg nem 3D. A korai részek teljesen hagyományos módon készültek (papír és olló, ahogy a főcímben látszik), és azóta is a teljes forgás is négy nézet váltogatásával készül.
South park pont azért készült eleinte PowerAnimator-ral, később pedig Mayával, hogy megadják azt a hatást, mintha papírlapokat húzgálnának egymáson. Szemre 2d-nek tűnik, de valójában 3d. A south park the movie-ban van néhány jelenet, ahol kikacsintanak full 3d-be, ott mindenki észreveheti.
Nézd meg pl. ezt: https://www.youtube.com/watch?v=XwNF08rTH2E
A linkelt .gif sima, hagyományos, képkockánként kézzel rajzolt animációnak tűnik, ezzel meg egyszerű a megoldás, mindig újrarajzolták az alakot kicsit más szögből.
De olyan rajzfilmekben is megoldható ez az effekt, amikben nem rajzolják újra a figurákat minden képkockára, hanem csak a rajz torzításával keltik a mozgás látszatát -- beállítják a kezdő- és végpontot, aztán a gép kiszámítja, hogy köztük hogy nézzen ki a figura. Ilyenkor a "hamis" 3D-s effekt eléréséhez csak ügyesen kell beállítani a figurát.
Az alapkérdésre szerintem annyi a válasz, hogy le lehet a figurát rajzolni oldalról is (vagy félprofilból, stb.). Néhány ilyen 2D-rajzból kialakul az elforgatás érzete.
A South Parkban éppen, hogy kerülik a tényleges mozgatást, a Maya kifinomult mozgatórendszerét csak a papíranimáció (pl. a mi Frakk-sorozatunkban még valódi kivágásokkal megoldott) rétegrendszerének modellezésére használják fel. A Blender erre pontosan ugyanígy alkalmas.
A Blender továbbá jó ideje beépítve tartalmazza a FreeStyle renderert, amelynek segítségével a valódi 3D-animációt is rajzfilmszerű megjelenéssel tudod megjeleníteni, akár teljesen árnyékolásmentesen is. Sebtében a saját próbámat linkelem, de rákeresve ezerszer profibb példákon is megnézheted, mire képes:
https://www.youtube.com/watch?v=ZtkYt97Uc8M
Ha napközben ráérek, keresek neked jobbakat is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!