Kezdőoldal » Számítástechnika » Programok » Miért jelenik meg hibásan az...

Miért jelenik meg hibásan az importált bútor a Sweet Home 3D-ben?

Figyelt kérdés

Letöltöttem egy kanapét és miután importálom a programba a színek nem olyanok mint a képen.Nevezetesen a belinkelt kanapéról van szó, a párnák nálam feketék.


[link]



2015. okt. 23. 16:52
 1/3 tabaki ***** válasza:
Fogalmam sincs, még az is lehet, hogy csal a kép, és a modell párnái tényleg feketék (bocs, de sajnáltam a mobilnetet arra, hogy egy megnézés kedvéért letöltsem). Viszont importálás után a listában a bútor nevére kattintva, vagy a kijelölt bútoron a jobb gombos menü „Bútor módosítása... Ctrl+E” pontjával megváltoztathatod az elemek színét/textúráját is. Próbáld meg, hátha segít.
2015. okt. 23. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 tabaki ***** válasza:

No jó. Találtam egy korlátlan netet, amin megnéztem a kérdéses fájlt. Őszintén szólva, baromira nem tetszik, egyike azoknak a tömegesen található hányingerkeltő munkáknak, amelyeket a maxosok nyilván egy-egy meló kedvéért dobnak össze, és miután már nincs rájuk szükség, bedobálják őket a közösbe. A .max formátum még hagyján, azt úgysem nyitja meg, csak professzionális program, de a .3ds már például a kisebb programok közötti adatcsere közkedvelt formátuma; ha már egyáltalán így is közzéteszik, illenék úgy, hogy a modell más programban se essen szét, és a renderelt képe is minél kevésbé különbözzön az eredetitől. A linkelt modell ezenkívül még pontatlan is, nem egészen párhuzamos a talajjal, és a párnák is el vannak rajta csúszva. A hátpárnák egyébként jó maxos szokás szerint fölöslegesen, sőt idióta módon sok csúcsponttal vannak ábrázolva, néhány gyűrődés érdekében -- hiszen mi az egy csúcsszuper profigépnek? Úgy tűnik, a szükséges textúrafájlok közül legalább az egyiket elfelejtették mellékelni, ez is némi trehányságra utal, mint az is, hogy miért éppen hat méteres méretben készült el egy kanapé.

A kérdésben foglalt jelenség annak köszönhető, hogy a Sweet Home valamiért nem húzza rá a textúrát a .3ds-modellre, az meg miért, miért nem, sötétszürke színű, nehogy már véletlenül hasonlítson a textúrázott változatra.

Blenderrel megpróbáltam egy kissé változtatni rajta, innen töltheted le:

[link]

Remélem, jól állítottam be a megosztást. Biztosabbnak találtam a Collada (.dae) formátumot, ebből két változat van, az egyik az eredetire hasonlít jobban, a másik meg a bemutatóképre. A párnák csúcspontjainak számát a tizedére csökkentettem (remélhetőleg nem rontja le a látványt), így a fájlméret a jóval terjengősebb leírási mód ellenére is alaposan lecsökkent. A párnák helyzetén is igazítottam, mellékeltem egy újabb textúrát, viszont a méretet nem változtattam meg, mivel az a Sweet Home-ban egyszerűen beállítható. Remélem, használhatónak bizonyul majd.

2015. okt. 27. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Szia!

Jó lett, köszi, szépen, nagyon rendes vagy.

2015. okt. 28. 16:29

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!