Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Gamemakerben lehet ezeket...

Gamemakerben lehet ezeket amiket leírtam?

Figyelt kérdés
Nos azt szeretném kérdezni hogy programozás nélkül lehet e olyan gamet készíteni amiben 2d karakterek vannak és csak harc ugrás meg stb .de semmi komoly nincs például bolt meg ilyenek. Tudom programozással többre mennénk de ahhoz még rendesen értenem kell az angolt na meg a grafikai dolgok foglalnak most le . Na meg a munka ...Én úgy vagyok vele hogy most megnézem mennyire menne 1 játék fejlesztése és ha lefoglal akkor nekiállok pár év múlva programozást tanulni .

2015. aug. 1. 20:39
 1/2 István Koppány válasza:

Hát nem tom a gamemaker még alap programozási tudást igényel. egyébként a youtube-on egy csomó tutorial-t találsz róla. Minimum ennyit kell tudni a game maker használatához: x,y ha 3D játék akkor a z irányt is kéne tudni. Ha 2D-s játék akkor csak az x,y pl.: a balra: -x

a jobbra: +x de lehet csak simán x-nek hagyni mivel ez pozitív és annál nem szoktuk mindig jelölni a +-ot.

a fel, le: -y +y, ezek az irányokhoz való programozások, de a sebességet is valahogy be kell állítani pl. balra menjen 2-es sebességgel: x-=2

ezt úgy értelmezi hogy a -x irányba menjen (mármint balra) 2-es sebességgel. de ez még nagyon alap nem nehéz megtanulni. most 11 éves vagyok, és 6 éves koromban érdekeltek ezek a dolgok akkor találtam rá a game maker 4-re amit innen lehet letölteni: [link] ez egy régebbi verzió ebben nincs z irány mármint tér, nem lehet rajta 3D játékot készíteni. 3D játék készítésére ajánlom a 7-es, de főleg a 8-as verzióját a programnak amit a yoyogames fejlesztett. a sandbox.yoyogames.com-ról le lehet tölteni játékokat amiket tuttommal a game maker-rel hoztak létre. de mondjuk ha a programozást nagyon akarod kerülni, hogy még nem nagyon értesz hozzá, akkor próbáld ki a construct 2 játék készítő programot, szinte teljesen programozás mentes, csak be kéne húzgálni a beállításokat hogy tudjon ugrani, csak szerintem nem lehet olyan pontosan. mind1 ez csak egy egyszerű program bár nekem nem jött be, a game maker-el sokkal több mindent lehet megtanulni a programozásokról, kezdésnek jó lenne megtanulni a commodore 64 (C64) Basic már mint magyarra fordítva: "Alap" programnyelv használatát. Viszonylag egyszerű azért is Basic (Alap) a programnyelv neve. Egyébként nem tudom hogy tudod de a c64 egy régi számítógép. parancsokat adtak meg a gépnek és végre hajtotta. Pl.: a "print" parancs ki írja amit beleírsz. tudom ez egy kissé zavaros de ez így volt:


print "beírsz ide valamit" (majd nyomd le a returnt mármint az entert és ez lett az eredmény:


beírsz ide valamit


a c64 a print parancsal mindent ki tud írni, sőt még számolni is tudsz vele sokkal bonyolultabb x,y pozitív,negatív számításokat ki tud számolni amire egy átlagos számoló gép nem igazán képes. de ezt nem úgy kell beírni kettős macskakarommal (úgytudom így hívják ezt a jelet: ") mint a szöveget mert akkor csak a függvényt, feladatot, amit ki kellene számolnia, csak azt írná ki. Ezért nem kell ez a jel: "


print "2+2"

2+2


print 2+2

4


ez így működik ha érted mire gondolok. mind1 keress rá inkább erre mert már nagyon eltértem a kérdésedtől.

Szóval csak kezdés képpen indulj ki ebből: commodore 64

ezt az emulatort tanácsolom: CCS64

ha nem tudod mi az az emulator keress rá XD

próbálkozhatsz a constuct 2 - vel bár nekem nem igen jött be, utána a game maker, majd a nagy bonyolult enginek (motorok) és modellező programok: blender, anim8or, cinema 4D, stb...


alap game maker tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=9zY0VL6ZPvw


C64 Basic tutorial:

https://www.youtube.com/watch?v=xBUG8xvoQo4


constuct 2 tutorial:

https://www.youtube.com/watch?v=Ktbw-MrH-z4


remélem segíthettem :-)

2015. aug. 23. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 A kérdező kommentje:
Kösz !
2015. szept. 2. 12:16

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!